Ehkäisystä: pessaari tai muu vastaava?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyjä ei eksy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyjä ei eksy

Vieras
Eli pitäisi löytää oikea ehkäisykeino. Miehellä kumiallergia = kondomi ei sovi. Itsellä tukostaipumus = ei hormonaalista ehkäisyä. Enkä halua vierasesinettä (=kuparikierukkaa) sisälleni. En halua vielä sterilaatiotakaan. Millaisia kokemuksia teillä on pessaarista tai sitten on jokin toinen mekaaninen nainen, joka laitetaan emättimeen yhdynnän ajaksi (ehkäisyrengas tms.)? Tai tulisiko jotain muita vaihtoehtoja vielä mieleen. Ollaan nyt tikutettu ovulaatiota ja pidättäydytty silloin seksistä, mutta ei jaksa sellaista loputtomiin.

Ehkäisyrengasta pidetään koko ajan taukoviikkoa lukuunottamatta, ei ainoastaan yhdynnän ajan. Lisäksi se on hormonaalinen ehkäisy, joka ei sinulle sopinut (?)

Lateksiton kondomi tulee varmana keinona ainoastaan mieleen, mikä olisi vielä helpommasta päästä.

Pessaari on tehty lateksista. Eli se kannattaa kyllä ottaa huomioon.... Mie käytän nytki pessaaria, mulle ei hormoniehkäsyt sovi ja sterilisaatio on purettu ko toiselta puolelta oli pettäny jo muutenki ja toisella puolella aiheutti pahan tulehuksen se klipsi. Mie en tiä saako Suomesta pessaaria mistään, mie haen omani Ruottista.
Olen aiemminki pessaaria käyttäny ja ollu tosi tyytyväinen, sen kans pitäs oikeaoppisesti käyttää siittiöitä tappavaa ainetta mut mie en ole ikinä käyttäny :ashamed: Gynekologilta nuista saa tietoa, gynekologi esim sovittaa sen pessaarin ko niitä on erikokosia.

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Pessaari on tehty lateksista. Eli se kannattaa kyllä ottaa huomioon.... Mie käytän nytki pessaaria, mulle ei hormoniehkäsyt sovi ja sterilisaatio on purettu ko toiselta puolelta oli pettäny jo muutenki ja toisella puolella aiheutti pahan tulehuksen se klipsi. Mie en tiä saako Suomesta pessaaria mistään, mie haen omani Ruottista.
Olen aiemminki pessaaria käyttäny ja ollu tosi tyytyväinen, sen kans pitäs oikeaoppisesti käyttää siittiöitä tappavaa ainetta mut mie en ole ikinä käyttäny :ashamed: Gynekologilta nuista saa tietoa, gynekologi esim sovittaa sen pessaarin ko niitä on erikokosia.

Mutta onko sulla siis toiminut ihan noin, ettei ole vahinkoraskauksia? kun mä oon miettiny ton käyttöä...

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:

Mutta onko sulla siis toiminut ihan noin, ettei ole vahinkoraskauksia? kun mä oon miettiny ton käyttöä...

Sillon ko eka kerran sitä käytin, nii ei toiminu, tai no kerran tulin raskaaksi, mut nykyään ko mulla on muutenki vaikeaa raskautuminen nii on toiminu kyllä. Tietääkseni en ole raskaana :D

terve tytöt!

nyt löytyi Ruotsista www.miracon.se, SILIKONI pessaari.
Halpa kuin mikä ja takuu varma voiteiden kanssa (jotka pitää
tilata jostain muualta)

Yhteistyössä