Ehkäisyrenkaan käyttäjiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tumpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tumpula

Vieras
Kaveri tuota kehui ja harkitsen kokeilua. Kertokaas tekin mulle kokemuksianne, sekä hyviä että huonoja. :wave:

Kurkistelin tuonne Ehkäisy-osioonkin jo mutta ajattelin täältäkin vielä kysellä.

no käytin vuoden ennen kuin päätimme alkaa yrittämään toista.
helpompi, mukavampi ja kaikin tavoin parempi. ei aiheuttanut mulle yhtään niin pahoja mieliala oireita kun pillerit (olen kokeillut 4 pillerilajia). oli helpompi muistaa. ei tunnu missään.

Oi, rohkaisevaa. =)
Pillereitä mä olen kokeillut joskus yhtä merkkiä ja aika rankat sivuvaikutukset tuli. Kiva kuulla että rengas voisi silti sopia vaikkei pillerit sovi. :) Taidanpa soittaa huomenna lääkäriajan.

Mulla oli kanssa tuota vikaa että pillereitä unohtelin ja ne ei muutenkaan sopinu mulle kun tuli niin kauheita mielialanvaihteluita ja migreenikohtauksia. Vaihdoin sitten tuohon renkaaseen ja sehän passas vallan mainiosti, muutamana ekana päivänä se tuntui oudolta, mutta sitten sen olemassa olon "unohti".
Se on vielä kiva että jos sen ottaa hetkellisesti pois, sen vaikutus säilyy sen (muistaakseni) 2 tuntia ennenkuin laitettava takaisin, meillä nimittäin mies ei tykännyt ajatuksesta että se olisi sisuksissa.
Kaveritkin on vaihtanu tuohon kehoituksestani ja tykänneet...

mulla kans ollut käytössä ennen ekaa lasta sekä tokan jälkeenkin jonkun aikaa, aivan loistava!
ja tosiaan 2-3 tuntia voi olla pois, meillä se heitettiin hetkeks hyllylle seksipuuhien ajaks kun miehestä se ei tuntunut niin kivalle siellä

nopeasti olen myös tullut sen poisoton jälkeen raskaaks...lieneekö sillä ehkäsytavalla merkitystä sitten tai ei...mutta ainakin siinä on vähemmän hormoonia kuin pillereissä kun on jo ns. oikeassa paikassaa.

monta kaveriani on kans ruvennu käyttämään.
suosittelen.

Mulla kans käytössä rengas ja olen tyytyväinen. Ei tarvi muistaa joka päivä, niinkuin pillereissä.
Eikä mulla ainakaan ole edes mitään inhottavia sivuoireita tullu niinkui pillereistä aikoinaan tuli.

Eikä se aiheuta kuivuutta emättimessä vaan päinvastoin.

Mulla on vaan positiivisia kokemuksia. Ei ole "pää kilahdellut" kertaakaan, eikä mitään muutakaan. Kuukautiset tulee 3:n kuukauden välein, pitän aina rengasta yhtä soittoa sen 3:n paketin, eli renkaan laitto, 4 viikkoa pidetään, vaihto, taas 4 viikkoa, vaihto ja vielä 4 viikkoa, sitten tauko ja menkat. Lääkäri käski pitää tuon 4 viikkoa, koska se 3 viikkoa on ihan rahastusta vaan =)

Päänsärkyjä, turvotusta, turvotusta köh, intiimeillä alueella ja ympäri kehoa, valkovuotoa, kutinaa ja kirvelyä. Ensin luulin, että se helpottaa ja vatsan turvotus helpottikin, sitten se siirtyi ympäri kehoa. Ei tuntunut sekstaillessa meillä, muuten kiva ja huomaamaton ja helppo.

Mulla on vaan ikäviä kokemuksia ehkäisyrenkaasta (NuvaRing). Alakuloisuutta, vatsan turpoamista, seksihalut loppui kokonaan ja alapäästä tuli hiekkapaperia. No, todellakin oli 100% ehkäisyteho sillä siis...En voi suositella, mutta aika yksilöllisiä juttujahan nää on. Toiselle sopii, toiselle ei. Plussaa oli vain se, että ei tarvinnut muistaa päivittäin. Kaikki palasi ennalleen kun viskasin rinkulat menemään...Sen sijaan pillereistä esim. Meliane sopinut ihan täydellisesti. Tosin tällä hetkellä ei mitään käytössä, vaan jo 8 kuukautta odotellaan, josko tärppäisi milloin. Sen verran ikävä jälkimaku jäi ehkäisyrenkaasta, että en halunnut sitten käyttää mitään hormoneja vaan mentiin kumilla sellaiset puolitoista vuotta ennen tätä vauvahaaveilua...

Alkuperäinen kirjoittaja Ruttojuuri:
Päänsärkyjä, turvotusta, turvotusta köh, intiimeillä alueella ja ympäri kehoa, valkovuotoa, kutinaa ja kirvelyä. Ensin luulin, että se helpottaa ja vatsan turvotus helpottikin, sitten se siirtyi ympäri kehoa. Ei tuntunut sekstaillessa meillä, muuten kiva ja huomaamaton ja helppo.

Mä peesailen näitä ja lisään viel, et mulla aiheutti yhdyntäkipuja, kuivuutta, runsasta valkovuotoa, menkat tuli miten tuli, eli alkoi jo ennen renkaan poistamista. Kutinaa ja kirvelyä... mitä vielä.. Mulla siis ei mitään muuta positiivista siitä ole kuin käytös helppous.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Tigru87:
menkat tuli miten tuli, eli alkoi jo ennen renkaan poistamista. Kutinaa ja kirvelyä... :whistle:

Minulla on ollut rengas, hmmm, 3v, jatkuvasti, ja koskaan ei mitään oireita ole tullut, kuukautiset alkaa 2 päivää renkaan poiston jälkeen, niukentunut on silleesti ettei kestä kun 2-3 päivää.

Ja minä käytän kans tuon 4 viikkoa yhtä rengasta. :) Kannattaa kokeilla.

Alkuperäinen kirjoittaja mansikka-lime:
Alkuperäinen kirjoittaja Tigru87:
menkat tuli miten tuli, eli alkoi jo ennen renkaan poistamista. Kutinaa ja kirvelyä... :whistle:

Minulla on ollut rengas, hmmm, 3v, jatkuvasti, ja koskaan ei mitään oireita ole tullut, kuukautiset alkaa 2 päivää renkaan poiston jälkeen, niukentunut on silleesti ettei kestä kun 2-3 päivää.

Ja minä käytän kans tuon 4 viikkoa yhtä rengasta. :) Kannattaa kokeilla.

Juu, en kokeile enää, mulla oli se käytössä vuoden ja nyt riitti... :D

No niin, lääkäriaika varattu. =)
Aika nopeaa toimintaa täälläpäin. Sanoin ajanvaraukseen että ei ole kiireellinen juttu, ihan ehkäisyasiaa vain. Sain ajan maanantaille. :o Ilmeisesti ne haluaa etten mä lisäänny enää. :D

Minä kokeilin rengasta vuosi sitten yhden kuukauden ajan. Mitään muuta kuin ongelmia siitä ei seurannutkaan :( En saanut sitä sisälleni asetettua tarpeeksi syvälle (tuntui että emättimeni oli liian lyhyt sille ) jopa mieheni yritti sitä paremmin asetella pitemmillä sormillaan, mutta rengas jäi emättimen suulle niin että joka vessakäynti sitä sai ronkkia syvemmälle. Toinen ikävä asia oli oksentelu, joka alkoi vähän renkaan käytön aloitettuani ja myös loppui siirryttyäni takaisin pillereihin. Minun oli pakko tehdä raskaustestikin siinä välissä kun epäilin jo pahoinvoinnin johtuvan raskaudesta.