Ehkäisyongelma! Kun oikeastaan mikään ei sovi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nannannaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nannannaa

Aktiivinen jäsen
13.12.2007
3 378
0
36
Minulla on kumiallergia, jonka vuoksi joutuu käyttämään tietysti lateksittomia kumeja, joiden tehoon en ihan luota. Ovat hieman.. herkemmin hajoavia.

Pillerit eivät sovi mulle ollenkaan. En uskalla kokeilla piikkiä tai laastariakaan samasta syystä.

Kuparikierukkaa en saa, kun on anemia. Hormonikierukassa epäilyttää kans ne hormonit.

Vielä ei ole hirveä kiire, mutta joku keino pitäisi löytää. Tulen liiankin helposti raskaaksi, eli ehkäisyn pitää olla todella varma. Lisää lapsia haluan joskus. Kierto on joskus ollut todella epäsäännöllinen, eli ei taida mikään rytmimenetelmäkään toimia satavarmasti.

Voi, mitä tässä keksisi :|

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Lateksiton kumikondomi ja kemiallinen ehkäisyvalmiste lisäksi, lähinnä siis vaginapuikko.

Niiin.. Mitenkähän tuo on. Voikohan niitä käyttää yhdessä? Lisäksi tulee melko kalliiksi, kun lateksittomat kumit maksaa noin 2,5euroa kappaleelta. Siis säännöllisessä käytössä.. :whistle:

:wave: Täällä yksi kelle mikään ei sovi. Me ollaan harrastettu keskeytettyä yhdyntää. Toinen vaihtoehto olisi selibaatti. Sitä pitää vain asennoitua, että mahdollinen lapsi ei ole katastrofi, muuten jää vain se selibaatti vaihtoehdoksi. Meillä tämä on toiminut jo yli kaksi vuotta, että kyllä näinkin voi "elää".

Mäkin käytän noita "ehkäisyluikuloita". Uskon että toimii jos on huolellinen ja todellakin käyttää niitä ohjeen mukaan (odottaa 10min aineen vaikutusta jne).

Mä en voi sietää hormonien napsimista ja ne tekevät mut hormonihirviöksi. Siksi näin. Tosin olen houkutellut miestäni vasektomiaan sitten jossain vaiheessa kun on varmaa ettei enää haluta lapsia.

Mulla aivan sama ongelma! Hormonit ei sovi ollenkaan migreenin, masennuksen ja ennenaikaisien vaihdevuosien takia...
Kumit on kamalia!
Kuparikierukan aion laitattaa vaikka aneeminen olen minäkin, jos se ei sitten sovi niin sitten ei ole kauheasti vaihtoehtoja :(

Alkuperäinen kirjoittaja toimii:
Mäkin käytän noita "ehkäisyluikuloita". Uskon että toimii jos on huolellinen ja todellakin käyttää niitä ohjeen mukaan (odottaa 10min aineen vaikutusta jne).
Mä en voi sietää hormonien napsimista ja ne tekevät mut hormonihirviöksi. Siksi näin. Tosin olen houkutellut miestäni vasektomiaan sitten jossain vaiheessa kun on varmaa ettei enää haluta lapsia.

joo toi on totta. että huolellinen pitää olla niien kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Lateksiton kumikondomi ja kemiallinen ehkäisyvalmiste lisäksi, lähinnä siis vaginapuikko.

Niiin.. Mitenkähän tuo on. Voikohan niitä käyttää yhdessä? Lisäksi tulee melko kalliiksi, kun lateksittomat kumit maksaa noin 2,5euroa kappaleelta. Siis säännöllisessä käytössä.. :whistle:

meidän tahdilla tuo tekis noin kympin vuodessa..... säännöllisesti käytettynä

Alkuperäinen kirjoittaja mammax3:
Mulla aivan sama ongelma! Hormonit ei sovi ollenkaan migreenin, masennuksen ja ennenaikaisien vaihdevuosien takia...
Kumit on kamalia!
Kuparikierukan aion laitattaa vaikka aneeminen olen minäkin, jos se ei sitten sovi niin sitten ei ole kauheasti vaihtoehtoja :(

Voi ei. Meitä on siis useampiakin. En enää uskalla laittaa kuparikierukkaa, se oli mulla muutaman kk mutta meinasin "vuotaa kuiviin" ja hb huiteli 70 luokkaa. Ei enää sitä. Ehkä se hormonikierukka on sitten parempi, mutta kallis kokeilu jos ei sovi. Lisäksi ne langat tuntui kuitenkin..

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja toimii:

joo toi on totta. että huolellinen pitää olla niien kanssa.

Siis Puikuloita piti sanomani :D Mutta kuvaava sana tuo Luikulakin :D

Meillä ei seksiä mitään tyyliin joka ilta ja välillä on kortsukin käytössä, että noi kans vähentää riskiä tulla raskaaksi ;)

Alkuperäinen kirjoittaja zz:
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:

meidän tahdilla tuo tekis noin kympin vuodessa..... säännöllisesti käytettynä

Hhehe, tää oli hyvä :D saat joka syksy, talvi, kevät ja kesä?

[/quote]Voi ei. Meitä on siis useampiakin. En enää uskalla laittaa kuparikierukkaa, se oli mulla muutaman kk mutta meinasin "vuotaa kuiviin" ja hb huiteli 70 luokkaa. Ei enää sitä. Ehkä se hormonikierukka on sitten parempi, mutta kallis kokeilu jos ei sovi. Lisäksi ne langat tuntui kuitenkin..[/quote]

jos otat ehkäisyasian puheeksi neuvolassa ja sanot, ettei oikein sopivaa ekäisymenetelmää meinaa löytyä, niin tuossa tilanteessa voit saada kierukan ilmaiseksi. itse tiedän, että näitä on annettu juuri siitä, että mikään ehkäisy ei ole meinannut sopia.

Mekin käytettiin vähän aikaa ehkäisypuikkoja. Vähän sotkuisia ja kuumottavia, mutta ihan kätsy keino jos ei kondomeja halua tai voi käyttää. Aika kalliita kyllä kun melki euron kappale ainakin silloin maksoi.

Hormonikierukkaa kuitenkin suosittelisin kokeilemaan, siinä on se hormonivaikutus melko paikallinen joten veren hormonipitoisuudet jäävät pienemmiksi kuin pillereissä tai laastareissa. Lisäplussana on että kuukautisvuodot yleensä niukkenevat selvästi tai osalla lakkaavat kokonaan. Kallis on toki mutta kestääkin ainakin sen 5 v joten kondomeihin verrattuna tulee varmaan useimmilla halvemmaksi, siis jos toimii - itse olisin valmis kuitenkin ottamaan riskin ja kokeilemaan jos voisi päästä huolettomaan ja varmaan ehkäisyyn, tehohan vastaa suunnilleen naisen sterilisaatiota. Jos sulla on ongelmallisen runsaat menkat niin voisit saada osan hinnasta Kela-korvauksena, ehkäisytarkoitukseen ei saa korvausta mutta runsaiden menkkojen hoitoon kyllä. Aion itse ottaa hormonikierukan kun lapset on tehty, nyt minipillerit käytössä ja mulle kyllä olleet ihan ok. Yhdistelmäpillerit saivat itkupotkuraivareita aikaan, niihin en ihan heti palaa.

mull vähän samoja ongelmia :ashamed:
Mikään hormoniehkäsy ei mulle sovi ei kierukka, ei pillerit..kaikkee on kokeiltu. Mulla on paha migreeni ja muuta niin en pysty syömään mitään tollasia, oksennus lentää ja pää räjähtää :x
Mulle tulee hiiva noista kaikista vaahdoista ym. kondomit ei sovi koska oon allerginen niillekkin :ashamed:
Meillä on käytös keskeytetty yhdyntä ( ollut jo 7kk) ja hyvin näyttää pelaavan..