Ehkäisyn pettäminen, mistä tiesitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielenkiinnosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielenkiinnosta

Vieras
Siinäpä se kysymys tulikin. Eli mistä ootte tietäneet, että näin on käynyt..jos ei ole siis mitään konkreettista todistetta (kumi rikki) ja ootte esim. syöneet tarkasti pillereitä? Siis varsinki minipillereissä, joissa vuotoja ei tule?

Onko tulut siis jotain pahoinvointia, vai mikä on herättänyt epäilyksen?

Siis tämä kiinnostaa muuten vain, en epäile omaa ehkäisyäni =)

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Vaimo meni sairaalaan vatsavaivojen vuoksi ja synnyttikin lapsen. Totesi siitä, että "Yhdestä vaivasta päästiin, mutta saatiin roppakaupalla lisää!"

onko tämä totta,oikeesti? ei voi olla, kyllähän se vatsa jossain vaiheessa kasvaa/tuntuu liikkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pepsukka81:
No kun alkoi viikolla 14 pahoinvointi eikä loppunut...sitten lääkäriin, siellä todettiin raskaus..sitten ultraan, jossa todettiin viikot...

Ok, kiitos vastauksesta.

Siis en tiiä, mut mua kiinnostaa aina niin paljon erilaiset tapaukset =) Varsinkin kun ei ole ihan harvinaista, että ehkäisystä huolimatta tulee lapsia. Mutta kiinnostaakin just se, että jos on syöty säntillisesti, niin miten sitä sitten osaa ees epäillä =)

Itellä on esim. ihan peruskuume sellanen, että mua huippaa ja sitä kautta alkaa pahoinvointia tulemaan ja jopa oksettamaan. Ihan tosi, siis =) Joten varmaan pahoinvoinnin yllättäessä ensimmäisenä olisi mielessä tämä, jos itselle sattuisi jotain käymään ehkäisystä huolimatta.

Alkuperäinen kirjoittaja öö:
onko kuukautiset olleet koko ajan ihan normaalisti??

Siis en itselleni epäile mitään, kun vaan olen kiinnostunut asiasta.

Siis mulla ei minipillereillä tule koko välivuotoja, kun se kuuluu hommaan. Ja mua kiinnostaa tietääkki, et miten vaikkapa minipillereitä käyttävät osaavat epäillä jotain..Itselleni en siis epäile mitään =)

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Raskaustesti näytti plussaa.

No aivan, mutta mistä epäilit tehdä sen? =)

No, en mistään. Molen yllytyshullu ja mut yllytettiin siihen.. oli aika shokki, kun testiin pärähti heti plussa :D

Heh, kiva yllätys=) Tai no ei välttis toki kaikille, mutta näin niinkuin yleisesti ottaen. Kyllä voipi sydämen syke vähän nousta, kun kiltisti syö nappeja ja kaks viivaa tulee =)

oma lehmä ojassa...yritetään lasta mut ei vaan onnistu. Nyt olen oksennellut ja olo muutenkin ihmeellinen mut kuukautiset tulivat kuitenkin ihan ajallaan ja vuotokin ihan normi joten aattelin oisko kellään tällaista kokemusta? Mulla taitaa vaan jokin pöpö jyllätä.

Alkuperäinen kirjoittaja mai:
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Vaimo meni sairaalaan vatsavaivojen vuoksi ja synnyttikin lapsen. Totesi siitä, että "Yhdestä vaivasta päästiin, mutta saatiin roppakaupalla lisää!"

onko tämä totta,oikeesti? ei voi olla, kyllähän se vatsa jossain vaiheessa kasvaa/tuntuu liikkeitä.

Ei oikeasti meidän perheessämme, mutta maailmalla on kuulunut noin käyneen. Kyseessä on tavallisesti ollut joku nuori, seksivalistuksesta osattomaksi jäänyt tyttö.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Heh, kiva yllätys=) Tai no ei välttis toki kaikille, mutta näin niinkuin yleisesti ottaen. Kyllä voipi sydämen syke vähän nousta, kun kiltisti syö nappeja ja kaks viivaa tulee =)

Jooh.. kyllä tuo pikkasen pisti kädet tärisee kun se plussa ei hävinnyt minnekään siitä tikusta :laugh:
Vaan siis, öö.. no, multa löytyi sinä päivänä rinnasta pahkura ja terkka varas aikaa lekurille että aletaan selvittää asiaa. Mut mun kaveri hihkui sitten puhelimessa, että mun on pakko olla paksuna.. hyvä ettei sentään vetoa lyöty, oisin hävinnyt. Maitorauhanenhan se siellä sitten muljahteli :)

Jooh.. kyllä tuo pikkasen pisti kädet tärisee kun se plussa ei hävinnyt minnekään siitä tikusta :laugh:
Vaan siis, öö.. no, multa löytyi sinä päivänä rinnasta pahkura ja terkka varas aikaa lekurille että aletaan selvittää asiaa. Mut mun kaveri hihkui sitten puhelimessa, että mun on pakko olla paksuna.. hyvä ettei sentään vetoa lyöty, oisin hävinnyt. Maitorauhanenhan se siellä sitten muljahteli :)

Mukavempihan se tuo uutinen on, ku vaikkapa syöpä..huh =) Siis vaikka jos tuntuiski, et ois vaikka just pieni vauva ja muuta.

Mulla petti pillerit (Femilar), joita söin kellontarkasti. Epäilin raskautta taukoviikolla, kun menkkoja ei tullut, ja rinnat oli tosi kipeet, niinkun aiemmissakin raskauksissa on ollut.

*muoks* Pakko lisätä viä, et sit kun kolmonen oli syntynyt, niin luotin vähän täysimetyksen pieneen ehkäsytehoon (vaikkei varsinainen ehkäisykeino toki olekaan) ja siihen ettei menkat olleet alkaneet. Varsinaista ehkäsyä ei siis käytetty. Ja sit aloinkin epäileen raskautta, kun haamupotkut vaan vahvistu, ja alko näkyä ulospäin. Tein testin, ja raskaana taas. viikkoja testatessa jotain 20, siitä parin viikon päästä ultrassa arvioitiin et viikkoja jo 22+5... :D
Kolmosella ja nelosella ikäeroo tulikin sit 1 vuosi ja 1 päivä...

Alkuperäinen kirjoittaja öö:
oma lehmä ojassa...yritetään lasta mut ei vaan onnistu. Nyt olen oksennellut ja olo muutenkin ihmeellinen mut kuukautiset tulivat kuitenkin ihan ajallaan ja vuotokin ihan normi joten aattelin oisko kellään tällaista kokemusta? Mulla taitaa vaan jokin pöpö jyllätä.

Hmm, ootkos sitten testiä tehny? Jos seuraavat ei tuu ajallaan tia oo ihan ok, niin viimestään sit kantsii tehä..Toivottavasti tärppää =)

Mulla itellä tosiaan tulee sairastelusta niin ihmeellisiä oireita, että moni varmaan luulis mun olevan raskaana. Mutta oonki vähän eirkoinen. Kaiken lisäks sairastelen usein, ku just löyty hometta kämpästä. Että kiva. Onneks saatiin heti uusi asunto ja muutto on just =)

Mulla kävi tuttavalle tuossa pari vuotta sitten niin, että hän lähti bilettämään ja tietysti tuli otettua alkoholia. Noh, sitten hän joutu pahoinvoinnin takia lähtee kesken kaiken kotiin ja "krapula" ei vaan loppunut. Meni sitten lääkäriin ja raskaanahan sitä oltiin. Onneksi oli sentääs vähäisillä viikoilla. Hän siis söi pillereitä, mutta en oikeen viittiny kysyä, et söikö täsmällisesti vai vähän siten sun täten.

kaverilla tuli menkat vk20 asti normaalisti. ja söi pillereitä säännöllisesti.
Ite aloin epäillä omaa raskautta kun rinnat oli kipeet ja outo olo, no plussahan sieltä ilmesty testiin.. :kieh:

Koivunkäpy, oliko tuo lapsi sitten ihan "normaali" syntyessään? Ettei ole pillerit häirinneet? Ilmeisesti ne harvemmin tuottaa lapselle ongelmia? Tai sitten näin vakuuttelevat pillerivalmistajat ;)

Niin se piti vielä lisätä, että söin tosiaan pillereitä (yasmin) ihan normaalisesti ja todella, todella säntillisesti. Siksi meninkin eka lääkäriin...kun alkoi pahoinvointia olla rajusti....ja jankkasin sielläkin vielä, ettei ole mahdollista olla raskaana, kun pillereitä syön säännöllisen tarkasti...mutta siinä on se 3% mahdollisuus...niin ja minun neiti pian 2v. nukkuu nyt :).