ehkäisykapseli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meijuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
oli melkein vuoden ja jatkuvaa vuotoa, hermo meni siihen. poisottaminen meni niin keturalleen kuin olla ja voi, sörkittiin hermoja oikein kunnolla ja käsi halvaantu päiväksi. muutenkin kapseli pisti hauikseen salilla ja nyt on taas (pari kk poisotosta) alkanut vihlomaan kohtaa! varmaan jotain hermokipua tuosta ronkkimisesta...

en todellakaan voi omasta puolestani suositella, hirveät arvetkin jäi kun lääkäri ei asiaansa osannut

Mulla taas hyviä kokemuksia kapseleista. Tosiaan kun kapseleita ottaa kannattaa katsoa että on asiansa osaava lääkäri. Meillä jyväskylässä ensimmäiset kapselit ovat ilmaiset ja ehkäisy teho 5 vuotta, ainakin senkin takia kannataa edes kokeila sopivatko. Mulla kokeiltiin ensin kolme kuukautta minipillereillä sopivuutta ja sitten vasta kapseli. Nyt ruvettiinkin kolmen vuoden jälkeen haluamaan raskautta, plussa tulikin yllättäen testiin heti ensimmäisellä kierrolla. Nähtävästi ei sekoita kiertoa samallatavalla kuin e-pilsut... Poistossa ei mitään kummalissta ollut, puudus tehosi ja kipua ei ollut. Hirvittävän hyväksi koin sen että kuukautiset tuli noin 4-5 kertaa vuodessa aei ollut samanlaista käyttävirhe mahdoolisuutta kuin pilsuissa, ei tarvitse muistaa koko ehkäisyä parhaimmillaan 5 vuoteen. Kaikille ei sovi mutta minulle oli hyvä niin kauan kun sitä tarvitsin.

Onko muita jotka olis raskautunu ehkäisykapselin kanssa? mulla on jotenkin vahva tunne et voisin olla raskaana, ehkäisykapseli laitettiin mulle helmikuussa, ja nyt on pari viikkoa ollut rinnat painavat ja arat, maha kipeänä ja päänsärkyä ja huonoa oloa aamusta iltaan. Olen kohta lähdössä ostamaan testiä apteekista, mutten todellakaan toivo sen olevan positiivinen. Minulla on jo kaksi alle 3 vuotiasta lasta, ja mieskin asuu muuaalla.

Mä tein just pari viikkoo sitten testin. Oli nega, mullakin ton sorttisia oireita ollut.

Kapseli on ollut mulla toimiva. Kovasti varottelivat klinikalla just noista vuotohäiriöistä, mutta mulla on mennyt ihan hyvin. Kierto on n. 40 pvä, sitten vuodan viisi päivää, viikko valiä ja toiset viisi päivää. Mulle laitettiin kapseli joulukuussa ja alussa oli tosi rankat mielialavaihtelut, toisaalta mulla oli silloin kulunut synnytyksestäkin aika vähän aikaa, että saattoi olla sitäkin.

Oon kuullut että raskaustilanteissa kapselia ei poistettaisi, sillä raskaushormonit ylittävät kapselin määrän kevyesti. Ei kai se riskitöntä siltikään ole, eihän ne raskaudet koskaan.

Yhteistyössä