Ehkäisy mietittävä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuore mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuore mamma

Vieras
Esikoisen jälkeen söin cerazette minipillereitä vajaa 3kk. Lopetin vuotojen takia kun meinas mennä hermot kun oli kuukautiset viikon välein. Lopetettuani ne ilmeni vielä jälkikäteenkin paljon inhottavia vaivoja joihin pidän cerazetteä syyllisenä. Nyt toisen lapsen syntymän jälkeen jälkitarkastuksessa lääkäri suositteli taas minipillereitä ihan näitä samoja cerazette merkkisiä vaikka kerroin että oli ongelmia niitten kanssa. Kierukka ei suositellut kun mulla viimeaikoina ollut paljon tulehduksia ja voivat kuulemma kierukan takia lisääntyä ja päästä kohtuun asti. Pitäiskö kokeilla uudestaan vaiko vaan tilata aika yksityiselle gynelle jos vaikka sais jotku toiset minipillerit..?

Joo ne Cerazetet on kyllä ihan kamalat. Vetäisivät markkinoilta moiset :/

Niin ei mulla apuja ollut antaa, muuta kun että kondomi... Meillä se ainut vaihtoehto, onneksi kohta saa yhdistelmäpillerit kun imetys loppui.

mulle lääkäri sanoi että cerazette voi tehdä tiputtelu vuotoa 6kk mutta mulla kesti 7kk jonka jälkeen lopetin pillerit.Ekan jälkeen noi sopi eli tiputusvuotoa oli 2kk ja menkat jäi pois kokonaan mutta toisen jälkeen tosiaan tiputteli ton 7kk ja nyt on kondomi käytössä koska muutkaan pillerit ei käy mulle.

juu muistan kyllä lääkärin sanoneen silloin vuosia sitten kun kokeilin että voi tiputella kauan... tiputtelua olisin sietänytkin mutta että runsaat kuukautiset viikon välein, ei kiva juttu... rautavarastotki tyhjenee sellasella....

Yhteistyössä