Ehkäisystä??? auttakaa??

Niin sellainen tilanne että olen nyt viikon käyttänyt ehkäisylaastaria ja olo on ihan kauhea. Päätä särkee ja oksettaa kokoajan. Nut olisi ollut laastarin vaihto otin entisen pois ja uutta en pystynyt laittamaan.. Mitä minä nyt teen :( pillereitä olen kans käyttänyt ja niistä tuli kamalat päänsäryt, kuparikierukkaa käytin kans vuoden josta tuli kamalat alavatsa kivut, loppu kun kävin kierukan poistossa...onko mulla enää muuta vaihtoehtoa kun kondomi??? Pelottaa vaan vähän pelkästään sillä ja lapsia mulla on jo kaksi ja ne kyllä ihan riittää!! Onko tässä enää vaihtoehtoja?? :'(
 
mimo
Moi!

Itse käytän persona-ehkäisymenetelmää. Oikein käytettynä se antaa 94 % suojan raskautta vastaan, kun kumi on 97 ja pillerit 99. Sopii siis tilanteessa, jossa lasta ei aktiivisesti yritetä, mutta vauva on kuitenkin tervetullut jos niikseen on.

Eli: persona-laitteen saa apteekista noin hintaan 180? (yleensä tilaustavaraa, ei valmiina hyllyssä). Ensimmäisen kierron aikana tehdään 16 virtsatestiä, jatkossa 8 testiä (niitä löytyy usein hyllystäkin). Testipakkaus eli kk käytön hinta on n 23?. Laite analysoi testituloksen (joku hormonipitoisuus joka kertoo sen hetken hedelmällisyydestä): vihreänä päivänä nainen ei voi tulla raskaaksi, punaisena tulee pidättäytyä tai käyttää muuta ehkäisyä. Menetelmä sopii kohtuullisen säännöllisen kuukautiskierron omaaville.

Itse olen ollut hyvin tyytyväinen: en koe virtsatestejä hankaliksi, ja pidän menetelmän luonnollisuudesta. Kun kuitenkin voi tulla raskaaksi vain ovulaation aikaan, tuntuu järjettömältä doupata hormooneja koko kuu läpeensä! Käytin pillereitä 7 vuotta ja sinänsä ongelmitta, mutta ajatus vaan alkoi tympimään.

 
Mä söin Merciloneja kuutisen vuotta, mutta nyt synnytyksen jälkeen ollaan ehkäisty pari vuotta kondomilla. Kokeilin pari kuukautta ehkäisyrengasta, mutta koska se vei halut, hylkäsin ne. Ollaan tultu siihen tulokseen, että kumi on kaikin puolin paras vaihtoehto. Hormonaalinen ehkäisy kun aiheutti mielialanvaihteluita ja halutkin katosivat samalla.
 

Yhteistyössä