Ehkäisyruiskeesta!!??

Mulla on siis kohta 3kk sitten aloitettu Depo provera ehkäisyruiske käytössä,voiko tämä pettää?? Mulla on ollut kummallisia oireita samanlaisia kuin raskauden alussa ja kun aloitin oli varmistettu ennen sitä että en ollut raskaana. Onko muille käynyt näin? Kyllä se menkat vei mennessään ku aloitettiin samalla tavalla kuin pillerit,en haluaisi lupuakaan tästä halvasta (toimivasta?) tavasta,kun ei tarvi muistaa ku 3kk välein terveyskeskuksessa. Mutta sehän asia oli että miten muilla käyttäjillä? Samoja oireita? Vai johtuuko vain kun on niin hormonipitoinen,vähän hämmentynyt olo silti.
 
A shadieeyah
Kyllä se siitä ajastan tasottuu. Niin helkkarin loistava ettei tekis mielikään vaihtaa.

ja ne tunteet ;) :whistle: tuota olo on ku duracelilla ja ukkoparka on hätää kärsimässä
 
mulla tuli ihan maitookin rinnoista piikin aikana.. :| pikkusen pelästyin et onko pettäny vai mitä ihmettä.. ja nyt kun mulle piti laittaa hormonikierukka, niin ei onnistunu kun piikin hormoni oli pienentäny mun kohdun ihan "rusinaks" eli kierukka ei mahtunu ( piikki oli käytössä vuoden ). ei ollu lääkärikään ennen nähnyt moista...nyt sit käytän rengasta siihen asti että kohtu palautuu normaaliks ja saadaan toi kierukka paikalleen...

niin ja täällä ei saa käyttää kun 2v putkeen piikkiä osteoporoosiriskin vuoksi..
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja Rekka-Paula:
mulla tuli ihan maitookin rinnoista piikin aikana.. :| pikkusen pelästyin et onko pettäny vai mitä ihmettä.. ja nyt kun mulle piti laittaa hormonikierukka, niin ei onnistunu kun piikin hormoni oli pienentäny mun kohdun ihan "rusinaks" eli kierukka ei mahtunu ( piikki oli käytössä vuoden ). ei ollu lääkärikään ennen nähnyt moista...nyt sit käytän rengasta siihen asti että kohtu palautuu normaaliks ja saadaan toi kierukka paikalleen...

niin ja täällä ei saa käyttää kun 2v putkeen piikkiä osteoporoosiriskin vuoksi..
juu tosta se mullekkin sano siitä osteoporoosi riskistä(no missäpä hormooni valmisteessa ei olisi riskiä ) mutta kun mulla oli niin uber mega hyper kivuliaat menkat et jos mä oon niistä päässy eroon niin en takasi haluun(ja lääkäri sano et ei huolta ku kalsiumia ym luulle tarpeellista menee joka päivä niin paljon).
 
Palaan tähän vanhaan ketjuun vielä.. Vuotanu jo 12pvää.. :headwall: Onkohan ihan normaalia? Piikki ollu jo maaliskuusta lähtien. Menkat alko huhtikuun loppupuolella ja yhäki vuotaa. :/ Ja nämä on ensimmäiset menkat piikin laiton jälkeen. Mietin vaan kun kesäkuussa on uuen piikin laitto, että tasottuukohan tämä vuotaminen vai pitäisköhän miettiä toista ehkäsykeinoa..? Muita kokemuksia kaipailen..
 
Minäkin käytin tuota ehkäisyä vuoden verran, ja menkat loppui hyvin pian ekan piikin jälkeen. Kun lopetin, jouduin odottelemaan n. 1,5 vuotta, että menkat alkkoi uudestaan. En uskaltaisi enää ottaa sitä ehkäisykeinoa käyttöön.
 

Yhteistyössä