ehkäisyrenkulaan helppiä!

• Viestiketjun aloittaja kisu11
  • Ensimmäinen viesti
kisu11
Heips!
Aloitin tänään Nuvarigin käytön ja mieleeni on pulpahtanut muutama kysymys...
Mistä tietää, onko rengas oikealla paikallaan? Nyt se ei ainakaan tunnu, mutta mietin voiko sen vaikutusteho laskea jos on väärässä paikassa?
Voiko sen kanssa uida uimahallissa vai otettava pois?
Onko se 3 vk ja menkkojen jälkeen asennettava aina samaan aikaan paikoilleen vai voiko asennuksen aika heitellä useammalla tunnilla? Ohjeissa luki, että 3 h voi olla pois, mutta onko sama aika-akseli myös laittamisella tauon jälkeen?
Eihän rengas pysty huomaamatta tipahtamaan?

Kiitos paljon vastauksista jos joku kehtaa näihin vastata. :)

Carmela
"....Onko se 3 vk ja menkkojen jälkeen asennettava aina samaan aikaan paikoilleen vai voiko asennuksen aika heitellä useammalla tunnilla?....Ohjeissa luki, että 3 h voi olla pois, mutta onko sama aika-akseli myös laittamisella tauon jälkeen?..."

No tuleehan siinä pakkauksen mukana se ohjevihko, etkö sä ole lukenut sitä ollenkaan?! Ei sitä varmasti huvikseen sinne pakettiin ole laitettu....

Suora lainaus vihosta: "Rengas poistetaan kolmen viikon kuluttua samana viikonpäivänä ja suunnilleen samaan aikaan kuin se oli asetettu. Jos olet esim. asettanut NuvaRing-renkaan pakalleen keskiviikkona noin klo 22.00, sinun tulee poistaa se 3 viikon kuluttua keskiviikkona noin klo 22.00" Ja: "Aseta uusi rengas paikalleen täsmällisesti viikon tauon jälkeen (samana viikonpäivänä ja suunnilleen samaan aikaan), vaikka vuoto jatkuisi vielä. Jos rengas asetetaan yli 3 tuntia liian myöhään, sen ehkäisyteho saattaa heikentyä".

nuvatin
Mulla on ollu rengas 3v joten jotain osaan noihin vastata.Rengas on oikein asennettu kun se ei tunnu.Ja en kyllä usko että pystyy "tuntumatta" tipahtamaan,mulla se ei oo tippunu koskaan vaan pysyy paikallaan siihen asti kun ottaa sen pois.Mä en ota sitä välillä pois että en tiedä tosta 3tunnista.Enkä oo niin kovin tarkka et se kellon tarkalleen asennetaan tauon jälkeen vaan laitan kun ehdin.Uimahallilla käyn uimassa,ei sitä tarvi sen takia pois ottaa.

Yhteistyössä