ehkäisyrengas vai -laastari?

jen
Oon käyttäny molempia, nyt jo pidemmän aikaa ollu rengas käytössä ja siihen olen tosi tyytyväinen. Helppo käyttää enkä oo huomannu mitään sivuvaikutuksia. Laastari oli jotenki hankala, käytössä reunat "nuhjaantuu" ja laastari saattaa irrota.
 
fd
laastareita käytin ja oli tulla ero miehestä, kun oli pinna niin kireellä, että soi.. Ja laastari kyllä pysyi hyvin paikallaan, mutta sen reunoille tarttui vaatteista nukkaa, ettei tosiaan ollut huomaamaton!! Se rengas on kuulemma ihan julmettoman iso..
 
Alkuperäinen kirjoittaja jen:
Oon käyttäny molempia, nyt jo pidemmän aikaa ollu rengas käytössä ja siihen olen tosi tyytyväinen. Helppo käyttää enkä oo huomannu mitään sivuvaikutuksia. Laastari oli jotenki hankala, käytössä reunat "nuhjaantuu" ja laastari saattaa irrota.
Aika lailla peesi tähän.
 
okei... taidan siis kallistua tuon renkaan puoleen. Aikoinani ennen raskautta söin yhdistelmäpillereitä, enkä ollut ihan hormonihirviö silloin että ehkä uskaltaisin tuota rengasta koittaa.. :p

ja mä käytän myös kuukuppia niin ei se rengas niin iso voi olla... :D
 
Mulla on laastari käytössä :wave: Siihen tosiaan tarttuu vaatteista nukkaa, eikä siten ole kauheen sievä mutta ei ole käyttöä haitannut. Irti se ei oo mulla koskaan lähteny, kun laittaessa muistaa painaa kunnollla kiinni. Alotin nyt uudestaan ku heti raskauden jälkeen käytössä siihen laastarin kohtaan tuli hillitön kutina ja ihottumaa, mutta nyt ajattelin kokeilla josko ois hellittäny. Sinänsä kätevä ettei tartte ku kerta viikkoon muistaa vaihtaa :D
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja ElinaMaria:
okei... taidan siis kallistua tuon renkaan puoleen. Aikoinani ennen raskautta söin yhdistelmäpillereitä, enkä ollut ihan hormonihirviö silloin että ehkä uskaltaisin tuota rengasta koittaa.. :p

ja mä käytän myös kuukuppia niin ei se rengas niin iso voi olla... :D
Traktorin rengas on asia erikseen ;)
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Laastaria käytetty, ei enää ikinä. Renkaan ainakin pitäis vaikuttaa vaan paikallisesti, joten sitä voisin kokeilla jos noista kahdesta pitäisi valita...
Renkaasta murtui varvas... :whistle: Ja hajosi lautanen, kun potkin sen seinään.
 
Mä allergisoiduin tosi nopeesti laastareille. Mun iho ikään kuin hylki ne irti n. viikossa ja siitä jäi punainen ihottumaneliö pariks kuukaudeks. Oli selkä hyvän näköinen.
Rengasta pystyin käyttämään pidempään, mutta siitäkin seurasi ennenpitkää jonkinlainen hiivatulehduksen kaltainen tila, joten lopetin kaikkien hormonien käytön kun niistä ei kai mikään sitten sovi. Sanoisin, että vähemmän kiristi pinnaa ja vei haluja kuin pillerit.
 
vieras
ei mtn. ongelmia ja ihokin parempi kuntonen.. tosin se huono ole muutenkaan.. mut ihan positiivinen kokemus... 8kk ollu käytös, ei mtn. sivuvaikutuksia... suosittelen.. niin ja itelleni pillereista tuli siis kaikki maholliset sivuvaikutukset!
 
IhanaValo
Miulla on rengas nyt käytössä. Halusin jotain muuta kuin pilsut, joitan en meinannu ikinä muistaa ottaa. Kapselin olisin ottanut mutta olin kuulemma liian painava siihen etteivät suositelleet (painoraja tais olla 65kg)

Muuten oon ollut tuohon renkaaseenkin tyytyväinen, paitsi alkuun oli vähän räjähdysherkkyyttä (hermot pikkasen kireällä ) ja tuhruvuotelua varmaan viikon-pari. Ja tuntuu että osan siitä kolmesta viikosta, mitä se rengas on paikallaan, tuhruttaa vähän.

Mutta, menkat oli samaa luokkaa. Eli pikkuhousunsuojalla melkeinpä pärjäs. Ja kipuja ei ollu yhtään/tooosi vähän. Ne oli kyl pelkkää plussaa:)
Nimim.Ennen vuoti kuin niagranputous ja panadol oli kiva kaveri...
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Laastaria käytetty, ei enää ikinä. Renkaan ainakin pitäis vaikuttaa vaan paikallisesti, joten sitä voisin kokeilla jos noista kahdesta pitäisi valita...
Renkaasta murtui varvas... :whistle: Ja hajosi lautanen, kun potkin sen seinään.
Jos nyt oikein ymmärrsin, niin okei :D En mä uskonutkaan että se niin täydellinen olisi :D
 
Mulla toimi tuo rengas ihan hyvin ja tyytyväinen olin. Ja vaikka se on ison näköinen niin ei se siellä värkissä tunnu lainkaan eikä mieskään sitä siellä koskaan huomannu vaikka ensin epäili että varmasti se jossakin tuntuu ;)
Mutta ei musta kuitenkaan mitään ihan hirviötä tullut sen kanssa vaikka pillerit ei tosiaan sopinut mulle yhtään.
 
mulla oli rengas käytössä. vaivaton, ei tarvinnu pilleriä muistaa joka päivä. mulla vaan se veti paikat kuiviksi, teki hirmusia mielialanheittoja ja näpytti naaman. pillerit ei sopinu oikeastaan ollenkaan. mutta ei kiitos hormoniehkäisyä enää meille
 
sofia
No, mulla on ollu rengas sisällä vasta sen 4h ja sisälle takasin työnnetty jo ainakin 6 kertaa :S. Joka kerta eri asennossa ( minä ja rengas). Jos tälläinen on tuleva 3 viikkoa, ni voi pyhä sylvi sentään! On jo nyt tunne miksi annoin sen hoitajan puhua itseni ympäri,,, laastaria kun menin hakemaan.
 
noob
Mulla taas rengas oli ihan hirveä, tuntui koko ajan ja sai paikat kipeäksi.

Laastari sen sijaan ollut käytössä reilun vuoden, ei mitään ongelmia. Pillereiden käytön aikaiset mielialanvaihtelutkin ovat historiaa ja olen jälleen oma ihana itseni. :D Vähän rumahan se on ja toisinaan kerää nukkaa reunoille, mutta se nyt on pieni haitta kaikkiin hyötyihin verrattuna.
 

Yhteistyössä