Ehkäisyrengas ja välivuodot

• Viestiketjun aloittaja Nami
  • Ensimmäinen viesti
Nami
Olen syönyt viimeisen vuoden aikana neljää eri pillerimerkkiä. Aluksi söin Harmonettia 4 vuotta, jonka jälkeen alkoi välivuoto. Sitten minulle vaihdetti Geracette (tj.), Yasmin ja viimeisenä Trikvilar. Sanotaanko, että välivuoto on pahentunut jokaisen merkin aikana.

Luin lehdestä, että ehkäisyrengas sisältää niin vähän hormoonia, että välivuotoja ei tulisi. Onko kokemuksia?
En viitsisi enää rasittaa kehoani yhdellä eri pillerimerkillä ja pettyä taas kerran, joten toivoisin ehkäisyrenkaasta apua.

Never no
Yksillöllistähän se on miten kellekkin käy.

Jos sinulla on kaikki kokeilemasi E-pillerit aiheuttanu välivuotoja niin myös ehkäisyrengas voi sen tehdä.
Samat vaikuttavat aineethan siinäkin on, mutta ne imeytyy emättimen kautta verenkiertoon, kun taas pillerity suolistosta.

olen kokeillut ehkäisyrengasta (NuvaRing) ja omasta kokemuskesta en suosittele. (Aiheuttivat helvetillisen tulehduskierteen, joten käyttö oli lopetettava.)
Mutta kuten sanoin, KAIKKI ON YKSILÖLLISTÄ. Joilleki sopii toisille ei.
Ei auta kuin testata.

hyvä on
Olen käyttänyt rengasta nyt kolme kuukautta ja hyvä on ollut. En pysty syömään pillereitä enää juuri liiallisen hormaanitason vuoksi.. Rengas on todella yksilöllinen, mutta kannattaa kokeilla!! Minulle sopii.

Nami
Olin jostain lukevinani, että siinä ehkäisyrenkaassa on niin vähän hormoonia, ettei se sekoittaisi ongelmaa hormoonitoimintaa. Tiiä sitten!

Kävin eilen lääkärissä. Lääkäri pisti minut kaiken maailman kokeisiin (kilpparit, papa, kaikki sukupuolitaudit), jotta niitten puolesta kaikki on ok.

Ärsyttää vaan ne välivuodotkin ja kortsun kanssa pelaaminen vie ""spontaaniuden"" touhusta. Ja en luota siihen 100% eli jotain muuta pitäisi löytää!!

minä
Ehkäisyrengas on ollut nyt vuoden. Alussa oli vuotoja ja välivuotoja runsaammin, nyt enää kerran kuussa tippa. Yllensäkin vuodot vähenevät renkaan kanssa ajan myötä. Mainittakoon vielä, että pari ekaa kk noista vuodoista oli ""haittaa"" (vrt normaalit kuukautiset) mutta sen jälkeen en ole käyttänyt lainkaan siteitä, pikkuhousunsuojia, tms. Eli vuoto on ollut todella pientä, olematon tippa.

LaRa
Itse olen käyttänyt rengasta nyt puolisen vuotta ja ainakin minulle se sopii paljon paremmin kuin normaalit pillerit, joiden käytöstä johtuen oli AINA välivuotoja... Ainakaan minulla rengas ei ole aiheuttanut ollenkaan välivuotoja mikä on todella ihanaa! Ainoa mistä hieman valittaisin, niin seksihaluihin rengaskin tuntuu vaikuttavan.. :/

mävaan
Minulla rengas ollut nyt pari kuukautta. Rengas on ensimmäinen hormonaalinen ehkäisy mulla. Kun aloitin ensimmäisen renkaan, sain yli kuukauden lähes putkeen kestävän vuodon joka alkoi jo ottaa voimille. Ei kiva. Mutta nyt toinen rengas puolessa välissä ja vuoto on onneksi kadonnut. Olen ollut aikasemmin migreenille taipuvainen ja sitä on esiintynyt nyt huomattavasti enemmän kuin aikaisemmin. Rengastahan ei suositellakaan migreenistä kärsiville mutta minä halusin kuitenkin. Toivon että nekin ajan myötä katoisivat. Jos ei niin sitten ei auta kuin vaihtaa systeemiä.. Mielialatkin ollu kyllä vaihtelevampia kuin ennen, mutta mulle se ihan sopii kun olen aikaisemmin ollut ehkä vähän liiankin tasainen ihminen :)
Muuten rengas on kyllä ihanan huomaamaton ja vaivaton että jos saan sivuvaikutukset pois niin täydellinen vaihtoehto. Mä kun en ikimaailmassa muistais pillereitä joka päivä napsia.

Yhteistyössä