ehkäisypuikko

Onko kellään kokemusta ehkäisypuikosta? Olen reilun vuoden sinnitellyt Mercilon-pillereiden kanssa ja nyt en todellakaan pistä suuhuni enää ainuttakaan! Hirveät päänsäryt ja yleinen haluttomuus,mikään ei tunnu miltään.. Eli mulle riitti hormonivalmisteet!
 
Meillä käytössä Pantentex Oval -puikot. Olen kyllä tykännyt tosi paljon näistä. Ekalla kerralla me molemmat miehen kanssa tunsimme pientä kuumotusta, toisella kerralla en minä enää tuntenut mitään, mutta mies sanoi, että kuumotti, mutta jo kolmannella kerralla emme kumpikaan tunteneet mitään erityistä.

Me teemme noiden puikkojen kanssa silleen, että kun ne ovat olleet sisässä sen 10 minuuttia, niin minä nousen seisomaan ja pyyhin paperilla pois sen ulos valuneen ylimääräisen vaahdon. Näin sitä ei ikävästi valu sitten enää yhdynnän aikana eikä homma ole yhtään normaalia sottaisempaa.

On tosi ihanaa olla taas nk. iho ihoa vasten kun tähän asti käytössä oli kortsut... Mulle ei myöskään mikään hormonivalmiste sovi.
 
Meillä on käytössä jatkuvasti sekä kondomit että Patentex oval -ehkäisypuikot. Pelkkiin puikkoihin en uskaltaisi luottaa, koska ne eivät ole kovinkaan varmat ilman kortsuja, emmekä todellakaan halua lasta. Olemme olleet tyytyväisiä, eikä kuumostusta ole ollut ihan ekojen kertojen jälkeen. Mua ei myöskään haittaa vaahdon lievä sottaavuus; kyllähän spermakin sottasi niihin aikoihin, joina käytin e-pillereitä. Seksuaalisen haluttomuuden takia siirryimme tähän ehkäisyyn, ja hyvä niin.
 
Mom
Meillä myös patentex ovalit käytössä cerazzetteksen ja nuva ringin jälkeen, kun kummatkin aiheuttivat totaalista haluttomuutta, aknea, huonovointisuutta (etenki nuva ring)...en enää KOSKAAN aio käyttää minkäänlaista hormoniehkäisyä, vaikka lääkäri kuinka suostuttelis että nämä on hormonipitoisuudeltaan matalammat ja eivät aiheuta sivuvaikutuksia. P.askapuhetta..minun kohdallani!
Nyt olen siis kohta 2kk käyttänyt tätä PO:ta ja ekat menkat ainaki tuli, ja ihan ajallaan..nyt sitte oottelen n. vkon päästä alkavia menkkoja..kieltämättä pelottaa hiukan että jos ne ei ookkaan suojannu tarpeeksi hyvin ja oonki raskaana..mutta jos nyt useemmat menkat tulee normaalisti niin uskon että voin sitte ihan huoletta luottaa PO:hon, oikein käytettynä.

Mut KYSYMYS teille jotka myös käytätte tätä ehkäisymuotoa et kuinka pitkään on jo ollu käytössä ettekä oo raskautunu??
 
kiiwi
En luottaisi pelkkään Patentex Ovaliin, kun tiedän olevani helposti raskaaksi tulevaa tyyppiä. Kondomin kanssa kyllä. Mutta pelkkä kondomikin riittää mainiosti. Ehkäisypuikolla tuplavarmistus.
 
Mom
No meillä on nyt kuitenki ollut PO käytössä jo n. kolme kuukautta (neljät menkat) enkä ole raskaaksi tullut, vaikka olen erittäin helposti raskautuvaa tyyppiä... uskallan ainakin itse luottaa ohjeiden mukaan käytettynä...

Suosittelen ainakin sellaisille, joille raskaaksi tuleminen ei ihan koko maailmaa kaataisi..:)
 

Yhteistyössä