Ehkäisykapseli ja painoraja

Hei!
auttakaa tietävät ystävät!

Onko tuossa ehkäisy kapselissa joku painoraja että ei voisi laittaa? muistasin lukeneeni jostain että on?

entä laitettaanko vain 1 vai 2 kapselia?

Onko se verrattavissa e-pillereihin hormooni määrän puolesta vai onko se keltarauhashormoonia?

kiitos vastauksista ;) :flower:

Moikkelis!!
Mulle laitettiin kapseli maaliskuun alussa...Yksi kapseli asennetaan ihon alle,mulle vasempaan käteen,koska oon oikea kätinen.
Ei ne mtn painorajaa maininneet.. Se vain, et "isommalla" ihmisellä vaikutus ei kestä niin kauaa (3v:n kapseli poistetaan aiemmin).Ite oon 166pitkä ja painoa nyt melkein 90kg..
En huomannut et kapseli olis aiheuttanu nousua painoon.
Kapseli on keltarauhas hormonia.. Tod.näk. aiheuttaa tiputtelua/vuotoa,eikä ainakaan täällä lääkäri osannut sanoa,kuinka kauan se kestää.. Mulla tiputteli n. 5kk aina ja välillä.. =) Kapselin "haittoihin" kuuluu ton alku tiputtelun lisäks se, et saattaa menkat loppua kokonaan.
Hinnasta sen verran,et se on melkein saman hintainen kuin kierukka..
Positiivista kapselissa on se,ettei tarvitse muistaa päivittäistä tabua, ei tunnu ulos, eikä tarvitse vaihtaa niin kuin esim. laastaria.
Mun kokemukset on ollu lähinnä positiivisia...

Hei mamma 1981 !
Kiitos vastauksesta ja mitä ilmeisemmin otankin sitten tuon kapselin puheeksi neuvolassa kun käyn ensikerralla pojun kanssa :)

Olin siinä luulossa että tuo 70kg on se max. painoraja jolle kapseli laitetaan.(itse sen 70kg)

mutta tuo oli kiva kuulla että sen saa laittaa jokatapauksessa :)

Yhteistyössä