Ehkä joku siivousalan ihminen voisi nyt valaista mua...

• Viestiketjun aloittaja "asukas"
  • Ensimmäinen viesti
"asukas"
kun mua on vuosikausia ärsyttänyt se, että kun kerrostalossa on vahauspäivä, niin ilmoitetaan että vahaus suoritetaan ajalla 8-16, tällöin rappukäytävässä tulee välttää turhaa liikkumista. Siis, eikö sitä nyt HIPPASENKAAN tarkemmin ole suunniteltu ja osata tiedottaa että mihin taloon mennään mihinkin aikaan päivästä?!

Olisi paljon helpompi suunnitella menemiset (kaupassakäynnit, ulkoilut, koiran lenkitykset jne)ja olla häiritsemättä vahausta , jos tietäisi edes sen ollaanko tulossa vahaamaan aamupäivästä vai iltapäivästä.....

kyseinen työ vaatii useamman tunnin,ensiksi tehdään vahan poisto jonka jälkeen pitää odottaa että lattia kuivuu,jonka jälkeen vahataan ja koska rappukäytävässä on kova kulutus niin vahaa pitää laittaa vähintään 2kerrosta.kerrosten kuivuminen on vaha kohtaista,tämä ohjelma nro toistetaan joka kerroksessa.. mitä enemmän siellä rampataan sitä kauemmin kaikki kestää,koska jos märällä vahalla ravataan joudetaan se poistamaan ja aloittamaan kaikki uudestaan.

"vieras"
Se homma ihan oikeasti kestää monta tuntia. Eli he kyllä aloittavat heti silloin aamusta, mutta vahaaminen vaatii monta työvaihetta plus kuivumisajat, joten ihan koko tuo 8-16 välinen aika menee siihen hommaan, eikä siinä välissä edes ehditä mihinkään toiseen rappuun.

siivous
Lisäksi lattianhoitokoneen ja vesi- imurin kuljetus kerroksesta toiseen, sekä tarvittaessa vesi- imurin tyhjennys. Yhden ainoan rappukäytävän vahaus saattaa kestää kokonaisen työpäivän, 8h.
Lohduttaudu sillä että vahauksia tehdään rappuihin vain kerran pari vuodessa.

"asukas"
No kun se siinä just nyrppiikin että KOSKAAN täällä ei ole kukaan koko päivää heilunut, monesti olen ootellut koko aamupäivän että joko ne sitä siellä hommaa ja sit ne on ilmestynyt esim. klo 13 iltapäivästä... pieni rappu tää on ja todellakin ottavat ainakin nämä 3 eri rappua samana päivänä...

Yhteistyössä