Ehkä tyhmä kysymys d-vitamiinista, mut kysyn silti :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitee

Vieras
Eli jos suositus (apteekkituotteet sivulla) on 10 yksikköä/vrk. Niin tarkottaako se että jos ostan noita tabletteja niin ostan semmosen purkin missä on 10 yksikköä, vai pitääkö mun huomioida paljon maidosta tulee ja sen mukaan katsoa minkä yksikköisiä pillereitä otan? Eli onko tossa suosituksessa jo huomioitu se että maidossa on d-vitamiinia?

Ei tarvitse, suositus on vähimmäissuositus ja sen saa reippaasti ylittää. :) Itse olen tosin sitä mieltä, että liika on liikaa ja en ole paljon purkista antanut lapsille, kun ovat muutenkin saaneet sitä. Tosin meille on tullut siitä vatsavaivoja.

Voit huoletta ylittää suosituksen koska se on suomessa kovin alakanttiin ja pillereistä ei kuitenkaan imeydy kaikki mitä siinä on joten ei tarvitse maitoa huomioida.

Minulle farmaseutti sanoi että annostuksen voi ylittää 10-kertaisesti ilman haittaa, ja tuota määräähän monet epäviralliset tahot ovat suositelleet. Olen ottanut 1-4 kpl/pvä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti/th:
Ei tarvitse, suositus on vähimmäissuositus ja sen saa reippaasti ylittää. :) Itse olen tosin sitä mieltä, että liika on liikaa ja en ole paljon purkista antanut lapsille, kun ovat muutenkin saaneet sitä. Tosin meille on tullut siitä vatsavaivoja.

Jos D-vitamiinisuosituksen reilusti ylittää, pakkaa tulla ripulia.

Muistin että pillerini ovat jo valmiiksi "vahvempia" eli sellaisen viisinkertaisen määrän nautin vähimmäissuositukseen verrattuna. Ja ei, ei ole ollut ripulia...