Ehdottakaas kirjaa 30v miehelle joka on lukenut yhden ainoan kirjan yläastella =)

Meillä mies luki useamman kirjan peräkkäin (ei siis ole koskaan lukenu, muisti lukeneensa joskus koulussa yhden väkisin), ja siis eka kirja mikä sattu käteen ja aiheutti lukuinnostuksen oli Taavi Soininvaaran Ebola-Helsinki. Nyt lukee jo kaikenlaisia kirjoja, myös elämänkertoja joihin itse en tartu ku pakolla!

noi juoppohullun päiväkirjat on kyllä ehdoton!
meillä vähän sama juttu oman mieheni kanssa.. sille ostin joululahjaksi janne ahosen mäkikotka kirjan ja oli kuulemma hauska..oikein nauroi ääneen kun luki sitä. vaikka ei sekään ollut yläasteen jälkeen kirjoja avannut :D ja toine on se jouni hynysen kirjoittama kirja..mikäs sen nimi nyt onkaan..no en nyt muista..mutta hauska kirja on kyseessä!

Alkuperäinen kirjoittaja eiiih:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juoppohullun päiväkirjaan kallistun minäkin. Oma mies ei myöskään ollut kunnon kirjaa lukenut sitten yläasteaikojen. Sain hänet lukemaan juoppiksen ja mokomapa innostui lueskelemaan enemmänkin :)

Hyvä, jos lukee nykyään enemmän. Mut jos ei halua lukea niin älkää nyt ainakaan tollasta roskakirjallisuutta pakottako lukemaan! Itse olen yhden noista lukenut ja se riitti.

Minkä tyylinen mies ap:lla muuten on? Onko kiinnostunut jostain muusta kuin urheilusta? Minunkaan mies ei lue. Olen joskus ehdottanut, mutta ei ole kiinnostunut. En pakota, vaikka oma ammattini liittyy kirjoihin ja lukemiseen.

hmm, on hyvä aloittaa jollain helposti luettavalla, kevyellä kirjalla.. joka on hauska..
ei voi syntyä innostusta lukemiseen jos ekaks kahlaa läpi jonkun 1000 sivuisen kuolemanhitaan tylsän elämänkerran... ;)

Myös minä kannatan Miika Nousiaista. Vadelmavenepakolainen, joka kertoo Ruotsi-pakkomielteisestä miehestä, on ihan hulvattoman hauska, tai sitten se uusin tuotos missä on niinikään pakkomielteinen urheiluhullu. Eka näistä parempi, ehkä siksi että idea oli tuore.

Alkuperäinen kirjoittaja Villikko:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Da vinci koodi. En tiedä ketään kuka ei olis siitä tykännyt.

Minä en pitänyt. Oli lukijaa aliarvioiva.

Ohoh! Mä en ymmärrä miten tollanen kirja voi aliarvioida lukijan. Ehkä mä olen vähän simppeli sitten. En tarkota että kirjasta täytyy tykätä, mutta tuo perustelu oli ehkä viimesin mitä osasin odottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joku Erlend Loen kirjoista vois olla hyvä. Hauskoja, helppolukuisia ja varmasti miehetkin tykkää. Esim. Supernaiivi, L tai Doppler.

Joo, samoja olisin voinut ehdottaa. Vaikka ei ne taida olla 300-sivuisia.

Ja sitten ehdottaisin Arto Salmisen kirjoja.

Mun entinen mies ei tykännyt noista Juha Vuorisen kirjoista yhtään, joskus ostin sen palstan suosituksella sille lahjaksi ja lukematta jäi.
Se luki elämänkertoja, mm. Esa Tikkasen, Mika Häkkisen.

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Mun entinen mies ei tykännyt noista Juha Vuorisen kirjoista yhtään, joskus ostin sen palstan suosituksella sille lahjaksi ja lukematta jäi.
Se luki elämänkertoja, mm. Esa Tikkasen, Mika Häkkisen.
Juha Vuorisen kirjoja ei kannata ostaa ainakaan vakavamielisille. Huumori on melkoisen rankkaa naisjuttuja ja kaikenlaisia kohelluksia. Jos tykkää aamuradiosta olevista Juha Vuorisen jutuista, niin silloin luultavasti tykkää kirjastakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Amaterasu:
Ilkka Remes tai jotain vastaavaa?

Minä myös suosittelisin Ilkka Remestä. Veljeni ei ollut lukenut kirjoja sitten lukion pakkolukemisen. Vein hänelle pari luettavaksi, niin muutaman päivän päästä kysyi onko minulla niitä lisää.

Alkuperäinen kirjoittaja sinisiipi-perhonen:
Kiitos kamalasti ehdotuksista :D Eiköhän joku noista löydy... Hän harrastaa siis jalkapalloa ja sählyä. Ja tekee sähkötöitä kuorma autoihin

Ihan identtiset harrastukset mun miehen kanssa. :D Voisi tykätä siis Joen Jumalasta. :D

Stieg Larssonit, ehdottomasti! Niitä vaan ei voi laskea alas ja ovat helppolukuisia.

By the way, Da Vinci koodi oli todella surkea. Olin valtavan pettynyt kun sitä oli hehkutettu niin paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja Mira:
Stieg Larssonit, ehdottomasti! Niitä vaan ei voi laskea alas ja ovat helppolukuisia.

By the way, Da Vinci koodi oli todella surkea. Olin valtavan pettynyt kun sitä oli hehkutettu niin paljon.

Stieg Larssonit ovat aivan loistavia mutta voivat olla liian pitkiä sellaiselle joka ei kirjoja juuri lue. Mun mielestä ne paranevat loppua kohden, joten jos tuottaa ongelmia lukea yli 50 sivua jotain kirjaa niin Larssonista ei saa parasta tehoa irti.

Da Vinci -koodi oli ihan viihteellinen. Kivaa siinä oli ne "arvoitukset" ja toimintaa oli koko ajan, juoni oli kyllä vähän... no, paljon toimintaa ja vähän ajatusta. Mutta ihan ok kirja.

Ohoh! Mä en ymmärrä miten tollanen kirja voi aliarvioida lukijan. Ehkä mä olen vähän simppeli sitten. En tarkota että kirjasta täytyy tykätä, mutta tuo perustelu oli ehkä viimesin mitä osasin odottaa.

Minun mielestäni se nimenomaan aliarvioi lukijansa. Moneen kertaan jauhettuja salaliittoteorioita, ja loppua kohti kirja kävi aina vain nolommaksi. Mutta en väitä, että kaikkien pitäisi kokea kirja samalla tavalla kuin minä sen koin. Aina mukava, jos jokin kirja miellyttää jotakuta.

Da vinci koodi. En tiedä ketään kuka ei olis siitä tykännyt.

Peesi. Mun mies ei kans ollu lukenu tosiaan ku joskus yläasteella viimeks ja tästä tykkäsi. Kuten myös Enkelit ja demonit sekä Harry Pottereista innostui niin, että luki kaikki :D

Yhteistyössä