Ehdottakaas kirjaa 30v miehelle joka on lukenut yhden ainoan kirjan yläastella =)

17.05.2010
180
0
16
Mieheni ei siis yläasteen jälkeen ole lukenut muuta kuin työhön liittyviä opas/kurssi kirjoja. Ja meillä on tällänen veto, että jos lukee jokun noin 300 sivuisen kirjan niin en valita niin usein tämän urheilun katselusta. Minä kun taas tykkään kamalasti lukemisesta ja mies ei ymmärrä minua. Sanoo että nukahtaa kun on on lukenut 10min jotain kirjaa.

Haluaisin valita hänelle jonkun mielenkiintoisen niin voisi jopa innostua lukemisesta :) Mieheni tykkää tosi paljon kyllä leffoista ja niitä katotaaankin paljon....

Alkuperäinen kirjoittaja v:
No jos urheilusta on kiinnostunut, valitse joku elämänkerta jostain kuuluisuudesta.

paitsi jos pitää lukemista tylsänä niin silloin kannattaa valita joku huumoria sisältävä nopeatempoinen kirja... muuten siihen kyllästyy...

En tiedä lasketko näitä kunnon kirjoiksi mutta mun mies lukee tosi vähän. Mökille mentäessä käy ostamassa aina Poliisi kertoo Suomalaisia rikostapauksia. Noissa monta lyhyttä kertomusta oikeista rikoksista.

Mun mies ei harrasta lukemista, luki kouluaikoina ne pakolliset ja siinä se. Viime syksynä se alkoi lomalla lukea mun matkalukemistani, ja kävikin niin, ettei pystynyt laskea kirjaa kädestään koko lomalla :D Lukipa samalla innolla sarjan kaksi muutakin osaa heti kun päästiin takaisin Suomeen.

Kirjat oli Stieg Larssonin Miehet, jotka vihaavat naisia; Tyttö, joka leikki tulella sekä Pilvilinna, joka romahti.

Kävipä vielä niin, etä katsoimme myöhemmin kirjoista tehdyt leffat ja mies kärsi niin kovasti, kun leffoissa oli virheitä, ja huudahteli vähän väliä "Ei se noin mennyt!". Jälkeenpäin hän sanoi ymmärtävänsä nyt mua paremmin, mä kun kärsin aina kaikissa hyvistä kirjoista tehdyissä leffoissa ja narisen, etten tahdo nähdä hyvää tarinaa raiskattuna Hollywood-soopana. :D

Mutta tuota trilogiaa siis suosittelen lämpimästi miehellesi.

Juha Vuorisen kirjat ovat ok. Juoppohullun päiväkirja, Kristianin nuoruusvuodet jne. Joku lapsiin liittyvä, olisiko se ollut Vaippaihottuma - en muista yhtään, ei ole niin hyvä.

Juoppohullun päiväkirjaan kallistun minäkin. Oma mies ei myöskään ollut kunnon kirjaa lukenut sitten yläasteaikojen. Sain hänet lukemaan juoppiksen ja mokomapa innostui lueskelemaan enemmänkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juoppohullun päiväkirjaan kallistun minäkin. Oma mies ei myöskään ollut kunnon kirjaa lukenut sitten yläasteaikojen. Sain hänet lukemaan juoppiksen ja mokomapa innostui lueskelemaan enemmänkin :)

Hyvä, jos lukee nykyään enemmän. Mut jos ei halua lukea niin älkää nyt ainakaan tollasta roskakirjallisuutta pakottako lukemaan! Itse olen yhden noista lukenut ja se riitti.

Minkä tyylinen mies ap:lla muuten on? Onko kiinnostunut jostain muusta kuin urheilusta? Minunkaan mies ei lue. Olen joskus ehdottanut, mutta ei ole kiinnostunut. En pakota, vaikka oma ammattini liittyy kirjoihin ja lukemiseen.

Meillä mies ihan ku sulla, urheilua katsoo kyllä tv.stä ja koulussa oli lukenut viimeksi jonku pakollisen kirjan. Ostin hälle Reijo Mäen vares-sarjaa ku niistä leffoista tykkäsi kovin. Nyt onki sit jo lukenut koko tuotannon läpi. Mies kyl tykkää pokkari-versioista enemmän ku kovakantisista mut sama asia.

Yhteistyössä