ehdottakaan lahjaa 5v:lle ( hinnalla ei kuulemma väliä )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chrissy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Nekin on tietääkseni jotain 70 e jos ei enemmänkin, joten on kallis kyllä, jos isomummo haluaa että on arvokas ja näyttävä..

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Leikkikamera, duplo-talo tai joku muu isompi lego/duplo-setti, rattikelkka, nintendo ds + pet shop peli, semmoinen fun real-kissa, chou chou kävelevä nukke... Nää kaikki kelpaisi meille, kun joku vaan ostaisi :whistle:

toi vois ollakki kiva!!

oho... kehtaiskohan ehdottaa..

Niin on kaikki tuossa mun listassa... paitsi nintendo 179 ja chou chou kait 55-60 e.

Ja kirjoitin väärin siis fur real eikä fun real. Sellainen joka siis liikkuu, ääntelee kuin oikea kissa, jos oot mainoksissa nähnyt.

Mun mielestä kehtaa, jos kerran itse sanoo, että saa olla kalliimpaakin.

Meille siis noita ei tuu, kun ei oo varaa, mutta noista tykkäisi ja noista valitsisin sen ykköslahjan, jos olisi varaa heittää 60-70 e johonkin lahjaan.

Nekin on tietääkseni jotain 70 e jos ei enemmänkin, joten on kallis kyllä, jos isomummo haluaa että on arvokas ja näyttävä..

Leikkikamera, duplo-talo tai joku muu isompi lego/duplo-setti, rattikelkka, nintendo ds + pet shop peli, semmoinen fun real-kissa, chou chou kävelevä nukke... Nää kaikki kelpaisi meille, kun joku vaan ostaisi :whistle:

toi vois ollakki kiva!!

Jos lahjan antaja haluaa antaa jotain arvokasta, en kyllä kehtais pyytää mitään kymmenien tai satojen eurojen leluja tai muuta roinaa. Ymmärtäisin tällaisen lahjatoiveen tarkoittavan jotain oikeasti arvokasta, kuten rahasijoitusta, koruja, huonekaluja, kameraa, laadukkaita kirjoja tms. enkä mitään roinaa. Mutta toivojathan tuntevat lahjan antajan, joten osaavat varmasti arvioida, mitä voi toivoa. :)

Niin on kaikki tuossa mun listassa... paitsi nintendo 179 ja chou chou kait 55-60 e.

Ja kirjoitin väärin siis fur real eikä fun real. Sellainen joka siis liikkuu, ääntelee kuin oikea kissa, jos oot mainoksissa nähnyt.

Mun mielestä kehtaa, jos kerran itse sanoo, että saa olla kalliimpaakin.

Meille siis noita ei tuu, kun ei oo varaa, mutta noista tykkäisi ja noista valitsisin sen ykköslahjan, jos olisi varaa heittää 60-70 e johonkin lahjaan.

toi vois ollakki kiva!!

joo muistan nähneeni mainoksia tosta kissasta. Mä koitanki tota ehdottaa.
tyttö tykkäis ihan varmasti

Alkuperäinen kirjoittaja Maisuli:
Jos lahjan antaja haluaa antaa jotain arvokasta, en kyllä kehtais pyytää mitään kymmenien tai satojen eurojen leluja tai muuta roinaa. Ymmärtäisin tällaisen lahjatoiveen tarkoittavan jotain oikeasti arvokasta, kuten rahasijoitusta, koruja, huonekaluja, kameraa, laadukkaita kirjoja tms. enkä mitään roinaa. Mutta toivojathan tuntevat lahjan antajan, joten osaavat varmasti arvioida, mitä voi toivoa. :)

sanat men jotenki näin " Onko Iinalla jotain tarvetta ja toivetta mitä haluaisi joululahjaksi? Mummo lupasi hommata ja saa maksaa enemmänki."

tota hintapoliitiikkaa jankkas useampaankin kertaan et " saa maksaa enemmänki, saa olla kalliimpi" jne..

en mä tiedä ny si tarkoittaako tuo konkreettisesti mitä.

uusia hyllyjä kyllä tarvittaisiin. pitääki katsoo löytyskö.

sanat men jotenki näin " Onko Iinalla jotain tarvetta ja toivetta mitä haluaisi joululahjaksi? Mummo lupasi hommata ja saa maksaa enemmänki."

tota hintapoliitiikkaa jankkas useampaankin kertaan et " saa maksaa enemmänki, saa olla kalliimpi" jne..

Minä ymmärtäisin tuon tarkoittavan ennemminkin jotain "järkevää", kun puhutaan tarpeesta. Ainakin mun suvun vanhemmilla ihmisillä on lahjan ostossa aina tuo tarpeeseen antaminen esillä. Voisin kuvitella mummon maksavan mieluummin ulkoiluhaalaria kuin tekokissaa. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Maisuli:

Minä ymmärtäisin tuon tarkoittavan ennemminkin jotain "järkevää", kun puhutaan tarpeesta. Ainakin mun suvun vanhemmilla ihmisillä on lahjan ostossa aina tuo tarpeeseen antaminen esillä. Voisin kuvitella mummon maksavan mieluummin ulkoiluhaalaria kuin tekokissaa. ;)

mietin kans et olisko toi kevätpuku kuitenki parempi. ku se tulis kuitenki tarpeeseen.

Joku ehdotti lahjakorttia Citybabyyn, mutta sieltä saa vaan tiettyä merkkisiä ulkoiluvaatteita. Niitä en oman kokemukseni perusteella suosittele, joten ennemmin lahjokortti vaikka Jesper Junioriin (Triossa). Sieltä saa monen merkkisiä kevätpukuja ja vois todennäköisemmin löytyä sopiva malli. :)

Riippuu mummosta toki ja myös saavan perheen tulotasosta. Kumpaakaan en tiedä.

Jos ovat pienituloisia, ja mummo tietää sen, niin mummo haluaa ostaa vaikka kengät tms. lapselle. Meillä on esim. luvattu kenkäraha jouluksi, ja ostan alesta ne + mitä muuta saan sillä. Meillä siis työttömyyttä ym. ja mummo tietää sen.

Mutta jos olisi ok tulot ja aivan hyvin varaa itsekin ostaa se puku tai meidän tapauksessa kengät, niin huoletta pyytäisin lelukissan.

Yhteistyössä