Ehdottakaa jotain pientä kakkosautoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras vaan

Vieras
Meidän perheen pitäisi hankkia 2-auto. Autolla ajettaisiin vaan lyhyttä kaupunkiajoa. Muita vaatimuksia, että auton tulisi olla 5-ovinen ja pari vuotta vanha. Ollaan mietitty Ford Fiestaa. Onko jollakin kokemuksia kyseisestä autosta? Tai ehdottakaa jotain muuta pientä autoa. Ja perusteluja please.

Minulla on Nissan Micra. On tosi hyvä ja luotettava peli eikä sillä jää jalkoihin. Ajan sillä myös maantieajoa satunnaisesti moottoriteillä, vaikka yleensä vaan kaupunkiajoa. Hinnan ja varustelun suhde on kohdillaan ja kulutus pieni.

Mulla on työautona Citroen c3. Nappärä kaupungissa, mutta motarillakin pärjää. Kulutus pientä. Pitkäkin mies mahtuu ajamaan. Viisi ovea ja kaks istuinta ainakin mahtuu hyvin. Tavaraa nielee yllättävän paljon.

Ford Fiesta ja Nissan Micra ovat luotettavia. Pösön 206 antaa mukavuutta pieneen hintaan. Mazda 323, Nissan Almera ja Toyota Corolla ovat jo hieman isompia, mutta harkinnan arvoisia.

Mulla on Opel Corsa ja hyvin mahtuu matkarattaat konttiin ja takapenkillä 2 lasta. Yksi aikuinenkin vielä mahtuu niiden väliin istumaan. Eteen ei vänkärin paikalle mahu ku on takana selkämenosuuntaan istuin.

meillä nissan micra. hyviä puolia- 1.3l kiihtyy nopeasti ( vaikka ei uskoisi ), ryhmittäytyminen liikenteesä ketterää, parkkiin saa vaikka kuin pieneen koloon. ja meidän micra luotettava ei ole jättänyt välille.
ihana kottero :heart:

Kiitos vinkeistä. Täytyypä katsastaa tuo C3 ja Corsa myös.

Nissan micran ulkonäkö ei miellytä minua, joten se on poissa laskuista. Renault clio on tullut ajettua joskus ja se on miellyttänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja haaskalintu:
Alkuperäinen kirjoittaja tytteli:
Clio, se on aivan ihana, pikkuauto, joka tuntuu ajaessa isolta! <3

Peesaan!

Meillä oli joskus clio ja mä menetin sydämeni sille, tahtoo taas sellasen.

Meilläkin oli pari vuotta sitten Clio ja on tosiaan hyvä auto. Äitini osti juuri uuden sellaisen ja nyt haluaisin kanssa kovasti. Sitten kun taas menen töihin niin jonkun pari vuotta vanhan Clion ajettelin itse hommata. Jotain 11-12 tuhatta maksaa pari vuotta vanhana tällä hetkellä, että kai ihan keskihintainen ( ? )

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiitos vinkeistä. Täytyypä katsastaa tuo C3 ja Corsa myös.

Nissan micran ulkonäkö ei miellytä minua, joten se on poissa laskuista. Renault clio on tullut ajettua joskus ja se on miellyttänyt.

C3 oli aika vaikee ajettava, kun se huojui ja heilui. Eli siis toisin sanoen epävakaa. :)

Kyllä tuo sysleri on paljon pienempi kuin pösö. Näytää ehkä isommalta, mitä oikeasti onkaan... Tarkoitin kakkosautoksi tuota PT:tä. ;)
Niin ja Pt kuluttaakin vähemmän kuin Pösö.

Alkuperäinen kirjoittaja Pihlis:
Toyota Yaris, arvokin säilyy.

Ja jos sen ottaa Versona, niin kasassa onkin jo koirankoppi pyörillä :D!

Anteeksi, se on varmaan ihan hyvä auto, mutta Yaris Verson ulkonäkö vaan on kamala (mun mielestä). Olen kerran perus-Yarista ajanut ja ihan näppärän pikkuauton tuntuinen oli.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pihlis:
Toyota Yaris, arvokin säilyy.

Ja jos sen ottaa Versona, niin kasassa onkin jo koirankoppi pyörillä :D!

Anteeksi, se on varmaan ihan hyvä auto, mutta Yaris Verson ulkonäkö vaan on kamala (mun mielestä). Olen kerran perus-Yarista ajanut ja ihan näppärän pikkuauton tuntuinen oli.

Joo se verso on aikas hassun näköinen auto.. :-D Mutta siinä muuten saa kuljetettua aikamoisen määrän tavaraa jos kaataa takapenkit alas.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Alkuperäinen kirjoittaja haaskalintu:
Alkuperäinen kirjoittaja tytteli:
Clio, se on aivan ihana, pikkuauto, joka tuntuu ajaessa isolta! <3

Peesaan!

Meillä oli joskus clio ja mä menetin sydämeni sille, tahtoo taas sellasen.

Meilläkin oli pari vuotta sitten Clio ja on tosiaan hyvä auto. Äitini osti juuri uuden sellaisen ja nyt haluaisin kanssa kovasti. Sitten kun taas menen töihin niin jonkun pari vuotta vanhan Clion ajettelin itse hommata. Jotain 11-12 tuhatta maksaa pari vuotta vanhana tällä hetkellä, että kai ihan keskihintainen ( ? )

Clio on muuten sitten yllättävän tilava. Kahden aikuisen ja vauvan viikon reissulle mahtui kaikki tarvittava helposti mukaan (mukaan lukien yhdistelmä vaunut). Ja kuljetin mä sillä yhden kirjahyllynkin kaupasta kotiin (eli osina mutta kuitenkin).

Jaa ei mulla tuo C3 heilu. Koe ajoi tossa vuosi sitten monta pikku autoa ku sellaisen tarttin. TOi oli just paselli mulle. Juu ja olen ajanut sillä 25.000 km nyt viime toukokuusta, eli jonkin verran on tuota kokemusta siitä tullut.

Mikä auto aloittajalla on nyt? Se vaan että opel ja wv on erilainen vaihteisto.

Meillä kanssa etsittiin "nakkikoppia" kakkoseksi ja päädyttiin siihen koirakopilta näyttävään Toyota yaris Versoon. oon ollut todella tyytyväinnen: pieni ja näppärä, pieni kulutus, mutta todella hyvät tilat. Kertaakaan ei ole muksujen jalat vielä selässä tuntuneet eikä valitusta kuulunut kun on niin ahdasta.

Yhteistyössä