Ehdotelkaa pienia rattaita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Oon niin kyllästynyt nuihin valtaviin emmaljunga mondial duo combi vaunuihin. Ovat niin isot ja könköt. Ja ei vaunukopan vaihtaminen istuinosaa ei auttanut yhtään. Eli nyt kaipaamme pienempiä vaunuja rinnalle tai ainuiksi vaunuiksi. Liikumme tosi paljon kaupoissa ja ahtaissa paikoissa, joten sitä ketteryyttäkin haluamme vaunuilta. Niin ja laps on 7kk ikäinen.

Minä suosittelen brio spinejä. Ovat olleet meillä nyt kuukauden verran ja ihan unelma kärryt. Vaihdettiin scootereista näihin. Scootereissa oli muutaman vika. Näissä kyllä ihan samat toiminnot ja toimii samanlaiten, mutta vikoja ei spineissä ole. Etupyörät on kyllä niin ihanat tuolla ahtaissa väliköissä kaupoissa.

Miten olis teutonia timmy/fun, brio go/race/spin/sing, emmaljunga scooter, ora terra, bugaboo cameleon/bee+, gesslein vision/f4 combi, p&t vibe/explorer/verve, britax b-smart/b-dual, baby jogger city mini/city mini 4, quinny buzz/zapp/zapp xtra, maxi-cosi mura, mutsy transporter/4 rider ... Onhan näitä vaikka millä mitalla.

suosittelen brion ponyja, todella näppärät ja pikkuset ja menevät lumessakin :)
Jos saa olla vähän isommat niin emmaljungan scooterit/brion racet/teutonian trimmyt :)

Meillä on noi Brio racet, ovat ihan loistavat! Ovat olleet meillä ns. matkarattaina, koska mahtuvat tosi hyvin auton takakonttiin. isot, hyvät renkaat, kulkevat hyvin lumessa, metsäpoluilla yms. Näihin mahtuu isompikin lapsi, mutta ovat kuitenkin aika kapeat. Nykyään ovat käytössä oikeastaan ainoina rattaina ja yhdistelmistä on oikeastaan lähes kokonaan jo luovuttu. (siis odottamaan pikkukakkosen syntymää)

Brio Spinejä suosittelen minäkin tai jos on valmis laittamaan enemmänkin rahaa niin Emmaljunga Nitro City. Nitrot ovat saman kokoiset kuin Scooterit, mutta niistä löytyy kaikki Scootereista puuttuvat ominaisuudet kuten alas asti laskeutuva selkänoja ja siten mahdollisuus käyttää vaunuina kopan kanssa, ja vaihdettava työntösuunta.

Lastenturvasta ollaa saatu kyllä kiitettävää palvelua. Tosi asiantuntevaa ja asiakaslähöistä. Suosittelen ehdottomasti. Niillä on muuten nettikauppakin. Nyt ihan vasta uudistunut ja huonontu aika paljonki, mutta veikkaan, että on kesken ja paranee tässä ajan myötä.

Mun ehdoton suositus on Emmaljungan Scooter S. Kääntyvät etupyörät, suojaisat ja kapeat (53cm).
Kokeiltu on Teutonia Funit ja nämä voittavat ne mennen tullen vaikka Teutonia fani olenkin.

Minä taas en suosittele scootereita. Huono kuomu, tipatelee alas, selkänojan säätö erittäin huono eli vaikea säätää, jalka tuki tipahtelee alas. Ja nämä eivät ole vikoja vaan ominaisuuksia. Niin paljon olen saanut kuulla näistä samoista ongelmista.

^Tipahtelee alas?! = stopparihan siinä on estämässä, Selkänoja vaikea säätää?! = mitä vaikeaa siinä on kun pitää vain ylös päin nostaa ja se on siinä, eikä tuo jalkatukikaan ole mihinkään tipahdellut. :D

Miten olis teutonia timmy/fun, brio go/race/spin/sing, emmaljunga scooter, ora terra, bugaboo cameleon/bee+, gesslein vision/f4 combi, p&t vibe/explorer/verve, britax b-smart/b-dual, baby jogger city mini/city mini 4, quinny buzz/zapp/zapp xtra, maxi-cosi mura, mutsy transporter/4 rider ... Onhan näitä vaikka millä mitalla.

timmy=kasvot menosuuntaan, ei pyöriviä renkaita. go:t ei mene ratasosan kanssa täysin makuulle, singit on LEVEÄT. bsmartit on aika ison oloiset, dbualit on enemmänkin tuplat (meillä on) ja en ikinä työntäisi näillä vaan yhtä lasta.

emmaljungan nitrot on kiva, scooter S on melkeinpä samat mutta vähän riisutummat ominaisuudet+vain selkän työntäjää kohden. ehkä ostaisin nitrot, ja jos toiveissa on lisää lapsia pienellä ikäerolla, näihin voisi ostaa sisarisutimen, kantokopan/citykopan vauvalle, saa adapterit maxicosin/britaxin/emmaljungan kaukalolle jne.

enpä olis vuosi sitten uskonut kehuvani emmaljungia :D

Scooterissa on helppo säätää selkänojaa yhden pykälän alas, mutta sitten siitä alemmaksi tosi hankala. Meillä ei kuomu aukea, eikä jalatuki tipu alas, mutta työntöaisa on kovasti löystynyt. Ja meillä siis vuoden vanhat scooterit.

Itse suosittelisin i'coo pii vaunuja. Meillä nämä ykkösvaunuina nykyään, vaikka kakkosvaunuina oli tarkoitus pitää.

Miten nuo Spinnit kulkee esim. talvella? Kesällä ja kaupoilla ne varmasti on hyvät (meillä singit ollut, mutta halutaan kapeammat ja toivottavasti saadaan sellaiset että istuin osa olisi tilavampi..) Singeissä on suhteellisen isot etupyörät kuitenkin, entä näissä?

No Brion Ponyt on kyllä olleet aivan loistavat rattaat. Tosin Racet ostaisin, jos olisi noin pieni lapsi vielä, kun saa sitten kallistettua paremmin selkänojaa(meillä noi ponyt otettu käyttöön 1v alkaen). Spin näyttää myös tosi kivalta!

Mä oon haaveillut tulevalle kesävauvalle Teutonia Funeja tai Emmaljungan Nitroja... Tosin haluaisin kovan kopan, ja Nitroissa on mielestäni koppa kauniimpi. Onkos jollain niistä kokemuksia?:)

Meillä on käytössä noi nitrot ja oikein hyvin on toiminut! Koppaosasta en keksi mitään huonoa sanottavaa, istuinosasta kuomu on löytynyt 1,5v käytön jälkeen. Tämä on ärsyttävää, mutta korjaantuu jos jaksaa lähettää korjattavaksi. Muuten oikein hyvät rattaat.

Yhteistyössä