Ehdota lyhytlomaa pikku kaupunki/rantakohdetta ulkomailla lapsiperheelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äitee

Vieras
...Eli mikä olisi kiva kohde pieneen lomaan heinäkuussa, kun meillä kesäloma? Matkat jos sais itse varaamalla ja hotellin suht edullisesti. Esim. onko kokemusta Ryan Airista? Olisko Malaga kiva paikka? Olisi kiva, jos lähellä olisi ranta ja mahd. jotain ostosmahdollisuuksia... Onko ehdottaa kivaa hotellia jossain? Eli tarkoituksena itse varata lennot ja hotelli netin kautta. Tarkoitus viipyä perilla esim. n. 3-5 vrk.
Kiitos, jos sinulla on jotain kivaa ehdotusta. Lapsi kesällä 4 v lähdössä mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Traveller:
Lennot edullisimmat AirBalticilla, viimeks meno-paluu muistaakseni 180e/aik.

Eikö sillä tule aina vaihtoja, vai minne se lentää suoraan Suomesta? Minä en välttämättä haluaisi useampaa lentoa/suunta, jos on lyhyestä lomasta kyse ja pieni lapsi mukana :)

Bcn:aan mennessä vaihto Riikassa, n 45min vaihtoaika, jos ei sitä kestä 4v niin ei varmaan kannata lähteä ollenkaan, tai sitten suora lento mikä on luonnollisesti aina mukavampi. Itse käytän rahaa mielummin tasokkaaseen majoitukseen ja ravintolapalveluihin.

Barcelona ja suunnatkaa siitä Sitgesiin, sinne on tosi lyhyt matka. Olin siellä kaverin ja kahden lapsen kanssa ja oli mahtavaa. Lapset viihtyi rannalla ja sai tehtyä päivän matkan Barcelonazoohon ja oli näkemisen arvoinen eläintarha! Ja Sitgesistä hotelli Playa del golf niin saatte upean ja edullisen huoneiston.

Alkuperäinen kirjoittaja Traveller:
Bcn:aan mennessä vaihto Riikassa, n 45min vaihtoaika, jos ei sitä kestä 4v niin ei varmaan kannata lähteä ollenkaan, tai sitten suora lento mikä on luonnollisesti aina mukavampi. Itse käytän rahaa mielummin tasokkaaseen majoitukseen ja ravintolapalveluihin.

Minä en ole vielä tuota Airbalticia käyttänyt, myykö se ketjutettuja lentoja vai kuten Ryanair, joka pätkän erikseen? :)

Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Ja harkinnan varainen matka on myös Bergamo johon ryan air lentä tosi edullisesti Tampereelta mut en tiedä onko siellä ranta kun meille se oli enemmän sellainen katseluloma.

Sieltä on lyhyt matka järville, Gardalle esim. Me olemme tehneet 4-5 päivän reissuja, joilla on ehtinyt niin Venetsiaan kuin Firenzeenkin, samoin Gardalle.

Meidän tytöt oli just kuukausi sitten tuolla Barcelonassa jalkapalloreissulla ja menivät vaihtaen Riikan kautta. Barcelonaa kehuivat kovasti. Sen vois laittaa harkintaan. Tosin jänskättää vähän tuo lentomatka, kun kyseessä on lievästi autistinen lapsi (autistiset piirteet), mutta uskon, että hänelle se voisi olla mieluinen kokemus. Tuonne Malagaan pääsis kyllä suoralla lennolla suht edullisesti Ryan Airilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Air Baltic lentää suoraan ainakin Baltiaan :D Sekä Vilna että Riika on kivat lähikaupungit pikkulomaa ajatellen.
Miten voisi päästä eroon Riika-epäluulosta? Se on vähän sama, kuin etten suostu uskomaan, että Skoda on ok kulkupeli :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Air Baltic lentää suoraan ainakin Baltiaan :D Sekä Vilna että Riika on kivat lähikaupungit pikkulomaa ajatellen.
Miten voisi päästä eroon Riika-epäluulosta? Se on vähän sama, kuin etten suostu uskomaan, että Skoda on ok kulkupeli :ashamed:
Käymällä siellä? :saint:
Meillä on Skoda :snotty:

Olen minä käynyt :ashamed: Tai en ihan oikeasti, ajanut vaan via Balticaa joskus yli kymmenen vuotta sitten. Se on vähän kuin Varsova, ei saa armoa mielessäni :ashamed:

Riika oli aito, mä tykkäsin :heart: :heart: Jotenkin hienoa, kun näki oikeaa keskiaikaista kaupunkia (saanut olla rauhassa) ja neukkulandiaa, kun reissasi ratikalla lähiöihin, ja sitten 1800-luvun suurkaupunkia.

riga_view.jpg

Niin...ja monet on epäluuloisia esim. Bulgarian suhteen. Me oltiin siellä ennen tämän pojan syntymää 10 ja 12 v tyttöjen kanssa ja ihan oli kiva paikka ja paljon tekemistä lapsille, huvipuistoa ja vesipuistoa ja edullista ruokaa. Kyseessä siis Sunny Beach.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin...ja monet on epäluuloisia esim. Bulgarian suhteen. Me oltiin siellä ennen tämän pojan syntymää 10 ja 12 v tyttöjen kanssa ja ihan oli kiva paikka ja paljon tekemistä lapsille, huvipuistoa ja vesipuistoa ja edullista ruokaa. Kyseessä siis Sunny Beach.

Bulgariassa olen ollut monta kertaa, en aurinkolomakohteissa, vaan autoillut sen halki matkalla Turkkiin ja katsomassa auringonpimennystä. Sillä reissulla päätin pitää jopa Romaniasta enemmän :D

Olen minä käynyt :ashamed: Tai en ihan oikeasti, ajanut vaan via Balticaa joskus yli kymmenen vuotta sitten. Se on vähän kuin Varsova, ei saa armoa mielessäni :ashamed:
Jos ajaa lähinnä ohi, niin varmasti muistuttaa Varsovaa. Riika on ihan eri kastia, minun mielestäni. Kaunis, sympaattinen ja vanha.

Jos ajaa lähinnä ohi, niin varmasti muistuttaa Varsovaa. Riika on ihan eri kastia, minun mielestäni. Kaunis, sympaattinen ja vanha.
Tosi moni kaveri on siellä käynyt ja kehunut, ehkä minäkin annan sille mahdollisuuden joskus. :) Mutta Skodan suhteen lienen menetettyä sukupolvea. :ashamed: :D

Yhteistyössä