Ehdota hyvää asuinkuntaa eteläisemmässä Suomessa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mies siirtyy kohta sellaiseen työhän, että tekee kaiken etänä tai sitten käymällä asiakkaiden luona E-Suomessa. Asiakkaat tietenkin painottuvat Helsinkiin, mutta paljon myös Tampere/Turku. Pohjoiseen ehkä pitää tehdä yksi viikon reissu vuodessa.

Mun työ on sellaista, että sitä saa kaikkialta. Ehdota hyviä asuinkuntia.

Seuraavat asiat olis tärkeitä:

- Etäisyys Helsingistä mieluusti maltillinen (alle 200 km, 50-100 ehkä optimi), muuten hyvät yhteydet Tampere, Turku, muu Suomikin hyvät.
- Maltillinen hintataso ja oletus, että asunnon arvo ei kauheesti tipu.
- Hyvät koulut
- Meri tai isot järvet bonusta.
- Kämpän budjetti on varmaan jotain 300 000 ja sillä haluaisin saada ison tontin ja ison talon.

Max. Tampereen tasolla, mieluummin ehkä etelämmässäkin...
 
Lohja tai raasporikin helsinginpuoleisesta päästä.


Mut toi, että pääsisi helposti Tampereellekin kyllä torppaa suht hyvin merenrannan.

Salosta pääsee kahdessa tunnissa jos hiukka ajelee ylinopeutta silloin ku ei pömpeleitä näy.
 
vierailija
Lohja tai raasporikin helsinginpuoleisesta päästä.


Mut toi, että pääsisi helposti Tampereellekin kyllä torppaa suht hyvin merenrannan.

Salosta pääsee kahdessa tunnissa jos hiukka ajelee ylinopeutta silloin ku ei pömpeleitä näy.
Salo ja Lohja on ollut harkinnassa. Miksei Kirkkonummikin. Raasepori vähän kaukana (tosin olis juu meri). Ja lisäksi en haluaisi niin ruotsinkieliseen paikkaan kun itse en osaa juuri lainkaan ja mies ei sitäkään vähää.

Lpaset tosiaan alta kouluiässä, että heidän kannaltaa voisi kyllä olla ihan ok sekin.

Hämeenlinna olis kyllä todella kova. Ainoo huono puoli mitä oon siitä kuullut on se, että siellä asuu kuulemma hämeenlinnalaisia.
 
vierailija
Salo ja Lohja on ollut harkinnassa. Miksei Kirkkonummikin. Raasepori vähän kaukana (tosin olis juu meri). Ja lisäksi en haluaisi niin ruotsinkieliseen paikkaan kun itse en osaa juuri lainkaan ja mies ei sitäkään vähää.

Lpaset tosiaan alta kouluiässä, että heidän kannaltaa voisi kyllä olla ihan ok sekin.

Hämeenlinna olis kyllä todella kova. Ainoo huono puoli mitä oon siitä kuullut on se, että siellä asuu kuulemma hämeenlinnalaisia.
Mitä vikaa hämäläisissä?
 
vierailija
Olisko Itäsalmi, jos ihan täällä vetelässä kiinnostaa asua.🙂
Rauhallinen kylä josta pääsee helposti kaikkien palvelujen pariin.

Saa tosin olla vissiin melko edulliset talokaupat.🫣
 
vierailija
Olisko Itäsalmi, jos ihan täällä vetelässä kiinnostaa asua.
Rauhallinen kylä josta pääsee helposti kaikkien palvelujen pariin.

Saa tosin olla vissiin melko edulliset talokaupat.🫣
Joo ei. Ihan pk-seutu ei oo vaan vaihtoehto monestakin syystä. Yksi syy on tuo hinta-laatusuhde.

Ei siltä, ettenkö tavallaan Helsingistä tykkää. Olen asunut Alppilassa aikoinaan 3 vuotta pienessä kaksiossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Joo ei. Ihan pk-seutu ei oo vaan vaihtoehto monestakin syystä. Yksi syy on tuo hinta-laatusuhde.

Ei siltä, ettenkö tavallaan Helsingistä tykkää. Olen asunut Alppilassa aikoinaan 3 vuotta pienessä kaksiossa.
Kyläasuminen poikkeaa kovasti keskusta-asumisesta, mutta tuo hinta, tai hinta-lastusuhde on tosiaan ongelma. Täällä on älyttömän kallista eikä täällä ole hyvä asua kuin paikkapaikoin. Mutta, onneksi on vielä hyviäkin paikkoja. Tuntuu, että lasten vuoksi täältä ei nyt ihan heti päästä muuttamaan.😕 Toivotaan, että hyvät paikat säilyvät hyvinä.

Onnea metsästykseen! Toivotaan että löydätte unelmapaikan!❤
 
vierailija
Hämeenlinnasta ei saa kovin kummoista taloa 300 kiloeurolla.
Tarvitseeko sitä ihan kaupungin keskustaan muuttaa? Tai edes siihen kaupunkiin välttämättä. Muuttaa vaikka Parolaan. Tämä ei ole ehdotus kun en tiedä mitään Parolasta, muuta kuin kartalta löysin. Mutta pointti on siinä, että varsinkin pienempien kaupunkien kohdalla voi se hintatasokin tippua aika nopeasti maaseudulle mentäessä. Ja jos kriteerinä ei nimenomaan ole asua urbaanissa ympäristössä, niin ehkä sitten mieluummin tarkastelee matka-aikoja autolla ja mahdollisuutta kulkea junalla.
 
vierailija
Oletko aloittaja?

Ja miten niin "hurrikyliä"?

"Kaupunki on kaksikielinen, ja sen asukkaista 55 prosenttia puhuu suomea ja 40 prosenttia ruotsia"


Ja Fiskars on vielä vähemmän nykyaikana ruotsinkielinen, siellä on paljon muualta muuttaneita.
Kaupunginvaltuusto 35 paikkaa 2021–2025
• RKP 14
• SDP 7
• Kok. 6
• Kesk. 4
• PS 2
• Vihr. 2

Kaupunki jossa Rasistinen KieliPuolue on selvästin suurin on suomalaisille huono paikka asua.
 
vierailija
Oletko aloittaja?

Ja miten niin "hurrikyliä"?

"Kaupunki on kaksikielinen, ja sen asukkaista 55 prosenttia puhuu suomea ja 40 prosenttia ruotsia"


Ja Fiskars on vielä vähemmän nykyaikana ruotsinkielinen, siellä on paljon muualta muuttaneita.
Ei ollut aloittaja. Mulla ei ole sinällään ole mitään ruotsinkielisiä vastaan. Mutta tiedän, että siitä tulee ulkopuolisuuden tunnetta kun ei puhu samaa kieltä kuin muut. Toki E-Suomen suomenruotsalaiset osaa hyvin suomea, mutta se ei ole sama asia.

Mutta tuommoinen "hurrittelu" on palstalle ominaista vähemmistöjen pilkkaamista ja itse en semmoiseen sorru.
 
vierailija
Kaupunginvaltuusto 35 paikkaa 2021–2025
• RKP 14
• SDP 7
• Kok. 6
• Kesk. 4
• PS 2
• Vihr. 2

Kaupunki jossa Rasistinen KieliPuolue on selvästin suurin on suomalaisille huono paikka asua.
Lopeta nyt. RKP ei ole rasistinen, jos vetoot niihin muinaisiin juttuihin, niin yhtä hyvin persujen juuret voitasiin johtaa IKL:ään ja sitäkautta vaikka natseihin.
 

Yhteistyössä