Eh, entisen kilpahiihtäjän lapsi ei osaa hiihtää vielä eskarissa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chocolatte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Chocolatte

Aktiivinen jäsen
13.05.2007
2 239
0
36
Siis minun tyttäreni. Ite hiihdin lapsena kilpaa ja isä opetti hiihtämään jo alle kouluikäisenä. 10 vuotiaana lopetin kilpahiihdon. En ole sittemmin hiihtäny kuin pakolliset koulun liikuntatunnit ja niistäki yrittäny päästä livahtamaan. :whistle: No minkäs teit ku ei ollu enää sopivan kokosia suksia.. Äidillä ei ollu varaa ja isä ei enää välitäny ostella kun ei kerran kukaan enää hiihtäny kilpaa.

3 vuotiaana likka kokeili parin kertaa sellasia suksia joihin riitti tavallinen kenkä. En muista oliko jonku vanhat vai ostettiinko peräti jostaki alesta. Vai ostiko joku muu.. Siellä ne kai on vieläki mummulan varastossa. Minä ja mieheni ollaan oltu liian sisäihmisiä ja pihejä, että oltais opetettu lapsille hiihtoa ja luistelua alle kouluikäisenä. Ja onhan täällä mukamas vaikeampi löytää hiihtämispaikkoja.. seliseli..

On jotenki epäonnistunut kasvattaja-olo.. :snotty: Esikosta oli eilen eskarissa nähny ettei oo ennen hiihtäny... Ja nytki sukset ja luistimet on lainassa miehen siskon lapsipuolelta....

ei eskarissa tarvi vielä osata hiihtää et turha nyt ottaa ittees yhtään ja toi entisen kilpahiihtäjän lapsi...hmm..kuulostaa kun olisit ollut oikein huippu-urheilija mut lopettanut 10 vuotiaana...eiköhän meistä sit jokainen oo kilpahiihtäjä,yleisurheilija ja voimistelija jos noin ajattelee,varmasti ollaan kaikki jouduttu kisaileen koulussa.

toi tosiaan kalskahtaa korvaan, siis johtaa harhaan tuo otsikko. Entisen kilpahiihtäjän minäkin miellän vähintäänkin useita vuosia SM-kisoja kolunneeksi henkilöksi, joka on lopettanut uransa "pikkuisen" myöhemmin kuin 10-vuotiaana....mutta kukin tavallaan.

Ja vielä itse aiheeseen, ei minusta tuosta kannata paniikkia ottaa. Tosin ei kukaan ilman välineitä mitään opi, ellei niitä saa lainaan saman tien aina kun huvittaisi lähteä kyseistä lajia harrastamaan. Me ollaan omille pojille ostettu sukset ja luistimet aina alennusmyynneistä, siinä säästää kyllä kivasti normihintoihin nähden. Meillä luistelu ja hiihto aloitettu (aikanaan) siinä kolmivuotiaina, en tiedä, onko sillä sitten vaikutusta, että ovat poikia ja alkoivat itse mankua kyseisiä välineitä jo tuossa iässä. Eli mitään lajien pakkosyöttöä ei olla harrastettu, vaan kyse heidän omasta halustaan. Ja muuten, mekin asutaan Varsinais-Suomessa ihan rannikolla, eikä kyllä lunta ja jäätä ole tänä vuonna näkynyt muualla kuin hiihtoputkessa ja jäähallissa...;)

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
ei eskarissa tarvi vielä osata hiihtää et turha nyt ottaa ittees yhtään ja toi entisen kilpahiihtäjän lapsi...hmm..kuulostaa kun olisit ollut oikein huippu-urheilija mut lopettanut 10 vuotiaana...eiköhän meistä sit jokainen oo kilpahiihtäjä,yleisurheilija ja voimistelija jos noin ajattelee,varmasti ollaan kaikki jouduttu kisaileen koulussa.

Asuin keskellä lappia pikku kylässä ja isä vei meidät joka ikiseen kilpailuun mitä oli. Olin mie aika hyvä.. :whistle: Mahtais elämä olla aivan erilaista jos ei olis 10v muutettu...

Ihan samaa ajattelin että ois jonkun huippu-urheilijan lapsesta kyse kun otsikossa on että entisen kilpahiihtäjän... Ja 10-v. lopettanut "kilpauransa", sallikaa minun nauraa!

Ihan samaa ajattelin että ois jonkun huippu-urheilijan lapsesta kyse kun otsikossa on että entisen kilpahiihtäjän... Ja 10-v. lopettanut "kilpauransa", sallikaa minun nauraa!

Oletko kuulunut mihinkään urheiluseuraan?
siellä on ns. harrastepuoli ja kilpapuoli erikseen.....

Kyllä meidän eskarilainen on "kilpaurheilija" kun kuuluu taitoluistelussa kilpapuolelle! eli treenit 4-5kertaa viikossa kesto 45-60min jää + lajioheinen "jumppa" 45min päälle/kerta! yhtien treenien kesto n.2h! viikonloppusin kilpailuja ( ei tietenkää joka viikonloppu ) vaikka ei siitä palkkaa makseta niin siitä puhutaan urheiluseuroissa "kilpaurheilija/ harrasteurheilija"

Alkuperäinen kirjoittaja Chocolaadi:
B) Eilen olin vitsikäs ihan tarkoituksella ja ketään ei naurattanut. Nyt sitte näin. :whistle:

Herää jkysymys: miksi avasitte keskustelun? Luulitteko että oon joku Kirvesniemi? :laugh:

juu mä aattelin että vähintään sm-tasolla sitä on hiihelty menemään :whistle: ;)

ei nuo meidänkään lapset mitään huippuja ole, koulussa ovat opetelleet hiihtämään sen vuoksi etten mä pienempien kanssa ole pystynyt heitä ladulle viemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Chocolaadi:
B) Eilen olin vitsikäs ihan tarkoituksella ja ketään ei naurattanut. Nyt sitte näin. :whistle:

Herää jkysymys: miksi avasitte keskustelun? Luulitteko että oon joku Kirvesniemi? :laugh:

No mä ainakin halusin vaan ottaa kantaa asiaan, eikö olisi saanut?

En luullut sinua Kirvesniemeksi tai muuksikaan sellaiseksi, otsikosta tullut mielikuva oli suurinpiirtein sitä luokkaa, että olet joku kolmikymppinen henkilö, joka lopettanut kisaamisen parinkympin iässä. Jos sä itse näät tuon sanayhdistelmän "entinen kilpahiihtäjä" jossain, niin mitä siitä itsellesi tulee mieleen? 10-vuotiaana uransa lopettanut henkilö vai jotain muuta?

Minä en ole mikään kilpahiihtäjä, mutta eskarissa hiihtivät koko porukka yhteensä neljän kilometrin reissun jäällä, kun kävivät saaressa paistamassa makkaraa ja hyvin osasi jo tuolloin poikani hiihtää. =)