Egyptissä käviöitä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ellu83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ellu83

Vieras
Onko kukaan käyny Egyptissä lapsen kanssa? Mitä pitää ottaa huomioon? Jotain erityistä? Siellähän bakteerikanta on erilainen kuin Suomessa.. Ollaan ens viikolla lähössä, poika on 1,5v. Otan kuitenkin hänelle Suomesta omat ruuat mukaan.. Tuota hygieenisuutta lähinnä ajattelin et pitäiskö apteekista käydä ostaan jotain. Ja uskaltaako siellä paikan päällä syödä esim. hedelmiä..

Hei!
En ole käynyt siellä lasten kanssa, muttta itse sain aivan kauhean vatsataudin vaikka söin kokoajan maitohappobakteereja. Luulen, että sain sen salaatista kun tyhmyyksisäni söin sitä siellä, vaikka aina varoitellaan, mutta jotenkin menin vaan huomaamatta syömään.
Joten tarkkana saa olla ja käsiä kannatta jatkuvasti olla pesemässä, mulla oli lisäksi desinfiointipyyhkeitä matkassa, mutta kuten sanottua se varmaan olikin joku ruokamyrkytys niin paha tauti se oli.
Sieltähän saa apteekista sitten hyvät lääkkkeet, jos tauti iskee, mutta en sitten tieädä noin pienen kans. Kannattaa varmaan hakeutua sitten jonnekin lääkäriasemalla, mitkä muuyten kuulemma tosi hyvät ainakin Sharm el sheikissä. Joten rohkeasti vaan matkaan, järki käteen ja mieli korkealle. Loma tekee kaikille hyvää!!!! Ja hyvää lomaa teille, toivotaan että pysytte kaikki terveinä! B)

Olimme vuosi sitten Sharm El Sheikhissä puolivuotiaan kanssa. Osittain oli omat ruuat mukana, mutta koska asuimme huoneistohotellissa, tein pojalle soseita myös paikallisista juureksista ja vihanneksista. 1,5 v ei kyllä tarvitse omia ruokia mukaan, vaan voi syödä samaa kuin muutkin (ellet sitten jostain syystä halua ottaa omia ruokia mukaan).

Omat vaipat kannattaa ottaa mukaan, ainakin paikalliset Pampersit oli tosi voimakkaasti hajustettuja ja muutenkin kamalan muovisia.

Vatsatautia meistä ei saanut kukaan enkä erityisesti mitään siellä varonutkaan (ei kuulu reissuilla tapoihini, minulla rautainen vatsa). Osta apteekista pari pullollista käsien desinfiointiainetta ja käytä sitä koko perheelle ennen ruokailua ja muulloinkin.

Aurinko on siellä aika vahva, osta lapselle apteekista fysikaalista suojaa mukaan ja suojaa vaatteilla. Ja muistakaa juoda riittävästi, muutakin kuin vettä.

Ei muuta kuin hyvää matkaa!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.01.2007 klo 12:45 Greippi kirjoitti:
Olimme vuosi sitten Sharm El Sheikhissä puolivuotiaan kanssa. Osittain oli omat ruuat mukana, mutta koska asuimme huoneistohotellissa, tein pojalle soseita myös paikallisista juureksista ja vihanneksista. 1,5 v ei kyllä tarvitse omia ruokia mukaan, vaan voi syödä samaa kuin muutkin (ellet sitten jostain syystä halua ottaa omia ruokia mukaan).
Juu Sharm El Sheikiin mekin lähemme, Three Corners Kiroseiz huoneistohotelliin. Sen bakteerikannan takia ajattelin ottaa niitä purkkeja mukaan. Neuvolalääkärikin tätä suositteli. Kyllä muuten syö samaa mitä muutkin, mutta purkitkin kyllä uppoavat! Ihan varmuuden vuoksi, ettei tule vatsatautia. (Olen saanut jo tarpeekseni niistä oksennus-, ripuli- ja rotavirus-taudeista) =)

Samassa hotellissa olimme. Kiva paikka. Hieman kaukana keskustasta, mutta kävelymatkan päässä kuitenkin. Itse kävimme melkein joka ilta syömässä kaupungilla, lähinnä rantakadun varrella.

Pieni vinkki muuten: jos lapsi tykkää nukkua päikkäreitä ennemmin sisällä kuin rattaissa ulkona kuumassa, ottakaa itkuhälytin mukaan, niin voitte olla sen aikaa altaalla. Siellä kun ovat altaat keskellä, niin kantama riittää hyvin huoneen ja altaan välillä.

Hotellin lastensängyt on muuten tosi matalia ja pieniä matkiksia, jos olette sellaisen varanneet. Riitti kyllä vauvalle.

Kannattaa ottaa joku päivä all inclusive -paketti, sen voi ottaa päiväksikin. Melkein kaikilla muilla hotellin asukkailla sellainen olikin, ja oli mukava kun sai vapaasti hakea juomia, jäätelöä jne.

Itse olin pari vuotta sitten häämatkalla..ja sain todella pahan salmonellan. Vaikka käytössä oli apteekista hommattua geelimäistä desinfiointiaineitta, tappaa 99.9 % bakteereista tai jotain. Oli kätevä tuote sinänsä.

Olin tosiaan siinä kunnossa, että pyörätuolissa jouduin istumaan lentokentällä..hyvä kun koneeseen pääsin, koska lentoyhtiö saattaa estää todella sairaan matkustamisen - ja niin meinasikin käydä. Egyptin lentokentällä sain vielä jonkun pistoksen, en välttämättä halua tietää mitä se oli..pieni lekurihuone oli rähjäinen ja nauroivat kun kysyin neulan puhtaudesta..samoin lääkärit, jotka kävivät hotellilla olivat varsinaisia puoskarin oloisia ja huonosti englantia puhuvia. Pyörryin 2 kertaa ja loukkasin pääni siinä hytäkässä. Matkan jälkeen olin sairaalassa vielä tiputuksessa useita päiviä ja päälle viikon sairasloma.

Summa summarum, lapsista huolehtiminen olisi ollut mahdotonta. Mieskin kantoi minua käytännöllisesti katsoen koko paluumatkan. En lähtisi enää sinne, varsinkaan pienten lasten kanssa! Never.

Viime viikolla just tultiin kotiin Sharmista ja hyvin meni reissu! Keskimmäisellä (10v) oli vähän ripulia, mutta sieltä saa apteekista siihen tautiin hyvät lääkkeet jotka parantaa heti. Nuorimmaisella ei ollut mitään vatsaongelmia vaikka söi samaa ruokaa kuin mekin(1v 10kk). Pieni silmätulehdus tuli kyllä mutta se hoitui paremmin kuin suomessa ikinä! Lääkäri tuli hotskuhuoneeseen silmän tarkastamaan ja lääkkeet toimitettiin huoneeseen ja pari päivää sen jälkeen piti käydä päivisin näyttämässä poikaa hotellin lääkärin luona, kun halus olla varma että silmä kunnolla paranee. Eli ei mikää iso juttu, mutta toki kannattaa ottaa matkavakuutus niin saa tällaisissakin tapauksessa kustannukset pois.

Oltiin jo kolmatta kertaa Egytissä, eka kertaa tosin tämän pienimmän kanssa ja aina on mennyt loistavasti.

Hedelmiä ja salaattia syötiin hotellin noutopöydästä kun se oli siisti paikka. Käsiä tietty kannattaa pestä ahkerasti ja juoda paljon.

Oikein hyvää matkaa teille! =)