Egyptiin raskaana

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sfinksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sfinksi

Vieras
Olen lähdössä kuukauden päästä egyptiin, jolloin olisi menossa 18+2. Onko kukaan vieraillut siellä? Onko jotain, mitä kannattaisi erityisesti siellä välttää? Onko hepatiittirokotteesta haittaa sikiölle?

Olisin tosi kiitollinen, jos joku viitsisi vastata..
 
Mä en varmaan edes uskaltais lähteä Egyptiin vaikken olisi raskaanakaan, sillä siellä on niin erilainen bakteerikanta. Lähestulkoon kaikki tutut ovat saaneet siellä vatsataudin varovaisuudesta huolimatta. Tuskin nyt kuitenkaan omia eväitä tarttee ottaa mukaan.
 
Mä en varmaan edes uskaltais lähteä Egyptiin vaikken olisi raskaanakaan, sillä siellä on niin erilainen bakteerikanta. Lähestulkoon kaikki tutut ovat saaneet siellä vatsataudin varovaisuudesta huolimatta. Tuskin nyt kuitenkaan omia eväitä tarttee ottaa mukaan.
 
Ei kannata syoda mitaan raakoja vihanneksia ja hedelmat ehdottomasti pestava hyvin ja kuorittava, ja hampaat pestava pullotetulla vedella. En ole koskaan ollut yhta kauheassa mahataudissa kuin Egyptissa, mutta varmaan kaikki sujuu sulla hyvin kunhan oot varovainen...
 
Itse olin Egyptissä n. rv 10! Matka oli varattu enkä nyt todellakaan sitä perunut! Hotellissa aamupalalla söin kaikkea laidasta laitaan juustoista lähtien, ravintolat valittiin siisteimmästä päästä, mutta syötiin myös keskellä aavikkoa beduiinien valmistama illallinen.... Käsihygieniasta huolehdittiin mukana kulkevalla desinfiointiaineella, jota käytettiin aina rahan käsittelyn jälkeen ja ennen ruokaan koskemista! Maitohappobakteerit oli käytössä ja raskaudesta huolimatta ruokalusikallinen konjakkia iltaisin! Minä eikä kaverini ei saatu kumpikaan minkäänlaista vatsatautia koko aikana, enkä kuullut muidenkaan valittavan! Nauti reissusta ja mun tietääkseni hepatiitti rokotuksen voi ottaa raskaanakin ollessa, kysy vielä lääkäriltä! Nyt rv 24 ja kaikki mahtavasti!
 
Hei!

Minulle sanottiin alkuraskaudessa että rokotetteen ottamista ei suositella (vai olikohan se kielletty jopa), mutta kysy neuvolasta tai lääkäriltäsi, netistäkin varmasti tietoa löytyy
 
Moi!

..mä olin, kuten mamma76, ilman tauteja Egyptsissä reilu kuukausi sitten. Söin aavikolla beduiinien leirissä, paremmissa ravintoloissa ja lähestulkoon parhaan ruokani eräässä paikallisten omassa pikkuisessa hökötysessä, jossa seurueemme vannoi ""..jos ei täältä tule vatsatautia, niin ei sitten mistään!"" ja uimarannalla maistuivat myös majoneesipohjaiset hampurilaiset loppuviikosta. Meistä neljästä kukaan ei sairastunut! Mukavaa matkaa!!!!!

ps. muista tinkiä hinnat aina ainakin puoleen, 1/3 hinnasta saattaa olla likimain sitä mitä kannattaa maksaa pyydetyistä tuotteista...
 

Yhteistyössä