Egypti ja vatsatauti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanokaas kokeneemmat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sanokaas kokeneemmat

Vieras
Jos matkustaa kesällä Egyptiin niin onko siellä oikeasti isompi riski saada pakki sekaisin kuin esim Kyproksella? Olemme aikaisemmilla reissullamme syöneet huoletta kaikkea mitä eteen on syötäväksi sattunut mukaanlukien majoneesit, salaatit, irtojäätelöt yms. ja hyvin olemme selvinneet. Kaikki vaan pelottelevat että Egyptissä saa jotenkin varoa näitä?

Kuulemma. Mekin ollaan menossa tässä 1,5 kuukauden päästä. Peloittaa vähän tuo seikka. Ajattelin alkaa hyvissä ajoin syömään maitohappobakteeria.

En saanut vatsatautia Egyptissä, söin n. pari viikkoa ennen lähtöä maitohappobakteereja ja tietty matkan ajan, ja välttelin majoneesia sekä jätskejä. Kotiin palatessa alkoi ummetus!

löytää lomakohde, jonne voi matkustaa ruuan puolesta turvallisin mielin. Maitohappobakteerien syöminen ennakkoon on ihan ok, mutta mitään välttely- ja varomislinjaa en halua kuitenkaan.

kyllä siellä Egyptissä joutuu varomaan mitä syö ja missä.
paremmissa hotelleissa /ravintoloissa voi syödä kaikkea, mutta katukiskoista kannattaa jättää irtojäätelöt ostamatta. mutta tuolla ohjenuoralla, että vain tasokkaammissa paikoissa salattia tai irtojäätelöä ja muuten kypsennettyä tai pakattua (vaikka jäätelöä) en itse tullut kipeäksi.

Mun työkaveri sai jonkin pöpön sieltä. Oli sairaslomalla 3kuukautta! Koko 4 hengen perhe söi tismalleen samoja ruokia koko 2 viikon ajan, mutta vain tämä iskä sairastui. En tiedä mikä sillä tarkalleen oli ja miten parani vai selvisikö edes loppujen lopuksi mikä oli. En ole niin läheinen työkaveri, että kyselisin.

Tälle mun työkaverille oli jo bussissa opas sanonut, että teistä noin 40% tulee samaan jonkinlaisia vatsaoireita tai vatsataudin. Ja tää mun työkaveri oli vaan naureskellut, että just joo!

Ja olivat siis syöneet aina omassa hotellissa, joka piti olla hyvätasoinen paikka.

meillä vatsaoireet iski vasta sitten kun palattiin kotimaahan. meikäläisten imodiumit ei sitten muuten tehoa noihin eegyptintuliaisiin, onneksi ostettiin paikan päältä ripulilääkkeet jotka auttoivat heti kun niitä otti, vaikka tarve tosiaan tuli vasta kotimaassa.
me syötiin mm. beduiinileirillä ja paikallisissa pizzerioissa sekä omalla hotellilla, eikä ollut siis loman aikana oireita, vaan vasta sen jälkeen. kyllähän siellä hygienia on pikkasen heikkoa ja muutenkin saa olla ko. maassa varuillaan. jatkossa minä pysyn euroopassa.

Kyllä siellä vatsapöpön saa ihan tasokkaissakin paikoissa. Olimme joku vuosi sitten, ja ne ketkä oli majoittautuneet parhaaseen hotelliin, usea oli saanut vatsataudin ja yksi joutui jäämään paikalliseen sairaalaan, ei päässyt samalle lennolle mukaan. Kannattaa todellakin katsoa mitä suuhunsa laittaa, näin voi mahdollisesti välttyä vatsavaivoilta.