Egypti, Hurghada kokemuksia joulu-/tammikuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "emppu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"emppu"

Vieras
Millainen paikka, sopiiko lapsiperheelle? Kiinnostaisi kovasti tuo Jungle Aqua Park hotelli, onko kukaan ollut? Millaiset huoneet, millainen ruoka? Mites altaat, lapset 3, 6 ja 9v. Oltaisiin tosiaan joko jouluna/tammikuun alkupuolella lähdössä, tuo olisi yksi vaihtoehto. Onko altaissa vesi tarpeeksi lämmintä, yöt kun kai on silloin aika viileitä sielläkin.

Ei olla oltu Hurghadassa mutta Sharm el Sheikhissä oltiin joulukuussa pari viikkoa. Silloin oli todella lämpimät ilmat eivätkä yötkään olleet kylmiä. Altaan vesi oli lämmintä.

Olin Hurghadassa vuosi sitten joulukuussa, mutta hotelli eri. Muistan tuon Jungle- hotellin kyllä, kivan näköinen (lapsille suunnattu) ainakin ulospäin. Tarkemmin en siis tiedä sen hotellin tasosta, mutta ruoka oli paikallisesti oikein maukasta ja altaat yleensä lämmitettyjä sekä päivälämpötilat ja merivesi lämmintä. Suomalaisille paras aika, lapsille varsinkin. Yöllä riittää ohut neule, ainakaan meidän viikolla ei sen kylmempi ollut.

Itse olin juuri Hurghadassa ja rakastuin kyllä kaupunkiin :) Ihmiset paljon mukavempia kuin esim. Turkissa ja Tunisiassa. Marina satama alue on täynnä ravintoloita, jotka ovat huokeampia kuin pääkadulla, eivätkä sisäänheittäjät ole pahaa luokkaa ollenkaan. Mieluisa syödä ja oleskella. Toki olen vasta parikymppinen, että vähän varmaan eri meiningit mielessä. Mutta käytiin tuolla Jungle vesipuistossa, joka on siinä hotellissa. Oli niin mahtava paikka, että käytettiin kaksi päivää lomasta sinne! Tajuttomasti altaita, monta lasten allasta ja tosi paljon liukumäkiä. Ruoka oli aivan tajuttoman hyvää ja paljon eri vaihtoehtoja. Ehodottomasti hyvä valinta :)

Yhteistyössä