Efexor

• Viestiketjun aloittaja äeti
  • Ensimmäinen viesti
Aika karmea kokemus... Mut toki, kaik ollaan yksilöllisiä.
Seksi kuoli täysin, katsetta ei pysty tarkentamaan, pahoivointia, hikoilua, tunteettomuutta, muistikatkoksia...Ja järisyttävät vieroitusoireet, huh!!

Miks olet vaihtamassa..jos saan udella?

äeti
no ei oikeastaan mitään vaikutuksia, ei positiivisia eikä negatiivisia. syön annoksella 40 mg/pv, nostettiin 20:stä synnytyksen jälkeen. lisäksi remeron iltalääkkeenä. kuulostaapa nuo sivuvaikutukset aika ikäviltä. toisena vaihtoehtona esitettiin zoloftia.
efexor on kai aika uusi lääke? yksi ystäväni kärsi hillittömästä hikoilusta efexor-hoidon aikana ja joutui lopettamaan sen syönnin.
mikähän tuo nyt olisi sitten viisainta?

Täällä myönteisiä kokemuksia :wave:
Ennen efexoria söin vuoden remeronia. Nyt olen toukokuusta asti syönyt efexoria ja elämä on sen myötä muuttunut valoisaksi. En ennen tajunnutkaan, että näin mukavaa tämä elämä onkin. Eikä ole ollut mitään sivuvaikutuksia =)

äeti
kiitos Nalle, jospa minullakin kokemus olisi yhtä myönteinen. kävin tänään efexorit apteekista ja voi jestas, miten pitkä lista oli mahdollisista sivareista.. remeronia muuten olen syönyt jo pitenpään iltalääkkeenä. kyllä masennus on mahtavaa...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.11.2005 klo 20:38 äeti kirjoitti:
kiitos Nalle, jospa minullakin kokemus olisi yhtä myönteinen. kävin tänään efexorit apteekista ja voi jestas, miten pitkä lista oli mahdollisista sivareista.. remeronia muuten olen syönyt jo pitenpään iltalääkkeenä. kyllä masennus on mahtavaa...
Toivottavasti sinullakin toimii yhtä hyvin kuin minulla. Tulethan kertomaan myöhemmin kuinka olet voinut =)

Kajo
Heips!

Mie aloitin efexorin kolme päivää sitten. Sain 75mg debot kapseleita...mut en uskalatanut heti aloittaa sillä annoksella, vaan sain yhdeltä kamulta vinkin..et kaataa siitä kapselista niitä rakeita puolet pois...jolloin aloittaa siis vaan puolikkaalla annoksella. Muita haittavaikutuksia en ole huomannut, kuin keskittymiskyky välillä hakusessa, ja unohdan ihmeellisesti mitä olen sanomassa...ja jotenkin lauseet vähän takkuilee.... Sanat menee välillä ihan vinkkuralleen. Outoa...

Parin päivän päästä otan jo tuon kokonaisen kapselin...

äeti
joo, minäkin olen syönyt opamoxia noin 7,5 mg päivässä sunnuntaista lähtien. lisäksi tuntuu, että silmät harittaa. voi kyllä johtua myös ms-taudin näköhermontulehduksesta, jota jatkunut jo 2 kk, eli synnytyksestä lähtien.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.11.2005 klo 17:08 äeti kirjoitti:
Kerrotko Kajo, mikä vointi nyt? Mitä enemmän olen kuullut tuosta Efexorista, sitä enemmän alkanut se mahdolliset sivuoireet pelottaa. Nyt 6. päivä kun syön sitä.
Muistathan kuitenkin, että alussa aina on noita jonkinlaisia sivuoireita ja se on aivan ymmärrettävää. Minulla nostettiin juuri efexor annos 225 mg eikä vieläkään mitään ongelmia.
Minkälaisista sivuvaikutuksista sinä olet kuullut?

äeti
Eräällä tutulla lääke sai aikaan levottomuutta, hän siis käveli lakkaamatta, kunnes lääke lopetettiin. Toista se taas hikoilutti hillittömästi. Ja jollain taas silmät harotti niin, ettei katsetta saanut kohdistettua. Kuten sanottua, minulla katse harhailee jo ms-taudin vuoksi, joten vaikea sanoa, mikä johtuu mistäkin. No, kokeillaan nyt kuitenkin.

Kajo
Pakko oli luovuttaa tuon efexorin kanssa.Järkyttäviä nuo sivuvaikutukset!!!
Totaalinen unettomuus, ahdistuneisuus. Poski lihaksia ja ikeniä särki, purin hullunaan hampaita yhteen. Pää oli kaikin puolin jotenkin "pyörällä" kaiken aikaa...

Efexor vaihtui fluanxoliin.

Tzemiä sulle äeti!!

äeti
satsi efexoria uudella annostuksella haettu apteekista ja ensimmäinen 150 mg syöty. vähän höntti olo, muutapa en osaa sanoa. kerro sitten kajo miten uusi lääke passaa.

syön
Vuosi sitten söin efexoria muiden lääkkeiden lisäksi. Nyt syön pelkästään efexoria. Seksihalut on mennyttä, orkuista puhumattakkaan. Vuos sitte oli samalla lailla. Puol vuotta olin ilman valmistetta, että hormoonit alkas taas jyllätä. Nyt tuota E-epaa oon syönyt lisäksi. Ja aattelin lopettaa ton efexorin. On niin puoli"nainen" olo. Mieluummin hivenen masentunut, kuin ettei ole tuntoa "siellä". Kyllä orkku masennuksen karkottaa...

Yhteistyössä