Efexor

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Efe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käytin, mutten enää. TODELLA tehokas lääke terapian kanssa. Auttoi kyllä. Aloittaessa tai annostusta nostaessa ei tullut mitään pahoja haittavaikutuksia,päinvastoin.. Mutta kun lopetin (raskaus) niin oli vapinaa,pahoinvointia,huimausta,masennusoireita jne... Nekin meni ohi parissa viikossa..

Pelottaa jos aiheuttaa tunteettomuutta, kun sitä moni tuntui valittelevan eräällä nettisivustolla. Tai jos vie kaikki halut ja kyvyt.tosi eipä haluja nyttenkään, kun masenus niin pahana :(

Alkuperäinen kirjoittaja Efe:
Pelottaa jos aiheuttaa tunteettomuutta, kun sitä moni tuntui valittelevan eräällä nettisivustolla. Tai jos vie kaikki halut ja kyvyt.tosi eipä haluja nyttenkään, kun masenus niin pahana :(

no ei ainakaan mulla haluja tai kykyjä vienyt. Välillä tuli niin tasasia kausia, että mietti onko tää nyt sitten tätä, varsinkin kun seurusteli. Mutta ku oppi ajattelemaan, että ei kaikki oo tasasen tylsää vaan kaikki on hyvin, niin ei se niin pahalta tuntunu.

Mulla ei ainakaan :) Mutta senhän huomaa sitten kun on käyttänyt lääkettä aikansa, toisilla vaikuttaa erilailla.
Mulla loppui lähes kokonaan alkoholin käyttö, hukutin masennuksen aikaisemmin viinaan, sitten ei tehnyt enää mieli koska olo oli niin mainio :)

No, nyt eka kapseli nielaistu..

Aikaisemmin kokeiltu zoloft joka lisäsi vain ahdistusta, cipralex joka aiheutti ärtyisyyttä ja cymbalta joka väsytti ja teki pöhnäisen /aloitekyvyttömän olon.
Toivottavasti tämä efexor passaa..Olen meinaan tosi epätoivonen jo.
Onneksi terapia menee rinnalla :)

Mulla toimi oikein hyvin, ja sen avulla jaksoin hakeutua psykoterapiaan (2xviikko). Terapian avulla lopetin sitten jossain vaiheessa lääkkeet.

Minusta se on selviö, että efe aiheuttaa tunteettomuutta, ja se oli minulle pelastus. Ei enää niitä kamalia tuskaisia itsemurhatoiveisia aallopohjia tarvinnut pelätä. Toi tätä kautta aloitekykyä, kun uskalsi alkaa elää taas.

Aloittaessa ainoat haitat olivat huimaus ja näkö siirtyi vähän jäljessä, jos päätä käänsi nopeasti. Tämä oikeastaan säilyi koko käytön ajan eli linnanmäki piti jättää väliin.. Mutta tosiaa, linnanmäellekin olisin halunnut jo jossain vaiheessa, sekin hyvä merkki :)

Mä käytin rinnalla iltalääkkeenä Remeronia, koska efe piristi.

Seksihaluja efexor ainakin lisäsi kaverillani; mulla ei mutta se johtui varmasti miehenikin masennuksesta; parisuhde oli melkein katkolla kun molemmat masentuneita. Lääkettä en syytä.

Yhteistyössä