Efexor masennuslääke 150mg Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Heinäsirkka
  • Ensimmäinen viesti
Heinäsirkka
söin aiemmin 75mg, ei oikeen ollu vastetta..tää on kolmas lääke mitä nyt kokeillaan..ja terapia on kans kuvioissa.Onko teillä jotka ovat syöneet efexoria ensin pienemmällä ja sit suuremmalla tullu parempi fiilis...topivon tän nyt auttavan!

:hug:

Ei kokemusta
Minulla ei ole kokemusta tuosta Efexorista, mutta paras asiantuntija olet sinä itse. Joissakin mielialalääkkeissä voipi lisääntyä tai ilmetä joitakin sivuvaikutuksia, kun annosta lisätään. :hug:

minulla on kyseinen lääkitys 75mg annostuksella,sitä olen nyt syönyt nelisen viikkoa ja olen saanut vastetta mutta en ehkä vielä tarpeeksi.lääkärin kanssa on kyllä puhuttu jos annostusta nostaisi mutta tiedä sit auttaako se?

tämä on toinen lääke mitä mulla on nyt kokeiltu ja tää on ollut ihan ok.toki myös terapia on mukana kuvioissa myös.

Mulla on annostus nyt 150mg, enkä oikein tiedä ollakko lintu vai kala. Pää on ollu aika usein kipeä, haukottelen koko ajan niin että tuntuu että pian suu repee, eikä fiilarit ole sen kummemmat. Hermot ei ehkä ole yhtä kireällä. Että silleen!!! En oikein tiedä lopetanko kokonaan vai vaihdanko merkkiä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2007 klo 21:56 äips kirjoitti:
Jos ei Efexor auta, niin pyydä lääkäriltä seroxatia. Mulla ainakin toimi. :hug:
No minä söin Seroxatia 2 vuotta ja yhtään ei masennus parantunut. Nyt on vaihdettu Efexoriin ja tuntuu huomattavasti tehokkaammalta minulle. Annostus nyt 225 mg, koska olen todella paatunut tapaus kaikkine oireineni :ashamed: . Mikään lääke ei minua paranna eikä tee edes työkuntoiseksi, mutta kaikki masennuslääkkeet läpikäyneenä käytän nyt Efexoria. Terapiaan olen menossa ja se onkin se ainoa toivo paranemiseen :ashamed: . Todella yksilöllisiö ovat nämä masennuslääkkeiden tehoamiset ja annostukset. Näissä jutuissa ei muiden mielipiteellä ole oikeasti tippaakaan merkitystä! Oma lääkäri määrää lääkkeen ja itse pitää tutkia omaa oloa. Jokin lääke saattaa jopa parantaa yhden masentuneen, mutta toinen voi sitä käyttäessä ajautua lähes itsemurhan partaalle :/ . Vaikeita asioita...

tänään sitten aloitin vahvempana kyseisen lääkkeen kun lekuri oli sitä mieltä.kaikista parhaiten itse tietää mikä auttaa ja mikä ei.

tuun kertoon kun oon syönyt hetken tätä että auttaako minulla annostuksen nostaminen (= =)

Heinäsirkka
Terve.

Olen nyt reilun kuukauden syöny lääkettä, ja minulla tämä tuntuu toimivan.Olo on valoisampi, ja jaksan paremmin kaikenlaista.
iloitsenkin nykyään asioista eri tavalla.

Toimii siis minuun, ja edelleen tuo 150mg...! ;)

Minä myös
Minäkin aloitin muutama päivä sitten tuon efexorin.
Millaisia aloitusoireita teillä ilmeni alussa???

Mua väsyttää kauheesti.jotenkin sellainen tahmea olo..en saa mitään aikaiseksi. Sit myös pää jollain tapaa sekavan oloinen...Sellainen sumuinen olo. Tuntuu ihan silmissäkin et olis humalassa. Tuntuu etä näin alkuun huonontaa siis tuota keskittymiskykyä ja reaktiokykyä.
Toivottavasti tällainen ei ole pysyvää...Kun ei tule oikein kotihommistakaan mitään. Vähän pelottaa olla tuon yksvuotiaan kanssa tässä kaksistaan, kun olo niin hajamielinen!

efexsoria myös
Eli minulla tuli vuonna 2005 paha raskauden jälkeinen masennus enkä ole siitä vielä parantunut. Minulle on kokeiltu aiemmin citalobrami (laihduin 10kg,oksentelin,menin ylikierroksilla yms), optipar (huono olo, oksentelu, yöunet meni, ahdistus), Remeron (sopi parhaiten mutta keräsi nestettä) ja Azona viimeisin kokeilu. (siitä tuli tokkurainen olo, oksentelu, ruuan hajukin oksetti, huimaus). Eli ei helppoa ole ollut lääkkeen etsiminen.

Nyt sitten Joulukuusta olen ilman masennuslääkettä ollut ja Efexoria pitäisi kokeilla. Apua! Lääkäri ehdotti että menen viikoksi avo osastolle tarkkailuun kun saan niin helposti sivuoireita jne. Itsellä kun 3 pientä lasta niin olisi siellä helpompi kärsiä oireista. En tiedä uskallanko mennä. Mutta haluisinkin kyllä lääkkeen löytää ja saada elämäni takaisin. Eli kuulisin mielelläni lääkkeestä kokemuksia ja tietenkin psyk puolen avo sairaalasta!!!!

aloitusoireita oli mulla ainakin ehkä hiukan huono tai heikko olo ja vähän sellainen pyörryttävä olo.. kai ... en muista kun siitä on niin kauan..

samanlainen huippaava olo tulee jos vahingossa jäänyt yksi tabu ottamatta.. mulla annostus 75g päivässä.

sitä vaan tässä olen miettinyt että hainko lääkkeet oikeasta syystä ja määrättiinkö niitä oikeasta syystä. onko oikein että syön niitä jo neljättä vuotta vaikka kaikki ok... ajattelen itse vaan niin että olen saanut elämänilon vasta lääkkeen aloituksen jälkeen. eli olen ollut aina, ihan lapsena jo ahdistunut ja masentunut (alakuloinen) nyt en uskalla lopettaa kun olen iloisempi, valoisampi ja rohkeampi. ja lääkärit niitä määrää eikä ole ohjannut terapiaan esim.

onko muita jotka tod. näk. joutuvat syömään lopunelämänsä masennuslääkettä voidakseen elää hyvin?

Linda
Minulla on Efexor annoksella 375mg. Paremmin minulle tehosi paroksetiini, mutta en voi käyttää sitä voimakkaan uneliaisuuden vuoksi. (sivuvaikutus)
Minä olen tuomittu käyttämään lääkkeitä lopun elämääni. Menossa jo neljäs vuosi.
Pelkään, että en voi saada koskaan lapsia tämän lääkityksen takia. Kertokaahan muut masentuneet, että miten raskaus teillä meni? Masentaa sekin lisää, kun tietää tämän asian...

Yhteistyössä