huokaus
Mutta kun Eemeli ei nyt todellakaan saa remmiä, ei varsinkaan kirjoissa eikä edes elokuvissa.
Mistä noi sit oli, noi pätkät? ainaki sitä revittiin tukasta ja kaulasta aika pahan näköisesti.Alkuperäinen kirjoittaja huokaus:Mutta kun Eemeli ei nyt todellakaan saa remmiä, ei varsinkaan kirjoissa eikä edes elokuvissa.
No en tiedä remmistä, mutta kiskotaan tukasta, ravistellaan, nostellaan korvista ja käsitellään rajusti.Alkuperäinen kirjoittaja huokaus:Mutta kun Eemeli ei nyt todellakaan saa remmiä, ei varsinkaan kirjoissa eikä edes elokuvissa.
Tyhmintä tossa on just se, että noi ikäänkuin esitetään haskana juttuna, kun Eemeliä retuutetaan. :xAlkuperäinen kirjoittaja siperia:No en tiedä remmistä, mutta kiskotaan tukasta, ravistellaan, nostellaan korvista ja käsitellään rajusti.Alkuperäinen kirjoittaja huokaus:Mutta kun Eemeli ei nyt todellakaan saa remmiä, ei varsinkaan kirjoissa eikä edes elokuvissa.
Siis jos tuossa olis kaksi aikuista jossa toista käsitellään samalla tavalla, niin leffaan olisi varmaan lätkäisty kieltomerkit pieniltä lapsilta :xmas:
Joskus vuonna 83 muistaakseniAlkuperäinen kirjoittaja Mikä vuosi?:Milloin se lasten ruumiillinen kuritus kiellettiin laissa?
Siitäkö se todella johtui, oikeesti?Alkuperäinen kirjoittaja Eppu:No eikös ne olleet puukengät sillä piikatytölläkin ja raukka koitti ne jalassa saada Eemeliä kiinni??Alkuperäinen kirjoittaja Tutkijatäti:No Isällä ainakin todella on ne PUUKENGÄT eikä sen takia pysy perässä.Alkuperäinen kirjoittaja tuolla::http://www.youtube.com/watch?v=w9vWnFHuUp0&feature=related
kämmenpohjiin. Oli varastanut rehtorin lompakon eikä tunnustanut.Alkuperäinen kirjoittaja siperia:Ne oli koulussa, ja sitten se niiden opettaja veti herneet nenään jollekin tytölle, kun ei tunnustanut jotain. En muista tarkalleen, kun en katsonut kuin sivusilmällä. Sama tyttö tuli myöhemmin Marikin luokse siskonsa kanssa täipesulle :xmas:Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:Missä kohden marikkeja sormille räpsitään? niissähän on vaan se yks kohta jossa likkaa pyllylle piiskataan.
Kyllä ne sen Marikin vanhemmat siinä paheksui sitä tapahtunutta, kun ne kertoivat kotona, mutta oli se nyt vähän silti sellainen juttu että meillä meni kyllä siihen, että oli pakko selittää se lapsille.
Muoks, vai oliko se sitten pyllylle, en muista niin tarkkaan, joku opettaja kuitenkin kuritti väkivallan kanssa.
Niin juuri, kun tietävät näistä asioista, tietävät myös mikä ei ole enää sallittua ja toisaalta osaavat suhtautua asioihin vaikka Eemeliä katsoessaan.Alkuperäinen kirjoittaja Piika:Kyllä minustakin on hyvä, että lapset saavat tietää entisajan tavoista ihan kasvatuksenkin osalta. Kyllä minä ainakin olen kertonut omasta lapsuudestani ja nuoruudesta jättämättä pois kertoja, kun piiskaa tuli ettei istumaan kyennyt.
No just niiAlkuperäinen kirjoittaja Mamma:Tuo isähän on kuin minä, kun jouksen meidän eemelin perässä pihalla, puukengät vaan lenteleeAlkuperäinen kirjoittaja tuolla::http://www.youtube.com/watch?v=w9vWnFHuUp0&feature=related
Eivät nuo kyllä puukengät ole, jotka tolla isällä on vaan saapikkaat. Kiireellä vaan lähtenyt taas poikansa perään.Alkuperäinen kirjoittaja Carita:No just niiAlkuperäinen kirjoittaja Mamma:Tuo isähän on kuin minä, kun jouksen meidän eemelin perässä pihalla, puukengät vaan lenteleeAlkuperäinen kirjoittaja tuolla::http://www.youtube.com/watch?v=w9vWnFHuUp0&feature=related
Jep, samoilla linjoilla. Näistä asioistahan saa aikaan hyvät keskustelut lasten kanssa...ja sehän on toki hyvä muistaa, että ruumiillinen kuritus elää ja voi hyvin edelleen, vaikka nyt useissa maissa oliskin laissa kielletty... :/Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Niin juuri, kun tietävät näistä asioista, tietävät myös mikä ei ole enää sallittua ja toisaalta osaavat suhtautua asioihin vaikka Eemeliä katsoessaan.Alkuperäinen kirjoittaja Piika:Kyllä minustakin on hyvä, että lapset saavat tietää entisajan tavoista ihan kasvatuksenkin osalta. Kyllä minä ainakin olen kertonut omasta lapsuudestani ja nuoruudesta jättämättä pois kertoja, kun piiskaa tuli ettei istumaan kyennyt.
Kyllä se näin taisi olla. Eemeli juoksi paljasjaloin, niin pääsi lujempaa ja vältti selkäsaunat.Alkuperäinen kirjoittaja Ida:Siitäkö se todella johtui, oikeesti?Alkuperäinen kirjoittaja Eppu:No eikös ne olleet puukengät sillä piikatytölläkin ja raukka koitti ne jalassa saada Eemeliä kiinni??Alkuperäinen kirjoittaja Tutkijatäti:No Isällä ainakin todella on ne PUUKENGÄT eikä sen takia pysy perässä.Alkuperäinen kirjoittaja tuolla::http://www.youtube.com/watch?v=w9vWnFHuUp0&feature=related
Turvallisinta niin. ps. meillä ei ole enää tv-lupaa mutta leffoja katsotaan aina yhdessä..Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:Jep, samoilla linjoilla. Näistä asioistahan saa aikaan hyvät keskustelut lasten kanssa...ja sehän on toki hyvä muistaa, että ruumiillinen kuritus elää ja voi hyvin edelleen, vaikka nyt useissa maissa oliskin laissa kielletty... :/Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Niin juuri, kun tietävät näistä asioista, tietävät myös mikä ei ole enää sallittua ja toisaalta osaavat suhtautua asioihin vaikka Eemeliä katsoessaan.Alkuperäinen kirjoittaja Piika:Kyllä minustakin on hyvä, että lapset saavat tietää entisajan tavoista ihan kasvatuksenkin osalta. Kyllä minä ainakin olen kertonut omasta lapsuudestani ja nuoruudesta jättämättä pois kertoja, kun piiskaa tuli ettei istumaan kyennyt.
Jotenkin mulle tuli mieleen se Bergmanin Fanny & Alexander-leffa missä lapset sai oikein isän kädestä...kyllä semmonen aikuisenkin vetää hiljaiseksi.
Niin joo ja tuosta Eemelistä...eikös se Eemelin äiti aina suojellut sitä poikaa isältään, kun kiikutti sinne verstaaseen..sen verstaan ovenhan sai lukittua sisältäkin.
No eikös se eemmeli ratsastellut sillä hevosellaankin puukengät jaloissaan vai liittyikös se johonkin metkuun sekin? Eipä onnistuisi nykypäivänä enää sekään.Alkuperäinen kirjoittaja Eemeli:Kyllä se näin taisi olla. Eemeli juoksi paljasjaloin, niin pääsi lujempaa ja vältti selkäsaunat.Alkuperäinen kirjoittaja Ida:Siitäkö se todella johtui, oikeesti?Alkuperäinen kirjoittaja Eppu:No eikös ne olleet puukengät sillä piikatytölläkin ja raukka koitti ne jalassa saada Eemeliä kiinni??Alkuperäinen kirjoittaja Tutkijatäti:No Isällä ainakin todella on ne PUUKENGÄT eikä sen takia pysy perässä.Alkuperäinen kirjoittaja tuolla::http://www.youtube.com/watch?v=w9vWnFHuUp0&feature=related
Niin kyllä tottakai, mutta kun täällä haettiin syytä siihen miksi eemeli pääsi vihaista piikaa ja isäänsä karkuunAlkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:Halttia taas. Kantsii muistaa sekin, et Eemeli on satuhahmo...