Edullisia kesäjuttuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lilli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lilli"

Vieras
Meidän perheessä joudutaan venyttämään penniä. Mietinnässä kivoja kesäjuttuja 5- ja 6-vuotiaiden lasten kanssa. Tykkäisivät mennä vaikka minne, mutta ainut "kallis" juttu mitä voidaan järjestää on huvipuistoreissu ja kesälomamatka kotimaassa sukulaisten luona. Meille on myös tulossa vieraita yökylään. Muuta mitä olemme miettineet:
- uimarannat, metsäretket, jalkapallokerhoilu, uimakoulu rannassa, piknikit, ilmaistapahtumat, vierailut oman kaupungin leikkipuistoissa (eri puolilla kaupunkia), käynti mummulassa (isovanhemmat vievät lapset ehkä jonnekin sisävesiristeilylle), käydään lasten kanssa poimimassa mansikat pakkaseen....

Minä matkustelin pienenä paljon ja vietin "rahakasta" kesälomaa. Reissut ja ulkomaat olivat suuria elämyksiä. Meidän perhe ei valitettavasti pysty samaan. Vanhempani eivät myöskään enää ole rahoissaan, eli eivät kustanna lapsilleni samanlaista lomaa. Sitä harmittelevatkin. Olen vakuuttunut, että lapseni ovat iloisia näistäkin touhuista, mutta kyllä he kyselevät, että miksi me ei käydä Espanjan vesipuistoissa, Turkissa, Legolandissa, Disneylandissa yms....

Hyvinhän teillä on asiat, toki sillä on merkitystä mihin vertaa :) Ja sä vertaat omaan lapsuuteesi... mä vertaan tietysti omaani, eikä me siskoni kanssa päästy koskaan minnekään (paitsi noin kerran kesässä isän työpaikan kesämökille). Isompana sain sitten olla kummitätini luona lapsenlikkana.

Yhteistyössä