edullinen pakettitalo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nappki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä luulen,että älväri on rakenteiltaan ihan ok.Me mietimme sitä pitkään ja olimme ihan innoissaan jo ostamisesta.Sit kävimme katsomassa muuan taloa ja se tökkäsi todellakin siihen.
Mä en vaan tykännyt niistä kylppäri/vessa ratkaisuista joissa putket oli viety pintavetoina.En niistä keittiön kaapisto valikoimista enkä myöskään kodinhoitohuoneen ahtaudesta/kaappien vähyydestä ja siitä ettei sinne olisi voinut edes itse niitä laittaa lisää.
Myös väliseinät kopisi inhottavasti ja olivat tosi kevyen oloiset.Siis tyyliltään 70-luvulta.

Mitään minulla niitä vastaan ei ole eikä haukuttavaa koska ymmärrän että löytyy ihmisiä jotka tykkää,että kotona on juuri se fiilis minkä älväri tarjoaa!Minua varten se ei ollut.

En jaksanut lukea koko ketjua läpi, mutta älväristä sen verran että se on rakennusteknisesti aivan kuraa! Kun me aloimme miettiä omaa valmistaloamme, vertailimme monia eri valmistajia (Kastelli, älvsby, design, oravaistalot jne.). Saimme älvärin rakennepiirrustukset ja nehän on aivan surkeita! Kaikki tehty minimissään, kaikessa tingitty ja jotkut rakenneratkaisut jopa arveluttavia (mm. se että kostean tilan LATTIASSA on suoraan muovimaton alla lastulevy, eikä mitään vesieritekerroksia!)
En puhu nyt pintamateriaaleista, ne on makuaisa, mutta rakenne on aivan kuraa! Rossipohjassa sinänsä ei ole mitään moittimista, mutta älvärillä tämäkin on onnistuttu sössimään; lattian jakopalkit on liian harvakseltaan siihen nähden mitä papereilla suositellaan. Talo elää myös hirmuisesti johtuen lastulevystä, jota ängetään joka paikkaan ja tunnettuahan on että lastulevy elää aina ja ikuisesti. Täsätä johtuu ne irvistävät nurkat ja repeilevät tapetit.
YM. Ym.
Lisäksi olen ihan älväripalstaa mielenkiinnolla seuranneena todennut, että Ähuussi ei tahdo ottaa mitään vastuuta rakentamistaan taloista * takuu kestää niinkauan kun perävalot näkyy...*

Nyt on tullut Kastellilta se Economy- mallisto ja se on varmaan tutustumisen arvoinen; hintaluokkakin sama.

Omaan makuuni ulkoasusta Älväri sopisi. Voi jopa olla vahvoilla valmiusasteensa vuoksi. Sisustukseen siellä kyllä kannattaisi panostaa. Esim. keittiön alakaapit voisi olla laatikostoja nykysysteemeillä. Toinen asia, mikä ei miellytä, on yläkaappien vetimien laitto pystyyn. Laittaisin vaakaan.
Asun talossa, missä on erilaisia huoneiden korkeuksia, 270, 260 j 240cm. Ei suuremmin ahista matalampi huonekaan. Ja tuvan lattia notkuu, jos oikein tömistää. Semmoinen kuuluu rossipohjaiseen lattiaan, isommassa pinta-alassa ainakin. Meillä eristettä on enemmän, 35cm, mitä Älvärissä. Kaakeleita inhoan, tai saumojen pesua lähinnä. Olen nähnyt, mitä tuhoa vesi saa aikaan suihkutessaan saumoista läpi. En luota noihin vesieristeisiin, eikä vahinkoa helpota kiviainekaan. Sementistäkin vesi menee ajan kanssa läpi.. Sekin on nähty.

Tosi on, että nykyään on saatavilla valmistaloja entistä enemmän. Valinta on vaikeaa.

itelle saapui tänään älväri ja tyytyväisiä ainakin vielä ollaan tehtaan toimituksiin sun muihin. vaikka sataa nyt kaatamalla täällä raumalla niin suojattiin alakerta tosi hyvin eikä yläkertaa edes lähdetty pystyttämään ennekuin vasta kuivalla ilmalla. ensi viikon to pitäis miehet jo olla muualla hommissa mutta sanoivat että jos sataa jatkuvasti niin tulevat kyllä jatkamaan yläkertaa myöhemmin. alakerta jo ok, päivässä:) mutta yläkertaan pitäisi saada vedettyä ilmanpoisto sun muut ennenkuin talolle lisää voidaan tehdä. me pääsyttiin älsbyyn vaikka kaikki maan ohjelmat sitä haukkuivatkin. perus perhetalo meille, halpa ja hintaan nähden laadukas. sitä tosiaan saa mitä tilaa, ja on noissakin taloissa mahdollisuus muuttaa vaikka mitä aina kaapeista,lattioista ja kaikista mitä vaan. hintaa se tuo lisää mutta mikäpäs ei? meille tuli peruspaketti ja ensi kuussa muutetaan et jos joku haluaa lisätietoa miten edistyy tää älsbyy niin:melisasaario@hotmail.com täältä kuulee sit negatiiviset/positiiviset puolet.

Vuoden verran pohdimme ja kävimme läpi kaikki mahdolliset talomallit yms. Älväri oli ensimmäinen mitä kävimme katsomassa heidän esittelytalossaan. Ensimmäinen mikä pisti silmään oli työn laatu. Listat ei ollut jiirattu, pesuhuone+khh+s tilat olivat ahdistavan ahtaat. Lisäksi materiaalit, muovimatto, olivat kamaluus. Laminaatti kuului onneksi perushintaan. Pohja oli mielestäni hyvä lukuunottamatta noita edellä mainitsemiani huoneita. Kysyimme, mitä jos haluaisimme laatat ja lattialämmityksen kylpyhuoneeseen. Takuu ei kata vesivahinkoja, eli he pesevät kätensä siinä vaiheessa. Muutos työt ei tulleet kysymykseenkään. Tiedusteltiin josko olisi voinut pesuhuonetta, saunaa isontaa, ei onnistunut. Makuuhuoneen sai kyllä lisää olohuoneeseen.. Ei muuta.

Designtaloa pitkään katseltiin ja käytiin monessa taloesittelyssä. Malli katsottiin valmiiksi ja mentiin talomyyjän luokse. Hän kertoi heti että kaikki muutostyöt mitä halusimme onnistuisi. Perushinta oli 160000€. Halusimme tuplasti isomman saunan, sinne isompi ikkuna ja toki siis isommat lauteet tietyllä sävyllä sävytettynä. Keittiöön ja olohuoneeseen tuli myös ekstra ikkunoita. Khh tulee palvelemaan meillä ns vilvoittelu ja vaatehuone tilana. Varastosta teemme khh, näin saamme ison khh josta olemme haaveilleet. Lisäksi tuli yksi ylimääräinen suihku, kura-allas järjestelmä, ylimääräinen ulko-ovi ja väliovi. Hintaa tuli kaikkien muutosten jälkeen 217 000€. Teemme lisäksi alakerran johon ei ole portaita sisältä. Tonttimme on rinteessä. Alakertaan tulee yhtäpaljon neliöitä kun yläkertaan eli 160m². Siellä tulee sijaitsemaan vierashuone, autotalli ja varastotilaa. Miehen harrastuksen vuoksi autotallin pitää olla iso :) Ja edellisessä omakotitalossa totesimme ettei varastotilaa ovi olla liikaa! Ensimmäinen talo rakennettiin pitkästä tavarasta. Työpalkoille toki jäi hyvin mutta aikaa kului 3 vuotta rakentamiseen. Ei enään ikinä! Siksi halusimme talopaketin.