Edellisen asukkaan postin edelleenlähetys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulle tuli tän asunnon edelliselle asukkaalle tarkotettu kirje. Tiedän hänen uuden osoitteensa, joten voinko vaan ruksia tuon väärän osoitteen ja laittaa uuden tilalle ja tiputtaa postilaatikkoon?

Alkuperäinen kirjoittaja Harmailija:
No jos tahdot maksaa siitä.. muuten pistät ruksin osoitteen yli, kirjoitat viereen että muuttanut, osoitteeseen se ja se, ja takas postilaatikkoon. Mutta jos laitat uuteen kuoreen niin maksaa sulle.

Mutta jos ei laita uuteen kuoreen, vaan yliviivaa virheellisen osoitteen ja kirjoittaa uuden, ei tarvitse maksaa. Tietysti siinä on se vaara, että sitten saa toimia jatkossakin postinkääntäjänä. Jos sen sijaan kirjoittaa kuoreen EI ASU OSOITTEESSA ja vie postilaatikkoon, posti selvittää asiaa tarkemmin.

No jos tahdot maksaa siitä.. muuten pistät ruksin osoitteen yli, kirjoitat viereen että muuttanut, osoitteeseen se ja se, ja takas postilaatikkoon. Mutta jos laitat uuteen kuoreen niin maksaa sulle.

Ei maksa, kun ei laita uuteen kuoreen. Kirjota vaan siihen vanhaan kuoreen että muuttanut ja uusi osoite siihen, niin menee perille.

Alkuperäinen kirjoittaja g:

Ei maksa, kun ei laita uuteen kuoreen. Kirjota vaan siihen vanhaan kuoreen että muuttanut ja uusi osoite siihen, niin menee perille.

Niin enkö mä sanonut noin just.. ihme jankutusta!!

Meille tulee kans jatkuvalla syötöllä vaikka ollaan tässä asuttu jo puoli vuotta. Kiikutin niitä aluksi postiin, mutta virkailija sitten sanoi, että voi tosiaan vaan vetää väärän osoitteen yli ja kirjoittaa viereen uuden. Sitten postilaatikkoon.

Juu me ollaa asuttu tässä kämpässä jo 5 vuotta ja edelleen kerran kaks vuodessa tulee edellisen asukkaan postia... vaikka aina vieny postiin ja sanonut,et ei asu tässä osoitteessa... Aluksi kyl vein hänen uuteen postilaatikkoon ne,mut sit enää jaksanu vaik vieres asuukin. Mut eipä näytä silti kaikille olevan vielkää selvää,et ei asu tässä osoitteessa enää!

Alkuperäinen kirjoittaja annu:
Juu me ollaa asuttu tässä kämpässä jo 5 vuotta ja edelleen kerran kaks vuodessa tulee edellisen asukkaan postia... vaikka aina vieny postiin ja sanonut,et ei asu tässä osoitteessa... Aluksi kyl vein hänen uuteen postilaatikkoon ne,mut sit enää jaksanu vaik vieres asuukin. Mut eipä näytä silti kaikille olevan vielkää selvää,et ei asu tässä osoitteessa enää!

Posti muuten laittaa tässä tapauksessa ne itse omaan uuteen kuoreen ja mukaan niitä olemme muuttaneet kortteja, jotta asukas voisi lähettää lähettäjälle uuden osoitteensa. Mutta luulempa että jos et niitä rupee palauttamaan, niin ne itse tajuu ilmoittaa uuden osoitteen. Kah kun ei kulje posti muuten.

Kolme vuotta oon tässä asunut ja tää oli eka kerta kun tänne tuli hänen postiaan, joten en usko, että joudun hänen vakituiseksi postinkääntäjäkseen :)
Kiitos vastauksista :flower:

Yhteistyössä