Edelleen aina välillä tulee ahdistava olo

Herkkis äiti

Jäsen
14.04.2006
435
0
16
Siis ihan fyysisesti. Parisen päivää sitten koneella ollessani tuli huono olo ja jouduin poistumaan raittiiseen ilmaan.
Flunssa vain siis jatkuu ja jatkuu, ilman kuumetta. Hirvittävä väsymys vain on, kova nuha, kuume ei nouse vahingossakaan, melkein toisin päin. Juuri kun luulen että on lämpöä, niin kuumemittari näyttääkin 35,5 molemmin puolin. Normaalilämpö minulla on 36,3 paikkeilla.

Nytkin on siis taas tuo sama ahdistava olo; olo lisäksi hutera ja sellainen jotenkin "hömelö", en oikein muuten osaa oloani selittää.
Lääkärissä en ole käynyt; ehkä sinne pitää suunnistaa, jos ei ala olo helpottaa. Mutta kun en varsinaisesti ole kipeä mistään kohtaa, on vain näitä epämääräisiä oireita, niin tuntuu turhalle lähteä lääkäriinkään.
Onko kenelläkään muulla ollut tällaista nyt syksyn flunssien yhteydessä?
Pitäisikö minun olla huolissani?

Alkuperäinen kirjoittaja Herkkis äiti:
Taitaa olla aika poistua taas kun ei kukaan kommentoi... ja oikeasti on niin vaikea olo, että ei voi selittää.

Onko sulla paniikkikohtaus, tai muuta henkistä ahdistusta? Googleta paniikkihäiriö.

yhden päivän nukuin ihan kokonaan. sitten on särkenyt päätä -sairaasti, joka päivä. olo on hömelö, huimaa ja voimat loppuu. yskittää pikkuisen ja nenäkin on vähän tukossa. odotan kunnon nuhaa. hikoilen heti, jos esim. tyhjennän tiskikoneen tai laitan pyykkiä kuivumaan. uskon, että on vaan ihan flunssaa. likka on köhinyt kohta kaks viikkoo ja nuha on kova.

Ei ole paniikkihäiriöstä kyse. Sen verran tiedän paniikkihäiriöstä ja siitä miten se ilmenee.
Minulla ei esimerkiksi ole kuoleman pelkoa tms. Vaan oikeasti helpottaa tuo raitis ilma oloa. Minulla on astma ja epäilen että se ja sen huono hoitotasapaino voi olla yhtenä syynä tähän oloon.

Alkuperäinen kirjoittaja letittää tuulen:
yhden päivän nukuin ihan kokonaan. sitten on särkenyt päätä -sairaasti, joka päivä. olo on hömelö, huimaa ja voimat loppuu. yskittää pikkuisen ja nenäkin on vähän tukossa. odotan kunnon nuhaa. hikoilen heti, jos esim. tyhjennän tiskikoneen tai laitan pyykkiä kuivumaan. uskon, että on vaan ihan flunssaa. likka on köhinyt kohta kaks viikkoo ja nuha on kova.

Kuvailitpa osuvasti minunkin päiviäni.Muoks. paitsi ettei minulla ole tuota päänsärkyä, ainakaan vielä.

jep, ja kuten itse epäilit voi hengenahdistus johtua huonosti hoidetusta astmasta. mulla ei sitä vaivaa ole, joten ei henkeäkään ahista =) tsemppiä, toivotaan, että pian toivutaan!

Yhteistyössä