Ebayssa paypal maksaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apuva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apuva"

Vieras
alkaa vähitellen mennä hermot. en oo yli vuoteen käyttänyt tota mut ennen on aina onnistunut. eli siirsin rahani pankista paypal tilille. siellä on tarvittava summa ja himpun yli. kun yritän ebaysta maksaa ostostani niin ku klikkaan sitä maksa paypal niin tulee et laittaa luottokortin tiedot tai toinenvaihtoehto on missä on ohje kuinka siirrän rahaa paypal tilille. hieno juttu joo mutta kun siellä on tarpeeksi rahaa. mikä ihme tossa nyt on?

Ei ole vaihtunut kortti ja siirrän rahaa suoraan pankkitililtä paypaliin. Oon nyt monesti yrittänyt mut se vain pyytää jotenkin luottokortin tietoja tai sitten juurikin ohjeet näyttää tilisiirtoon. Outoa! Ebayn maksusysteemi on uudistunut sen jälkeen kun viimeksi olen käyttänyt ja en ymmärrä et mikä tossa nyt sit siis on.

Ja se miksi siirrän rahaa on se, että käytän visa elektronia, en omista visaa ja mun pankki on säästöpankki.

Tää on niin yleistä. Electron ei ole mikään inva kortti. Sitä voi käyttää maksukorttina netissä 99% varmuudella paikoissa missä mainitaan sana "visa". Kuten myös paypallissa. Sen jälkeen kun olet laittanut electronisi tiedot paypal tilille ei enää tarvitse odotella pankkisiirtoja useaa päivää. Vaan maksaminen on välitön.

Kyllä tiedän tuon, mutta säästöpankin kortti ei toiminut joten ihan juuri sen takia olen siirtänyt tilille rahaa silloin erittäin harvoin kuin sitä käytän :) mutta ongelma on siis se että vaikka rahaa tuolla on niin maksu ei jostain syystä ebayn uudistuksen jälkeen onnistu, mikähän ihme siinä on!

Ja toiseks elektronin numeron annettua siinä ei ole sitä kuin luottokortissa et rahat palautuu jos tulee ongelmia, ne jää sille tielleen :) tai näin pankki ainakin kertoi.

Pankki valehdellut. Ebayssa on buyer protection eli jos et saa tuotetta 45 pv kuluessa niin saat rahat takaisin. Kokeile nyt sitä electronia vaikka johonkin pikkuostokseen.

[QUOTE="apuva";28727593]Ja toiseks elektronin numeron annettua siinä ei ole sitä kuin luottokortissa et rahat palautuu jos tulee ongelmia, ne jää sille tielleen :) tai näin pankki ainakin kertoi.[/QUOTE]

paypalissa saa rahat takaisin vaikka käyttääkin electronia. :)

mutta oletko nyt ihan 100% varma, että pp-tililläsi on tarpeeksi rahaa? paypalin vaihtokurssi on meinaan aika huono, jos siis maksat jossain muussa valuutassa kuin euroissa

Ei sinne kannata siirtämällä laittaa rahaa. Vaihtokurssi on huono, ja Paypal saattaa ottaa provikan siitä välistä.

Lisäät sen Visa Electrtonisi tiedot Paypaliin, niin maksaminen onnistuu suoraan. Säästöpankin nettisivuilla lukee näin: "Visa Elecron -korttisi on valmiiksi rekisteröity Verified by Visa -palveluun.", joten pitäisi toimia suoraan.

Tilillä on yli 10e ylimääräistä niin sen pitäis kyllä mainiosti riittää :( on tosi outoa miksei maksu mene läpi. No miten jos laitan eri pankin kortin mikä toimii paypalin kanssa yhteen niin käyttääkö paypal eka rahat tililtä ja loput sit kortilta vai miten?

Yhteistyössä