eBay vinkkejä jakoon

Itse aktiivisena eBay tilaajana mielelläni kuulisin, mitä te muut ootte sieltä ostaneet? Ja jos joku etsii jotain, aikalailla mitä vaan, niin voin yrittää auttaa. Oon jo aika haka etsimään sieltä ne helmet ja parhaat tarjoukset. Kun eipä tässä muutakaan tekemistä oikein ole. Niin ja eBay on satakertaa parempi kuin Amazon, koska Amazonissa joutuu aina menemään kassalle asti ennen kuin näkee, suostuuko joku edes toimittamaan Suomeen (usein ei) ja millä toimituskuluilla (usein ihan järjettömät) eli hintavertailu siellä aika mahdotonta.

Jotta voit ostaa eBaystä tarvitset Paypal tilin, jonka perustaminen ei maksa, onnistuu myös ihan visa electronilla ja vie ehkä 5min maks. PayPpal tilille voi myös siirtää erikseen rahaa pankkitililtä, jos haluaa sitä kautta toimia.
 
Uusikäyttäjä
Onko kokemusta noist halvoist lastenvaatteista kiinsta yms..näyttää niin suloisilta kuviasa mut onko sitä sit oikeasti..esim
http://m.ebay.com/itm/251515507122
 
Vaatteista itsellä aika vähän kokemusta, koska oon ite vähän tyyppiä, näyttää hyvältä rekissä, mutta hirveeltä päällä, eli hirveesti en vaatteita netistä tilaile, mutta kyllä mä voisin hyvin koittaa. Nättejä mekkojahan nuo :). Tiedän kyllä, että Kiinasta saa ihan laadukkaita vaatteita. Ja tehdäänhän länsimaistenkin merkkien vaatteet pääasiassa siellä, jotta samapa tuo. Ja myyjille voi kyllä aina valittaa jälkikäteen. Eivät halua negatiivista arviota, koska saattavat jopa menettää kauppapaikkansa tuolta.
 
Niin ja mitä ite viimeks ostin, niin uuden laturin kännykkään ku vanha hajos ja nyt mennään varasysteemillä. Valitsin uuteen pirteen värin ja hintaa tuli muistaakseni jotain reilu 2e, mutta saapuu toki vasta joidenkin viikkojen päästä.
 
eBay
Alkuperäinen kirjoittaja Uusikäyttäjä;30285844:
Onko kokemusta noist halvoist lastenvaatteista kiinsta yms..näyttää niin suloisilta kuviasa mut onko sitä sit oikeasti..esim
Baby Girls Kids Dress Top Skirt Long Sleeve Princess Party Cotton Clothes FT190 | eBay
Kiinan vaatteet ja asusteet on aina lähtökohtasesti huonompilaatuisia koska ne tehdään niissä "hikipajoissa" halvoista materiaaleista (löytää silti ihan samoja tuotteita kun suomen kaupoista tosi paljon halvemmalla).
Hinnan puolesta niitä silti kannattaa ostella. Parin euron vaate on halpa vaikka ei kestäkään kauan käyttöä. Itse siis ostan 90% kaikki vaatteeni ja kenkäni ebaystä.

Kiinnitä huomiota materiaaliin koska tosi moni vaatteista on aika läpikuultavia juuri materiaalin takia. Ja joka kerta kun ostat vaatteen katot tarkasti kokotaulukon ja mittaat itsesi/lapsen. Koot on aasiassa tosi paljon pienempiä kuin meillä. Yhdenkoon vaate on yleensä meidän XS-S.

Ja toi mekko näyttää söpöltä. Ostaisin. :)

Multa saa sitten kanssa kysellä jos etsii jotain tietyn tyyppistä vaatetta/asustetta. Ostan niitä paljon. :)
 
Eebayer
No jos Kiinasta aikoo tuotteita ostaa, niin ostakaa suoraan AliExpressiltä tai DHgatelta. Sieltä saatte yleensä vielä edullisemmin kuin eBaysta, koska eBayssa moni jälleenmyy Kiinasta ostettuja tuotteita (toki siellä on paljon niitä suoraan Kiinastakin myyviä). AliExpress ja DHgate toimii molemmat samalla periaatteella kuin eBay - money back garanteet ja feedbackit ja kaikki löytyy.

Vaatteiden laatuhan Kiinassa oikeesti on aika paska monesti, mutta samaa Kiinakamaa ne tuolla eBayssakin on.
 
Eebayer
DHgatesta oon kerran ostanut, mutta kesti varmaan kaks kuukautta, että paketti tuli perille plus suurin osa myyjistä näytti myyvän tavaraa vaan tukkuna. Suosin jatkossakin eBaytä.
Joo molemmissa AliExpressissä ja DHgatessa myydään myös tukkueriä, mutta kyllä sieltä kaikki tavarat löytyy myös yksittäin myytävinä. Ja totta, että Kiinasta tilatessa menee yleensä muutama viikko paketin saapumiseen, mutta sillä ei kyllä oo mitään tekemistä että onko se myyjä eBayssa, DHgatessa vai AliExpressissä. Yhtä kauan se paketin tulo kuitenkin kestää, jos Kiinasta paketti tulee. :D
 
No itelle on tullu eBaystä nopeemmim kuin mitä toi yks paketti tuli, mutta ehkä se oli sattumaa.

Mut hei haluisin keksiä jotain kivaa pientä ostettavaa nyt eBaystä, mutta en keksi mitä haluisin, et ihan vieläkin vinkkejä kaipaisin.
 
Tidii
Meijän tulevalle koiran pennulle pieniä tavaroita, kynsisakset, lelun, koulutusjutun, kakkapusseja ja yhen söpön villapaidan koiralle, kaulapannan missä on heijastin, vilkkuvan valon pantaa pimeelle sekä hammasharjan, kaikki tais olla jotai 0,50-3e/kpl :D. Sitte tässä nyt mitä muistan ostelleeni viime aikoina
-mittalusikka settejä/vispilöitä (saa alle eurolla)
-askarteluun nauhoja, helmiä, puu sydämiä, pitsiteippiä, maalitusseja, höyheniä
-finni "kyniä" ja jonku finnilaitteen :D
-latureita
-pikku kangaspusseja korusäilytykseen
-laturin johtopidikkeitä
-ripsiharjoja
-kynsinauha tikkuja ja kynsiviiloja
-vauvalle söpön nallepipon
-koruja
-pari vaatetta, ollu itellä ainaki hyviä
-mittanauhoja
-sukkia/sukkahousuja
-aurinkolaseja
-kosketusnäyttö sormikkaita
-autolatureita

Ja enempää ei tähän aikaa aivot muista ees :DD
 
  • Tykkää
Reactions: Sirionful
Jahas tili onkin melkein tyhjä, että pitää jättää ostokset ensi kuulle. Yhen ledijutun aattelin kans tilata, nyt kun alkaa jo olemaan niin pimee aika vuodesta. Niin ja pari synttärilahjaa pitää tilata ja sit voikin jo alkaa joululahjoja toisille miettimään.
 
Viimeksi muokattu:
joo-o
Ebaysta shoppaileminen on kivaa, pikkurahalla saa kivoja juttuja. Ostaisin joka tapauksessa näitä samoja juttuja, mutta nyt vaan halvemmalla. Olen ostanut ebaysta ainakin nämä:

- Kännykän ja tabletin suojukset
- Kosketusnäyttökyniä
- Laturi ja autolaturi
- Meikkisiveltimiä
- Huiveja (maksaa alle euron, yleensä max. 2 euroa ja samanlaiset Suomessa maksaa n. 20e)
- Pinsetit
- Meikkipusseja
- Avaimenperälampun
- Koruja (korviksia, korukelloja)
- Hiustarvikkeita: hiuslenkkejä, pinnejä, hiuskoruja
- Pieniä työkaluja
- Repun ja käsilaukkuja
- Keittiövälineitä (silikonipatakinnas ainakin)
- Lasten joulukalentereihin pieniä juttuja, leluja
 
  • Tykkää
Reactions: Sirionful
"piipi"
Iphoneen olen tilannut uusia lasikuoria rikkoutuneiden tilalle. Latureita ei kannata tilata, ainakaan Kiinasta ym maista. Eivät toimi tai kuumenevat liikaa yleensä. Laturin johdot ok. Niitä löytyy ihania värejä ja pitkiä. Puhelimen suojakuoret ok.
 

Yhteistyössä