Earth Hour sun muut tekopyhät jutut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MamaCool
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28239593]Vastahan tästäkin oli juttu että täällä suomessa voi viherpiipertää minkä verran vain, mutta todellisuudessa sillä ei ole mitään tekemistä minkään kanssa. Kiinan hiilenpoltto maailmn pahin saastuttaja ja niin kauan kuin tuo touhu jatkuu niin me voidaan täällä elellä kuin sika pellossa sen vaikuttamatta mihinkään ilmastonmuutokseen![/QUOTE]

Ja miksiköhän Kiinassa saastutetaan - koska piti ylikuumentaa talous muuttamalla maa kerralla teollisuusmaaksi. Miksi siitä tuli teollisuusmaa käden käänteessä: koska sinä saatanan tolvana ostat kiinalaista tavaraa joka pennosella, jonka irti saat. Ja kun rovot on loppu, lainaat lisää kiskurikorolla juostaksesi kiljuen vaatekauppaan. Mutta vika on kiinalaisten.

Ja miksiköhän Kiinassa saastutetaan - koska piti ylikuumentaa talous muuttamalla maa kerralla teollisuusmaaksi. Miksi siitä tuli teollisuusmaa käden käänteessä: koska sinä saatanan tolvana ostat kiinalaista tavaraa joka pennosella, jonka irti saat. Ja kun rovot on loppu, lainaat lisää kiskurikorolla juostaksesi kiljuen vaatekauppaan. Mutta vika on kiinalaisten.

made china! kenen vika se on!?

Todellakin tekopyhää. Mitään oikeaa vaikutusta earth hourilla ei ole. Päästään vain näyttämään naapureille että ollaan vähän parempia ihmisiä kun oikein sammutetaan valot tunniksi (vaikka muuten sitten tuhlattaisiin kuin viimeistä päivää). Yököttää koko päivä.

Oliko se viime vuonna, kun joku idiootti päättäjä päätti sammuttaa katuvalotkin earth hourin kunniaksi ja joku jäi mopon tms alle ja kuoli? Siis se nyt on kaiken huippu, että pitää ne turvallisuuden kannalta tärkeätkin valot sammuttaa! O_o

Jonkun mainosvalon sammuttamisen nyt ymmärtääkin. Itse asiassa voisi olla vaikka laki, että mainosvalot pitäisi sammuttaa yöksi. Mutta että katuvalot, äly hoi!

[QUOTE="Vieras";28239829]Vihreiden hullutuksia, samaa kuin hehkulamppukielto ja jätelajittelut...Mihin muuten ne happosateet katosivat josta 1990-luvulla vouhkattiin?[/QUOTE]

Niin, ei kannattaisi vaivautua ajattelemaan ja vielä vähemmän huutelemaan, jos ei viitsi etsiä tietoa. Toki itse tulee paremmalle tuulelle kun toteaa että maailma on pelkkää paskaa ja kusetusta, mutta samalla tulee tuottaneeksi samaa itse lisää muiden silmille.

Happosateet ovat vähentyneet huomattavasti, koska niistä on vouhkattu niin paljon,että saksalaisten oli pakko kustantaa rikin talteenotto ja typen oksideja on myös onnistuttu vähentämään rajusti.

Ja näköjään earth hour toimii erinomaisesti, koska se aiheuttaa metelin joka vuosi.

Niin, ei kannattaisi vaivautua ajattelemaan ja vielä vähemmän huutelemaan, jos ei viitsi etsiä tietoa. Toki itse tulee paremmalle tuulelle kun toteaa että maailma on pelkkää paskaa ja kusetusta, mutta samalla tulee tuottaneeksi samaa itse lisää muiden silmille.

Happosateet ovat vähentyneet huomattavasti, koska niistä on vouhkattu niin paljon,että saksalaisten oli pakko kustantaa rikin talteenotto ja typen oksideja on myös onnistuttu vähentämään rajusti.

Ja näköjään earth hour toimii erinomaisesti, koska se aiheuttaa metelin joka vuosi.

että ymmärtäät että sähkö voi lopettaa elämän vähäks ajaks! kaikki riippuu sähköstä!

Ne jotka syntynyt ennen sotia ja näki sodan tietää?

Mä muistan lukeneeni jostain (en muista mistä), että kun Sydneyssä sammutettiin kaiken maailman julkiset valot, niiden uudelleen sytyttämiseen meni enemmän energiaa kun mitä ne olisi sen tunnin aikana kuluttaneet. Eli jos tuo on totta, ei Earth Hour säästä sähköä vaan päin vastoin. Symboliarvoa sillä kyllä on.

Minä en ole sitä tyyppiä, että osallistuisin mihinkään tällaisiin juttuihin. En marssi minkään asian puolesta, en kirjoita nimeäni nettiaddresseihin enkä huomioi näitä ihme päiviä. Minä tarvitsin tänään valoja Earth Hourin aikaan, joten en keskeyttänyt töitäni sen vuoksi. Minulle tärkeämpää on se, mitä teen joka päivä arjessa, en koe velvoitteekseni osallistua tällaisiin tempauksiin. Ei nämä tällaiset päivät silti ehkä ihan turhia ole.

Mä muistan lukeneeni jostain (en muista mistä), että kun Sydneyssä sammutettiin kaiken maailman julkiset valot, niiden uudelleen sytyttämiseen meni enemmän energiaa kun mitä ne olisi sen tunnin aikana kuluttaneet. Eli jos tuo on totta, ei Earth Hour säästä sähköä vaan päin vastoin. Symboliarvoa sillä kyllä on.

Minä en ole sitä tyyppiä, että osallistuisin mihinkään tällaisiin juttuihin. En marssi minkään asian puolesta, en kirjoita nimeäni nettiaddresseihin enkä huomioi näitä ihme päiviä. Minä tarvitsin tänään valoja Earth Hourin aikaan, joten en keskeyttänyt töitäni sen vuoksi. Minulle tärkeämpää on se, mitä teen joka päivä arjessa, en koe velvoitteekseni osallistua tällaisiin tempauksiin. Ei nämä tällaiset päivät silti ehkä ihan turhia ole.

ja annetaan höpistä!

Länsimaalaisethan ei yhtään sielä Kiinassa ja Afrikassa saastuta...

Mä en oo juurikaan energiakysymyksistä huolissani, uskon että tarvittava teknologia on olemassa kunhan vain pääsis markkinoille ja öljy yms bisnes väistyy. Mutta ne kaikki myrkyt joita joka paikkaan pumpataan...

Mun mielestä Earth Hour on hyvä juttu, mutta ei siten kuin oli tarkoitus - lapset kaupungissakin näkevät tähtitaivaan edes kerran vuodessa, jos kunta lähtee siihen mukaan. Meillä oli näin ja tuli todella hyvä mieli tähtien katselusta täällä taajamassa.

Yleisesti tosin mun mielestä valot voisi kaikkialla paitsi moottoriteillä ja palveutaloissa ym. sammuttaa klo 12-04. Liikehuoneistojen pihoilla tulisi olla liiketunnistimilla toimivat valot. Ja joka toisen katulampun voisi sammuttaa vieläkin useammin.

[QUOTE="zeta";28239867]Todellakin tekopyhää. Mitään oikeaa vaikutusta earth hourilla ei ole. Päästään vain näyttämään naapureille että ollaan vähän parempia ihmisiä kun oikein sammutetaan valot tunniksi (vaikka muuten sitten tuhlattaisiin kuin viimeistä päivää). Yököttää koko päivä.

Oliko se viime vuonna, kun joku idiootti päättäjä päätti sammuttaa katuvalotkin earth hourin kunniaksi ja joku jäi mopon tms alle ja kuoli? Siis se nyt on kaiken huippu, että pitää ne turvallisuuden kannalta tärkeätkin valot sammuttaa! O_o

Jonkun mainosvalon sammuttamisen nyt ymmärtääkin. Itse asiassa voisi olla vaikka laki, että mainosvalot pitäisi sammuttaa yöksi. Mutta että katuvalot, äly hoi![/QUOTE]

Mainosvalojen sammuttamista enemmän hyödyttäisi sammuttaa yöksi ja viikonlopuksi toimistojen valot ja lämmitystä tulisi säätää huomattavasti pienemmälle. Nytkin on edessä pitkä pääsiäispyhä jolloin konttorit ovat tyhjinä useamman päivän, mutta silti lämmitys paahtaa täysillä ja valot palavat yötä päivää...

Yhteistyössä