Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
mun tarvitsee valvoa putkeen noin paljon kun olen yön töissä.. kun se nyt on ainut keino yhdistää pojan kanssa olo ja työssäkäynti..
mä tiedän ettäse ei tee elimistölle hyvää, tiedän että todennäköisesti lyhennän elinikääni vuosilla kun teen näin.. mutta kun en vaihtoehtojakaan keksi niin näillä on mentävä.. hereillä pysymiseen tarvitsen kofeiinia ja kun en sitä kahvia pysty juomaan määrättömästi niin noi energia juomat auttaa siinä... ja edelleenkään en juo niitä joka päivä 4 tölkkiä..
Mä en tiedä mitä töitä sä teet, ja kuinka usein tai kuinka pitkään (siis oletko pysyvästi töissä ). Mutta mä jäin miettimään sitä, kun sanot että haluat yhdistää lapsen kanssa olemisen ja työnteon. Niin eikö pidemmällä aikavälillä, tai aika nopeastikin, kuitenkin tuo väsymys ja jatkuva univelka aja siihen tilanteeseen, että sä et jaksa olla kunnolla töissä, etkä sä jaksa olla kunnolla lapsen kanssa. Toinen vaihtoehtohan vois ehkä olla (siis en tiedä sun ammattias yms) että toisella työaikajärjestelyllä sä voisit ehkä olla lapsen kanssa ajallisesta vähemmän mutta enemmän läsnä, kun et olis puolinukuksissa ja uupunut?
no siis nykyinen työ on pelkkää yötyötä, vuorojen pituus on 10-16 tuntia..
eli mulla on keskimäärin 14 vuoroa kk töitä... tässä on hyvänä puolena se että saan viettää paljon aikaa pojan kanssa, siis kokonaisia päiviä.. pojan ei tarvitse olal tarhassa niin paljon (keskimäärin 3 yötä kk)
mä oon kohta 9v tehnyt yötyötä, eli oon sinänsä hyvinkin tottunut tähän, ja yötyön ja lapsen olen yhdistänyt reilu 2v
toki välillä on väsynyt, mutta onneksi mies antaa mun myös välillä nukkua, samaten poika on isällään 7vrk kk joten silloinkin voin nukkua..
univajeeseen olen turtunut sinänsä kun poika ei ole oikeastaan ikinä nukkunut kunnolla, eli olen herännyt 3-10 kertaa yössä pojan takia, ja ennen pojans yntymää en saanut nukuttua kuin muutaman tunnin pätkissä raskauden takia.. uskon että jaksan näin vielä tovin, kun fakta on se että tässä duunissa vaihtoehtoja ei ole.. voisin vaihtaa päiväduuniin mutta vuorojen pituus pysyis samana, palkka olis vain 600? pienempi...
ei tää oo mikään mahdoton homma, kun jaksan kyllä valvoa sen vuorokauden, kun juon noita energiajuomia ja kahvia.. eli mulal ei ole asian kanssa ongelmaa..
ja jos väsymys iskee liian kovaski niin kyllä mies hoitaa pojan jotta mä saan nukkua (mikäli ei siis itse ole töissä..)