eäh, paska äiti kun ei jaksa lähteä kävelylle

vieras
Kyse onkin siitä et niitä kaapataan, jotkut vaklaa ja huomaa et lapsi usein yksin pihalla ja yks kerta kun se on kadonut, siinä ei kauaa mene. Ja pian sen jälkeen se on jo myynnissä.
Ihan lapsesi parasta täällä ajatellaan, maailma on julma ja suomi on maailmassa myös
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyse onkin siitä et niitä kaapataan, jotkut vaklaa ja huomaa et lapsi usein yksin pihalla ja yks kerta kun se on kadonut, siinä ei kauaa mene. Ja pian sen jälkeen se on jo myynnissä.
Ihan lapsesi parasta täällä ajatellaan, maailma on julma ja suomi on maailmassa myös
joo, ei tohon pihaan kukaan ääneti pääse... luuletko että mie antaisin pojan olla pihalla jos en kuulis pieniäkin ääniä.. lisäksi kun valtaosa ei edes huomaa että tuossa on portti.. eikä tää oo semmonen paikka että tosta sattumalta ohikulkiessa pojan näkis
 
Alkuperäinen kirjoittaja sääli:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja niin jaksat totakin:
Ota energiajuoma
kyllä mä ehdin niitä tänään vielä juoda... säästän ne yöks kun pitää jaksaa valvoa...
Kannattais varmaan alkaa pitää itsestä huolta niin jaksasit,et sä noilla juomillas itseäs paranna...
meinaatko että kun pidän itsestäni "parempaa" huolta niin jaksan helpommin valvoa 24-28 tuntia putkeen...?
 
sääli
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja sääli:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja niin jaksat totakin:
Ota energiajuoma
kyllä mä ehdin niitä tänään vielä juoda... säästän ne yöks kun pitää jaksaa valvoa...
Kannattais varmaan alkaa pitää itsestä huolta niin jaksasit,et sä noilla juomillas itseäs paranna...
meinaatko että kun pidän itsestäni "parempaa" huolta niin jaksan helpommin valvoa 24-28 tuntia putkeen...?
Miksi sun pitää valvoa noin paljon yhteen putkeen?
Järjestä asiat niin ettei tarvitse.
Ei kroppa kestä tollasta et se vedetään ihan piippuun,ja pakotetaan jaksamaan joillakin juomilla.
Ei tee tollanen hyvää yhtään kenellekkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sääli:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja sääli:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja niin jaksat totakin:
Ota energiajuoma
kyllä mä ehdin niitä tänään vielä juoda... säästän ne yöks kun pitää jaksaa valvoa...
Kannattais varmaan alkaa pitää itsestä huolta niin jaksasit,et sä noilla juomillas itseäs paranna...
meinaatko että kun pidän itsestäni "parempaa" huolta niin jaksan helpommin valvoa 24-28 tuntia putkeen...?
Miksi sun pitää valvoa noin paljon yhteen putkeen?
Järjestä asiat niin ettei tarvitse.
Ei kroppa kestä tollasta et se vedetään ihan piippuun,ja pakotetaan jaksamaan joillakin juomilla.
Ei tee tollanen hyvää yhtään kenellekkään.
mun tarvitsee valvoa putkeen noin paljon kun olen yön töissä.. kun se nyt on ainut keino yhdistää pojan kanssa olo ja työssäkäynti..
mä tiedän ettäse ei tee elimistölle hyvää, tiedän että todennäköisesti lyhennän elinikääni vuosilla kun teen näin.. mutta kun en vaihtoehtojakaan keksi niin näillä on mentävä.. hereillä pysymiseen tarvitsen kofeiinia ja kun en sitä kahvia pysty juomaan määrättömästi niin noi energia juomat auttaa siinä... ja edelleenkään en juo niitä joka päivä 4 tölkkiä..
 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
mun tarvitsee valvoa putkeen noin paljon kun olen yön töissä.. kun se nyt on ainut keino yhdistää pojan kanssa olo ja työssäkäynti..
mä tiedän ettäse ei tee elimistölle hyvää, tiedän että todennäköisesti lyhennän elinikääni vuosilla kun teen näin.. mutta kun en vaihtoehtojakaan keksi niin näillä on mentävä.. hereillä pysymiseen tarvitsen kofeiinia ja kun en sitä kahvia pysty juomaan määrättömästi niin noi energia juomat auttaa siinä... ja edelleenkään en juo niitä joka päivä 4 tölkkiä..
Mä en tiedä mitä töitä sä teet, ja kuinka usein tai kuinka pitkään (siis oletko pysyvästi töissä ). Mutta mä jäin miettimään sitä, kun sanot että haluat yhdistää lapsen kanssa olemisen ja työnteon. Niin eikö pidemmällä aikavälillä, tai aika nopeastikin, kuitenkin tuo väsymys ja jatkuva univelka aja siihen tilanteeseen, että sä et jaksa olla kunnolla töissä, etkä sä jaksa olla kunnolla lapsen kanssa. Toinen vaihtoehtohan vois ehkä olla (siis en tiedä sun ammattias yms) että toisella työaikajärjestelyllä sä voisit ehkä olla lapsen kanssa ajallisesta vähemmän mutta enemmän läsnä, kun et olis puolinukuksissa ja uupunut?
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
mun tarvitsee valvoa putkeen noin paljon kun olen yön töissä.. kun se nyt on ainut keino yhdistää pojan kanssa olo ja työssäkäynti..
mä tiedän ettäse ei tee elimistölle hyvää, tiedän että todennäköisesti lyhennän elinikääni vuosilla kun teen näin.. mutta kun en vaihtoehtojakaan keksi niin näillä on mentävä.. hereillä pysymiseen tarvitsen kofeiinia ja kun en sitä kahvia pysty juomaan määrättömästi niin noi energia juomat auttaa siinä... ja edelleenkään en juo niitä joka päivä 4 tölkkiä..
Mä en tiedä mitä töitä sä teet, ja kuinka usein tai kuinka pitkään (siis oletko pysyvästi töissä ). Mutta mä jäin miettimään sitä, kun sanot että haluat yhdistää lapsen kanssa olemisen ja työnteon. Niin eikö pidemmällä aikavälillä, tai aika nopeastikin, kuitenkin tuo väsymys ja jatkuva univelka aja siihen tilanteeseen, että sä et jaksa olla kunnolla töissä, etkä sä jaksa olla kunnolla lapsen kanssa. Toinen vaihtoehtohan vois ehkä olla (siis en tiedä sun ammattias yms) että toisella työaikajärjestelyllä sä voisit ehkä olla lapsen kanssa ajallisesta vähemmän mutta enemmän läsnä, kun et olis puolinukuksissa ja uupunut?
no siis nykyinen työ on pelkkää yötyötä, vuorojen pituus on 10-16 tuntia..
eli mulla on keskimäärin 14 vuoroa kk töitä... tässä on hyvänä puolena se että saan viettää paljon aikaa pojan kanssa, siis kokonaisia päiviä.. pojan ei tarvitse olal tarhassa niin paljon (keskimäärin 3 yötä kk)
mä oon kohta 9v tehnyt yötyötä, eli oon sinänsä hyvinkin tottunut tähän, ja yötyön ja lapsen olen yhdistänyt reilu 2v
toki välillä on väsynyt, mutta onneksi mies antaa mun myös välillä nukkua, samaten poika on isällään 7vrk kk joten silloinkin voin nukkua..
univajeeseen olen turtunut sinänsä kun poika ei ole oikeastaan ikinä nukkunut kunnolla, eli olen herännyt 3-10 kertaa yössä pojan takia, ja ennen pojans yntymää en saanut nukuttua kuin muutaman tunnin pätkissä raskauden takia.. uskon että jaksan näin vielä tovin, kun fakta on se että tässä duunissa vaihtoehtoja ei ole.. voisin vaihtaa päiväduuniin mutta vuorojen pituus pysyis samana, palkka olis vain 600? pienempi...
ei tää oo mikään mahdoton homma, kun jaksan kyllä valvoa sen vuorokauden, kun juon noita energiajuomia ja kahvia.. eli mulal ei ole asian kanssa ongelmaa..
ja jos väsymys iskee liian kovaski niin kyllä mies hoitaa pojan jotta mä saan nukkua (mikäli ei siis itse ole töissä..)
 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
univajeeseen olen turtunut sinänsä kun poika ei ole oikeastaan ikinä nukkunut kunnolla, eli olen herännyt 3-10 kertaa yössä pojan takia, ja ennen pojans yntymää en saanut nukuttua kuin muutaman tunnin pätkissä raskauden takia.. uskon että jaksan näin vielä tovin, kun fakta on se että tässä duunissa vaihtoehtoja ei ole..
En silti voi kyllä ainakaan suositella. Sen muutaman vuoden jaksaakin, kohtalaisesti, mutta jossain vaiheessa elimistö pistää sen stopin kuitenkin :/ Onhan siinä paljon sellaisia tekijöitä mihin ei välttämättä voi vaikuttaa, niin kuin se lapsen heräily, toiset vaan heräilevät pitkään öisin. Mutta se valvominen ja univelka on kuitenkin poikkeustila, ja jos ei ihminen sitä vapaaehtoisesti korjaa niin fysiikka korjaa kuitenkin. Mutta voimia kuitenkin! toivottavasti ainakin lapsen unet alkaisi pikku hiljaa tasoittua.
 
sääli
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja sääli:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja sääli:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja niin jaksat totakin:
Ota energiajuoma
kyllä mä ehdin niitä tänään vielä juoda... säästän ne yöks kun pitää jaksaa valvoa...
Kannattais varmaan alkaa pitää itsestä huolta niin jaksasit,et sä noilla juomillas itseäs paranna...
meinaatko että kun pidän itsestäni "parempaa" huolta niin jaksan helpommin valvoa 24-28 tuntia putkeen...?
Miksi sun pitää valvoa noin paljon yhteen putkeen?
Järjestä asiat niin ettei tarvitse.
Ei kroppa kestä tollasta et se vedetään ihan piippuun,ja pakotetaan jaksamaan joillakin juomilla.
Ei tee tollanen hyvää yhtään kenellekkään.
mun tarvitsee valvoa putkeen noin paljon kun olen yön töissä.. kun se nyt on ainut keino yhdistää pojan kanssa olo ja työssäkäynti..
mä tiedän ettäse ei tee elimistölle hyvää, tiedän että todennäköisesti lyhennän elinikääni vuosilla kun teen näin.. mutta kun en vaihtoehtojakaan keksi niin näillä on mentävä.. hereillä pysymiseen tarvitsen kofeiinia ja kun en sitä kahvia pysty juomaan määrättömästi niin noi energia juomat auttaa siinä... ja edelleenkään en juo niitä joka päivä 4 tölkkiä..
Kait tuon nyt jotenki sais sillain setvittyä ettei sun tarvis pitää ittelläs tuollasta rytmiä.
Ihan oikeesti huolettaa sun puolesta:/
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
univajeeseen olen turtunut sinänsä kun poika ei ole oikeastaan ikinä nukkunut kunnolla, eli olen herännyt 3-10 kertaa yössä pojan takia, ja ennen pojans yntymää en saanut nukuttua kuin muutaman tunnin pätkissä raskauden takia.. uskon että jaksan näin vielä tovin, kun fakta on se että tässä duunissa vaihtoehtoja ei ole..
En silti voi kyllä ainakaan suositella. Sen muutaman vuoden jaksaakin, kohtalaisesti, mutta jossain vaiheessa elimistö pistää sen stopin kuitenkin :/ Onhan siinä paljon sellaisia tekijöitä mihin ei välttämättä voi vaikuttaa, niin kuin se lapsen heräily, toiset vaan heräilevät pitkään öisin. Mutta se valvominen ja univelka on kuitenkin poikkeustila, ja jos ei ihminen sitä vapaaehtoisesti korjaa niin fysiikka korjaa kuitenkin. Mutta voimia kuitenkin! toivottavasti ainakin lapsen unet alkaisi pikku hiljaa tasoittua.
:) mä kans toivon että noi heräilyt loppuis kokonaan.. nukkuuhan se siis jo tosi hyvin verarttuna aiempaan.. eli on öitä kun ei herätä kertaakaan.. eiköhän se 5v menessä nuku jo kunnolla :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja sääli:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja sääli:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja sääli:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja niin jaksat totakin:
Ota energiajuoma
kyllä mä ehdin niitä tänään vielä juoda... säästän ne yöks kun pitää jaksaa valvoa...
Kannattais varmaan alkaa pitää itsestä huolta niin jaksasit,et sä noilla juomillas itseäs paranna...
meinaatko että kun pidän itsestäni "parempaa" huolta niin jaksan helpommin valvoa 24-28 tuntia putkeen...?
Miksi sun pitää valvoa noin paljon yhteen putkeen?
Järjestä asiat niin ettei tarvitse.
Ei kroppa kestä tollasta et se vedetään ihan piippuun,ja pakotetaan jaksamaan joillakin juomilla.
Ei tee tollanen hyvää yhtään kenellekkään.
mun tarvitsee valvoa putkeen noin paljon kun olen yön töissä.. kun se nyt on ainut keino yhdistää pojan kanssa olo ja työssäkäynti..
mä tiedän ettäse ei tee elimistölle hyvää, tiedän että todennäköisesti lyhennän elinikääni vuosilla kun teen näin.. mutta kun en vaihtoehtojakaan keksi niin näillä on mentävä.. hereillä pysymiseen tarvitsen kofeiinia ja kun en sitä kahvia pysty juomaan määrättömästi niin noi energia juomat auttaa siinä... ja edelleenkään en juo niitä joka päivä 4 tölkkiä..
Kait tuon nyt jotenki sais sillain setvittyä ettei sun tarvis pitää ittelläs tuollasta rytmiä.
Ihan oikeesti huolettaa sun puolesta:/
ei oikein voi, työpaikkaa vaihtamalla mutta se nyt ei olis fiksua.. tekisin jotain mitä en halua, pienemmällä palkalla ja näkisin lasta vähemmän..
ja kyllä tää pääsääntöisesti sujuu ihan hyvin, kun saan kuitenkin vapaapäivinä nukkua kunnolla, tai siis niin normaalisti kuin huonosti nukkuvan lapsen kanssa on mahdollista :)
mulla tosissaan noi vuorot ei oo peräjälkeen että ne menee esim:
ma,ke,to, ti,to,ma,ti,pe,la,su (tää on huonoimmasta päästä listoja, eli mulla on vain lyhyitä vuoroja)
 

Yhteistyössä