E621 ja muut (lisäaineet)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei E621
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei E621

Vieras
Mukavaa luettavaa tossa aromisuolaavauksessa, että moni muukin pitää E621 myrkkynä.
Itse koitan välttää kaikkia lisäaineita, varsinkin säilöntä- ja väriaineita jos mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Mahtaisko sitä olla Pepsi Maxissa? Nimim. addikti :|

Ei mutta makeutusaineet tekee saman eli elimistö tavallaan tulee riippuvaiseksi. Mutta siitä onneksi pääsee nopeesti eroon. Ja hampaatkin säästyy, se onkin siinä paras juttu.

Mä en kyllä jaksa olla turhan tarkka ja vältellä kaikkia lisäaineita. Karkkia en kylläkään juurikaan syö, tai jos joskus niin niitä missä on olevinaan vähän vähemmän lisäaineita. Mutta tuo E621 kuuluu vältettävien listalle, kun imetän.

Onpa kiva huomata, että joku muukin on viimein kiinnittänyt asiaan
huomiota. E621 eli natriumglutamaattihan on saanut "aikaiseksi" oman sairauden, ts. Chineese food syndrome. Oireet moninaisia.
Olen itse ollut reagoiva useille lisäaineille jo pidemmän aikaa, ja viime keväänä pahemman kerran astmaan sairastunut 4-vuotias poikani
on E621:n lisäksi äärimmäisen herkkä väriaineille.

Astman puhjetessa omalääkärimme määräämä lapsille tarkoitettu lääke
sisälsi runsaasti oranssia väriainetta ja vei miltei hengen jo altistuneelta
pojalta....Etsimme yllättäin viimeisen päälle erikoistuneen lääkärin, joka kirosi mm. väriaineet ja E621:n alimpaan helvettiin.

Pienemmästäkin määrästä poikani saa "paiseita" kasvoihin, limakalvoille
muiden hengitystieoireiden lisäksi.

On se ihmeellistä, että jokaikiseen paikkaan on kaikkea lisättävä. Jopa monet
suklaakeksit saattavat sisältää useampaa väriainetta! Miltei kaikki einekset
sisältävät E621 yms. Kotiruoka kunniaan!! Se EI OLE VAIKEAA valmistaa, ja
on aivan VARMASTI turvallisempaa kuin ikiaikoja säilyvät samanmakuiset (ruokalajista toiseen) sössöt, joita lapsiperheille markkinoidaan.

Kiitos viestistäsi,

toivottavasti herätti edes muutaman äidin todellisuuteen,

Carppiska

Alkuperäinen kirjoittaja Ei E621:
Mukavaa luettavaa tossa aromisuolaavauksessa, että moni muukin pitää E621 myrkkynä.
Itse koitan välttää kaikkia lisäaineita, varsinkin säilöntä- ja väriaineita jos mahdollista.

Onpa kiva huomata, että joku muukin on viimein kiinnittänyt asiaan
huomiota. E621 eli natriumglutamaattihan on saanut "aikaiseksi" oman sairauden, ts. Chineese food syndrome. Oireet moninaisia.
Olen itse ollut reagoiva useille lisäaineille jo pidemmän aikaa, ja viime keväänä pahemman kerran astmaan sairastunut 4-vuotias poikani
on E621:n lisäksi äärimmäisen herkkä väriaineille.

Astman puhjetessa omalääkärimme määräämä lapsille tarkoitettu lääke
sisälsi runsaasti oranssia väriainetta ja vei miltei hengen jo altistuneelta
pojalta....Etsimme yllättäin viimeisen päälle erikoistuneen lääkärin, joka kirosi mm. väriaineet ja E621:n alimpaan helvettiin.

Pienemmästäkin määrästä poikani saa "paiseita" kasvoihin, limakalvoille
muiden hengitystieoireiden lisäksi.

On se ihmeellistä, että jokaikiseen paikkaan on kaikkea lisättävä. Jopa monet
suklaakeksit saattavat sisältää useampaa väriainetta! Miltei kaikki einekset
sisältävät E621 yms. Kotiruoka kunniaan!! Se EI OLE VAIKEAA valmistaa, ja
on aivan VARMASTI turvallisempaa kuin ikiaikoja säilyvät samanmakuiset (ruokalajista toiseen) sössöt, joita lapsiperheille markkinoidaan.

Kiitos viestistäsi,

toivottavasti herätti edes muutaman äidin todellisuuteen,

Carppiska
Ei tiennyt aamuteeveen tyypit tuota

Uusimmat

Yhteistyössä