e-resepi, rahastusta ja hankalaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hhh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hhh"

Vieras
voi hemmetti. meneepä vaikeeks reseptin uusiminen, kauheen kivasti mainostetaan

"Kun sinulle määrätty lääke on lopussa tai resepti on vanhentumassa, voit pyytää sähköisen reseptin uusimista. Voit uusia
reseptin joko apteekissa tai terveydenhuollossa.
Kun teet uusimispyynnön apteekissa, apteekki välittää pyynnön terveydenhuoltoon. Pyyntö käsitellään terveydenhuollossa 8 päivän kuluessa."

joo, se maksaa 5€ jos uusitaan apteekista. nyt en edes muista mitä reseptejä on eellä ja tavallisella, toiset on uusittu ja toiset ei. voi vittu!

Verkkopankki tunnuksilla voit katsoa itse kanta.fi palvelusta mitä e-reseptejä sinulla on. Reseptin uusiminen on aina maksanut ainakin meidän apteekissa, nyt erona on vaan että myös terveysaseman reseptit voidaan apteekin kautta uusittaa (paperiversioita eivät uusineet puhelimitse). Eli ei asia ole yhtään vaikeammaksi ole mennyt, päin vastoin: e-reseptiä ei voi hävittää ja sen voi hakea mistä tahansa (eikä tarvi olla muuta mukana kuin kela-kortti tai muu henkkari).

• Tykkää
Reactions: Sadana
Tytöllä on 18 e reseptiä. Niiden vahtaaminen on aivan perseestä. Reseptit on sairaalasta, ja niiden uusiminen on suorastaan mielenkiintoista. Aiemmin riitti kun vei paperiversiot kansliaan. Nyt 5e kpl.

[QUOTE="hhh";26853586]mulle sano ettei reseptejä uusita puhelimitse.[/QUOTE]
Jaa. Meillä on aina saanut uusittua puhelimitse & uuden reseptin on saanut myös (tyyliin kuukautisten siirtämistä varten lomamatkan lähestyessä). Soitto hoitajalle, joka välittää tiedon lääkärille, joka kirjoittaa reseptin.

Olette varmaan huomannut, että edelleen saa myös vanhanmalliset paperiset reseptit. Ehkä jos lapsella on niin paljon sairauksia, että tarvitaan 18 lääkettä kannattais ottaa ne reseptit paperisena. Ja kyllä myös ennen e-reseptejä uusiminen apteekin kautta on maksanut. Ja miksei, meneehän siihen aika paljon työtunteja jos joku niitä uusii.

• Tykkää
Reactions: lapsilaalaa
[QUOTE="hhh";26853586]mulle sano ettei reseptejä uusita puhelimitse.[/QUOTE]
Joitakin reseptejä ei voi uusia puhelimitse vaan niiden kanssa tarvitaan aina uudelleenarviointi lääkärin kanssa.

Hirrrveen kätevä kyllä tuo e-resepti. Mulla meni kolme viikkoa siitä, kun kävin lääkärissä, siihen, että se pirun resepti vihdoin ja viimein oli siellä apteekissa. Monta soittoa tuona aikana tk:een ja aina vain sanoivat, että resepti on tehty ja "matkalla". Paskat oli. No, onneksi ei ollut mistään elämän ja kuoleman lääkkeestä kyse.

Minusta eResepti on huomattava parannus entiseen paperireseptien kanssa nyhertämiseen. Ei tarvitse muistaa ottaa reseptipaperia mukaan apteekkiin, sen kun kävelee tiskille, ojentaa Kela-kortin ja kertoo, mitä tarvitsee. Kanta.fi-palvelusta voi itse käydä tarkistamassa, mitä eReseptejä on voimassa ja mitä tarvitsee uusia. Tieto reseptissä jäljellä olevista lääkepakkauksista kirjataan myös lääkepakkaukseen kiinnitettävään tarraan, joten siitäkin voi luntata, paljonko lääkettä on jäljellä. Lisäksi apteekista tai terveyskeskuksesta saa tarvittaessa lääkelistausprintin, johon on merkitty kaikki voimassa olevat eReseptit. Uusiminen käy ihan yhtä näppärästi kuin ennenkin, joko soittamalla terveyskeskukseen tai poikkeamalla paikan päällä kertomassa, mitä tarvitsee uusia ja kuinka pitäksi aikaa.

Yhteistyössä