E-pillerit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja illalla vaiaamulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

illalla vaiaamulla

Vieras
Otin viimeisen pillerin maanantaina eli 20.1. Otanko tiistai-iltana eli 22.1 niinkuin normaalistikin iltaisin seuraavan pillerin? Vai pitäks se ottaa heti aamulla?

Siis puhun nyt taukoviikosta. Otin siis 14.1 viimeisen pillerin laatasta. Ja nyt tiistaina pitäs alottaa uus laatta sen tauon jälkeen, niin otanko sen normaaliin aikaan illalla, vai pitääks se ottaa aamulla?

Mitä pillereitä sä syöt, ja mitä ohje sanoo? Yleensä e-pillereiden "käyttöohjeessa" on aika tarkkaan kerrottu. Jos sä olet tähänkin saakka ottanut iltaisin, niin mun mielestäni sä voit jatkossakin ottaa eli otat sen seuraavan illalla, mikä päivä se sitten olikin.

Gestodilat merkkisiä syön. "Aloita tablettien ottaminen seuraavasta liuskasta kahdeksantena päivänä viimeisen Gestodilat 20
mikrog/75 mikrog -tabletin tai Gestodilat 30 mikrog/75 mikrog -tabletin ottamisesta (eli
seitsenpäiväisen taukoviikon jälkeen), vaikka vuoto ei olisi lakannut. Tämä tarkoittaa, että liuska
aloitetaan aina samana viikonpäivänä.
Näin käytettynä valmiste ehkäisee raskauden myös niiden seitsemän päivän aikana, jolloin et ota
tabletteja." Ei sanottu että mihin aikaan. Otan aina iltaisin sen, eli otanko uuden nyt myös iltaisin?

Liuska aloitetaan aina samana viikonpäivänä, eli tiistaina. En usko onko sillä juurikaan merkitystä aloitatko uuden liuskan aamulla vai illalla, mutta rytmiä ei kannata kesken liuskan vaihtaa. Eli jos olet tähänkin saakka ottanut sen illalla, sun on varmaan helpompi muistaa se silloin, jatka siis samaa rataa. Mun on taas helpompi ottaa aamulla, se menee yhde toisen lääkkeen kanssa samalla kulauksella.

Okei, mietin vaan, että kun otan sen 19.30, että meneekö se jo ns. yhdeksännen päivän puolelle, että ehkäisyteho jotenkin menettyis yms.. :D mutta kiitti tiedosta, oon vasta alottanu nää pilleit ni on vähän hakusessa ku ei oikee toi lääkärinkään kertonut kovin tarkkaan.

Yhteistyössä