Minä en olisi aloittanut jos olisin tiennyt. Olo tuli nopeasti tosi kamalaksi: sain raivareita ihan koko ajan ja hermot meni ihan pienestäkin. Kerrankin nuolin eteisen lattiaa todistaakseni miehelle että ei meidän just tänään tarvi siivota...Menin lääkäriin ja vietin 11 kk sairauslomalla masennuksen takia, mutta kukaan ei uskonut vaikka sanoin että voiko olla e-pillerit. Annettiin vaan masennuslääkkeet ja sanottiin että noita kun syöt ni parannut. En sitten alkanut niitä syömään, vaan koska epäilin jo e-pillereitä tuohon aikaan, lopetin ne (olin niin kamala silloin että seksielämää meillä ei ollut enää ollenkaan). Kas kummaa, masis häipyi alle viikossa ja aloin tulla taas omaksi itsekseni. Viiden e-pillerimerkin sekä ehkäisyrenkaan kokeilun jälkeen (yhteensä n. 4,5 vuotta) totean että ei sovi mulle. Muuten en katuisi, mutt lopettamisen jälkeen on tullut ihan tosi runsaat menkat, ja lopettamisesta on jo vuosi. Neljä päivää vuodan kuin seula (kuukautiskuppi täynnä kolme tunnin välein), kaikkiaan menkat kestää nykyisin 8-9 päivää kun ennen pillereitä ne kesti 4-5 päivää ja oli paljon kohtuullisemmat vuodon määrässäkin mitattuna. Itse en siis kellekään pillereitä voi suositella, mutta tiedän että omat oireeni ovat kai sieltä pahimmasta päästä ja hyvin harvinaisia. Eikä läheskään kaikki lääkärit edes myönnä että tommosia voi niistä tulla.