E-pillerit pois

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jammiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jammiina

Uusi jäsen
19.11.2007
11
0
1
Heips,

Kuinka kauan ennen yrityksen alkua olette jättäneet E-pillerit pois?

Jostain olen lukenut, että nainen on hedelmällisimmillään juuri pillereiden lopettamisen jälkeen...ite oon jättämässä pillerit pois nyt maaliskuun lopussa 6 vuoden käytön jälkeen, koska hermot ei enää kestä niiden sivuvaikutuksia :kieh:

Varsinainen yritys ei kuitenkaan vielä pääse käyntiin, ehkä vasta puolen vuoden päästä...

Vaikka, voihan olla, että palaan niihin hyvinkin nopeasti järkyttävien kuukautiskipujen takia :(

jaa'a, vaikea sanoa tuohon mitään.. itse jätin pillerit pois kesken liuskan ja yritettiin samantien.. ja nyt on yk3 lopuillaan. Ja suht hyvin on kiertokin palautunut eikä tullu kauheita vaikutuksia pillereide lopettamise jälkee muuta ko hiukset rasvottui nopeaan mut sekin tasottui nopeasti. Näppyjä tosin tulee kyl useampia toki kuin pillereiden kans mut kivut ei oo mitenkää lisääntyny :)

Tokko sillä niin väliä jos jätät pillerit jo nyt pois ja sit käytätte jotai muuta ehkäsyä?

jammiina: Meillä jätettii ja saman tien alettiin yrittämään, siitä on nyt yli vuos, et täälä ei ainakaan heti tärpännyt. Samaa pelkäsin jos venyy hirveesti et kivut tulee kamalina takaisin. No parin kierron aikana on ollu kovat kivut mut enimmäkseen ei. Nekin sai kuriin särkylääkkeellä ja jumppapallolla ;) Siis sen päällä mahallaan pyörimällä, kun liikekuitenkin auttaa mutkun kivuilta ei pystynyt kävelemään. Mut onneksi ei ole kuitenaaan joka kuukausi ollut tommoset.

Hau!

Meillä yritys tarkoitus aloittaa toukokuussa, mutta jouduin lopettamaan pillerit (tai Nuvaringin) jo joulukuussa villiintyneen verenpaineen takia ja olen tästä sattumuksesta ihan onnellinen. Viimeiseen kolmeen kuukauteen ei olisi paljon kiinnostanutkaan vauvanteko, koska miulla ainakin on ollu ihan tosi rankat "viekkarit". Käytin pillereitä 8 vuotta ja olen nyt 27-v. ja ensin iski mummotauti; aivan järkyttävä hikoilu öisin, sitten kolmen viikon alleen musertava masennus ihan kuin teini-ikäisenä (just jouluna olin siinä mielentilassa etten pystynyt nousemaan sohvalta ja mietin jo eroa kaikkea ihan hullua kun oli sellainen olo ettei kertakaikkiaan mikään ole hyvin miun elämässä) ja tämän jälkeen sitten kunnon teini-hormoniakne pätkähti selkään ja tukka rasvoittuu kuin 15-vuotiaalla. Nyt onneksi kaksien luomu-kuukautisten jälkeen alkaa tasoittua. Akne on vielä jäljellä.
Mie juttelin terkkarin kanssa tuosta ensimmäisestä kierrosta lopettamisen jälkeen ja hän oli sitä mieltä, että se ilmeisesti perustuu siihen, että kroppa luulee kierron olevan vielä yhtä tarkka kuin pillereiden kanssa. Mutta jotenkin tähänkin juttuun ihan kuin oikeastaan kaikkeen tässä vauva-touhussa tuntuu pätevän se, että kaikki on niin yksilöllistä. Miten kenenkin kroppa reagoi mihinkin.

Tsemppiä ja toivottavasti siun lopettaminen sujuu ilman vaihdevuosia ja uutta murrosikää =)

Hani- vähänkö hienosti! Voi kumpa mullakin noin nopsaan sit tulis mut ko ei vaan tullu.. mut toivot. suht pian silti :) Mullaki menkat tul het eli siin kierros pituus oli 15 ku jätin kesken liuskan ja sit oli 36, 31 ja ny kaiketi tulis 34 :) et ei hirmusia heittoja vielä *koputtaa puuta*

miracle: juu hienosti kävi! mut kakkosen kohdalla ei sitten niin hienosti meekkään |O yritetty ollaan jo noin 4kk mut mun paikat ei vieläkään toimi. imetystä pitkään siis takana ja se vaikuttaa. enää en kyllä imetä kun ihan satunaisesti joskus yöllä. mut mun tissit on aivan erimieltä asiasta :laugh: :laugh:

mä en tajuu mitään noista kp:stä tai kierroista, aina ihmettelen ku ihmiset niistä kertoo :ashamed: :ashamed:

kp on aina se kiertopvä eli menkkojen ensimmäinen alkamispvä on kiertopvä eli kp1. Sit yk on yrityskerta tai yrityskuukaus. Eli sullaha sit ois yk4 tai yk5 mut jos kuumeilet eikä menkkoja oo tullu synnytyksen jälkeen ni sit ei vois noita oikein mihkään pistää sulla ku ei tiedä. Ja kannattaa vain jatkaa imetystä jos vain tulee, kylhän se vauva tulee sit ku on tullakseen,ei kai sen takia kannata imetystä lopettaa, toki kaikki omat päätöksensä tekee :) Mie ite vaa nään sen niin et sit jos saisin lapsen ni mahd. pitkään imettäsin vaiks haluisinki raskaaks pian uudelleen. Se ku tulis sit ku ois tullakseen (tjot-meininki) :)

Mulla oli silleen samanlaisia kokemuksia kuin PäivikkiV:llä, että mullakin oli ekois 3 luomukierrossa kauheita hormonihirviömullistuksia, oviskipuja koko kierron ajan, ihan hirveet pms-oireet, ja iho meni tosi hirveeseen kuntoon.
Sit yk4 olikin vain 30 päivää, ja kaikki kivut hävisi, enkä ees osannut odottaa kuukautisia niin pian, kun ei ollut mitään pms-oireita, ja edelliset kierrot vaihtelivat 36-41 päivää.

Nyt yk5 menossa, ihan hiukan vain tuntuu tuolla munasarjassa (kp14 meneillään), ja iho on paljon paremmassa kunnossa. Siihen apuna myös ihotautilääkärin määräämä glykolihappo 10 %, aiemmin käytin skinorenia, mutta siitä ei ollut apua.

Niin siis on totta, että nainen voi olla hedelmällisimmillään just pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta vain siinä tapauksessa, että kärsii PCO:sta. Normaalit munasarjat omaavilla ei hedelmällisyys suinkaan laske tai raskaaksi tuleminen vaikeudu myöhemminkään.

Mulla on kaks kertaa alkanut raskaus heti ekasta kierrosta pillereiden pois jättämisen jälkeen. Ja ihan terveitä vauvoja on tullut :) Kierrot on kyllä olleet viikon, pari pidempiä kuin mun normikierrot ennen pillereiden syömisen aloittamista.

Mulle lääkäri nimenomaa sanoi että kannattaa aloittaa yrittäminen heti pillerien lopettamisen jälkeen eikä odotella menkkojen normalisointia. Näin tein ja tulin raskaaksi ekaksi kierrosta. :heart: Nyt poitsu on 8 kk.

Sen takia yleensä suositellaan syömään liuska loppuu, ettei tulisi sen takia sekoilua kk.kiertoon. Meillä on molemmilla kerroilla oltu malttamattomia ja jätetty ehkäisy kesken kierron, ei vaikutusta kumpaakaan suuntaan, eka tärppäsi 4 kk:ssa ja toinen, joka potkii vielä masussa, tärppäsi 7 kk:n yrityksellä.

Ps. Minulla ollut myös aikoinaan todella kivuliaat kk:t ja ne eivät onneksi palanneet vaikka ehkäisy jätettiinkin pois.

-Anniel ja vekkuli 21+1 :heart:

Esikoisen kanssa kävi niin että kun jätin pillerit pois kuukautiset tuli liuskan jälkeen normaalisti ja sen jälkeen ei enää seuraavia tullutkaan. Eli tärppäs heti kun pillerit lopetin. Meillä muutkin kaksi raskautta lähtenyt eka yrityskerralla.

Yhteistyössä