E-pillerit ja raskaustestin tekeminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anonyymi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anonyymi

Vieras
Muutamat pillerit jääneet Yasminelleista ottamatta ja nyt on olo viime päivinä ollut sen mukainen, että voisinkohan olla raskaana; vatsassa outo tunne, maku- ja hajuaisti herkkinä, pyörryttää, väsyttää, paleltaa eikä olo ole 'normaali'. Minulla olisi pillereitä jäljellä pariksi viikoksi, syön toista liuskaa putkeen. Pitäisikö minun nyt vain jättää pillerit syömättä vai jatkaa niiden syömistä? Milloinkohan olisi mahdollista tehdä testi niin, että tulos olisi varma? Olen vasta seitsemäntoista vanha, joten asia lievästi sanottuna ei anna mielenrauhaa (:

Jep, liian myöhäistä. Testin teen joka tapauksessa, mutta mietin nyt vain sitä, milloin saisin sillä varman tuloksen. Jos olisin pitänyt taukoviikon, menkkojeni tai 'tyhjennysvuodon' olisi pitänyt alkaa lauantai-iltana ja loppua huomenissa. Että tulisivatko menkat (siis jos tulisivat), jos nyt lopettaisin pillerit, kun en ole niitä kerinnyt kuin kuusi kappaletta kerinnyt syömään..

Voit tehdä testin jo nyt, jos kiertosi on jo tuossa vaiheessa että menkat olisivat loppumassa jos olisivat tulleet. Ovulaatiosta on sen verran aikaa että tulos on niin varma kuin voi olla (mikään tässä maailmassahan ei koskaan ole varmaa).

Siis milloin tämä pilleri unohdus tapahtui? Yleensä 14 päivää ovulaatiosta voi tehdä raskaustestin melko luotettavasti, vaatii tietty sen että hcg hormooni kehittyy normaalisti. Jos unohduksesta on yli kaksi viikkoo, niin kipin kapin testin ostoon...

Huh, testitulos oli negatiivinen, kun aamupäivästä tein. Syön nyt pillerit tältä kuulta loppuun ja katson, mikäli menkkoja ei ole tullakseen, niin teen varmistustestin. Toivottavasti selvittiin vain säikähdyksellä, kun ei tuo lapsen hankkiminen nyt ihan ajankohtaista ole :)

Yhteistyössä