E-pillerit ja ovulaatio!?

Eli kuten jo olen täällä kertonut hyvinkin kuuluvaaan ääneen että mä käytän e-pillereitä niin tulipa vastaan seuraavanlainen tilanne.

Mulla loppu menkat 2 päivää sitten. Nyt tänään ihan piruuttani testasin ovulaatiotikulla ja sieltä pamahti erittäin vahva plussa. :O (joo testailen aikani kuluksi kun on kauhee läjä noita tuolla :D )

Eikö e-pillerien pitäis estää ovulaation tulo? JA MIKSI mun ovulaatio on kaks päivää menkkojen jälkeen? Onko se normaalia?? Mulla ovulaatio ollu kierron puolessa välissä (n.viikko puoltoista menkkojen jälkeen) eikä siihen oo tarvittu mitään tikkuja että tietää sen olevan päällä.
Alavatsa nippailee koko aika, päätä särkee ja oksettaa...

Mitä tapahtuu, apua!?

(ps.sori jos kyselen tyhmiä :ashamed: )
 
....
jaa hmm no ainakin minipillerit ei aina estä ovulaatiota. yhdistelmien pitäis kyllä estää mutta kai se ovis voi silti päästä tapahtumaan. eihän ne yhdistelmätkään oo sata varmoja. toisaalta voikohan e-pillerit vääristää ovistestin tuloksia? meinaa kun pakkauksessa lukee ettei ovistikkuja kannata käyttää jos käyttää jotain hormonivalmisteita.
 
jaa hmm no ainakin minipillerit ei aina estä ovulaatiota. yhdistelmien pitäis kyllä estää mutta kai se ovis voi silti päästä tapahtumaan. eihän ne yhdistelmätkään oo sata varmoja. toisaalta voikohan e-pillerit vääristää ovistestin tuloksia? meinaa kun pakkauksessa lukee ettei ovistikkuja kannata käyttää jos käyttää jotain hormonivalmisteita.
Noissa ei ollu pakkausta ku tuli aikoinaan jossain pussukassa.
Mulla oli minipillerit ensin mutta ne esti kyllä ovulaation, mutta e-pillerit näköjään ei tai sitten ne vääristää.
 
HILJAA!! Ei saa vauvakuumeiselle puhua tuommosia :eek: :D

Miten ihmeessä ovulaatiotesti voi näyttää raskauden kun ei siinä mitata raskauhormoneja :ashamed:

haha :D no se reagoi myös raskaushormooniin jos sitä on tarpeeksi kropassa ;) mun kaveri sai tolleen tietää raskaudesta.. :D teki ovulaatiotestin huvikseen kun menkkojen piti alkaa,mut olikin vahva plussa ja sit r-testi näytti saman =D
 
haha :D no se reagoi myös raskaushormooniin jos sitä on tarpeeksi kropassa ;) mun kaveri sai tolleen tietää raskaudesta.. :D teki ovulaatiotestin huvikseen kun menkkojen piti alkaa,mut olikin vahva plussa ja sit r-testi näytti saman =D
Oho.. apua... eieieiei.. Nyt en anna vauvojen hiipiä mieleen. Täytynee tikutella noilla vielä hetki ja kattoa häviääkö se, mulla oli kieltämättä erikoiset menkat mutta mä ajattelin että se olis noista pillereistä johtunut.. :eek:
 
Tulipa vaan tässä mieleen että mä olen kyllä ollut pari päivää ihan umpiturvoksissa ja mua närästää, mut mä luulin senkin johtuvan ihan siitä et on menkkojen aikana tullu syötyä mitä sattuu... (vainoharhaa luulosairaus)
 
"vieras"
Kellon tarkkaan. Tiedän siitä että mulla on kännyssä herätys/muistutus aina klo.21.00 ja samantien otan :D
Onko sulla ollut antibioottikuuria? Silmätippoja käytössä? Oksennustautia? Jos ei mitään noista, niin on aika epätodennäköistä et olisit raskaana, mutta ainahan se mahdollista on.
Onko sulla todettu PCO? Se saattaa joskus aiheuttaa et ovistesti näyttää aina vahvaakin viivaa. Onko sulla käytössä jokin muu valmiste/hormoni joka voisi aiheuttaa sen et ovistesti siihen reagoi? Jotkut lapsettomuushoidoissa käytetyt hormonithan näkyy plussana raskaustestissä, mietin voisiko samaa tapahtua ovistestin kohdalla? Joku aiheuttaa väärän plussan?
Kuinka pitkä kierto sulla on? Sä kerroit et plussa tuli 2 päivää menkkojen loppumisen jälkeen, mutta monesko kiertopäivä se oli? Jos sulla on lyhyt kierto (esim 21 päivää) sillon ovistesti voi tosiaan näyttää plussa jo vaikka kp 5 eli viisi päivää siitä kuin vuoto on alkanut. Ajankohta ovisplussalle ei siis ole mitenkään kovin poikkeava. Eri asia tietenkin jos sulla on pitkä kierto.
Kun sulla kerran vauvakuume on niin tuskin haluat kaiken varalta ottaa tuplaehkäisyn käyttöön :D
 
[QUOTE="vieras";26084616]Onko sulla ollut antibioottikuuria? Silmätippoja käytössä? Oksennustautia? Jos ei mitään noista, niin on aika epätodennäköistä et olisit raskaana, mutta ainahan se mahdollista on.
Onko sulla todettu PCO? Se saattaa joskus aiheuttaa et ovistesti näyttää aina vahvaakin viivaa. Onko sulla käytössä jokin muu valmiste/hormoni joka voisi aiheuttaa sen et ovistesti siihen reagoi? Jotkut lapsettomuushoidoissa käytetyt hormonithan näkyy plussana raskaustestissä, mietin voisiko samaa tapahtua ovistestin kohdalla? Joku aiheuttaa väärän plussan?
Kuinka pitkä kierto sulla on? Sä kerroit et plussa tuli 2 päivää menkkojen loppumisen jälkeen, mutta monesko kiertopäivä se oli? Jos sulla on lyhyt kierto (esim 21 päivää) sillon ovistesti voi tosiaan näyttää plussa jo vaikka kp 5 eli viisi päivää siitä kuin vuoto on alkanut. Ajankohta ovisplussalle ei siis ole mitenkään kovin poikkeava. Eri asia tietenkin jos sulla on pitkä kierto.
Kun sulla kerran vauvakuume on niin tuskin haluat kaiken varalta ottaa tuplaehkäisyn käyttöön :D[/QUOTE]
hyssst ei kerrota miehelle :D

No juu ei ole mitään noista ei pco:ta tai mitään muutakaan. Ja kierto on 28-30pv.
 

Yhteistyössä