E-pillerit ja mahdollinen raskaus??!

Tällainen tilanne on nyt päällä, ja mietinkin onko muita kuulolla..?
Olen syönyt pillereitä reilut 2 vuotta, ja nyt kaksi viimeisintä liuskaa todella huolimattomasti.
Alitajuntaista vauvakuumettako lienee vai mitä..
Kierto siis aivan varmasti sekaisin, mutta selkeitä raskautta enteileviä oireita olen
itsessäni huomannut. (Tiedän, voi johtua myös pillereistä, mutta..!)

Olen ollut pitkään aika "vähähaluinen" seksin suhteen. Vähän yli viikko sitten kuitenkin
huomasin, että voisipa tehdäkin mieli. Pillereitä jäi edellisestä liuskasta syömättä 10 (!!),
joten lieneekö halujen lisääntyminen johtunut ovulaatiosta.. Tällöin myös olimme yhdynnässä.
Muutaman päivän sisällä alkoi tyhjennysvuoto, joka ei kuitenkaan ollut normaali määrältään
tai "koostumukseltaan". Kesti vain pari päivää, enkä edes sidettä tarvinnut.

Vajaa viikko sen jälkeen alkoivat menkkamaiset jomotukset ja juilinnat alavatsalla ja hyvin
lievä rintojen aristus. Rinnat myös tuntuvat isoilta ollakseen minun.. Tänään sitten, 8 päivää
peittojen heiluttelusta tuli paperiin vaaleaa, rusehtavan punertavaa vuotoa. Samanlaista tuli
myös edellisessä raskaudessa ennen plussaa.

Olisi kiva jännätä yhdessä jos löytyy muita vastaavassa tilanteessa olevia! :)

Itse en samassa tilanteessa ole (en syö enää pillereitä), mutta onhan tuo raskaus teillä mahdollinen! :) Kuitenkin jo pelkästään yhdenkin pillerin unohtaminen voi johtaa raskauteen. Tai vaikka söiskin tunnollisesti pillereitä, voi tulla raskaaksi. Nyt saattekin jännätä sitten :) Kai lapsi on molemmin puolin haluttu? :)

Paljon on puhuttu kolmannesta lapsesta, mutta myös siitä ettei ihan vielä.. Minulla opiskelut kesken nimittäin.. En ole miehelle vielä puhunut raskausepäilyistäni, odotan jos plussa tulee. On vauva varmasti toivottu hänenkin puoleltaan, varsinkin kun ilmoittamansa "yläikäraja" lasten saannille alkaa olla käsillä.

Mulla kävi samalla tavalla tuossa uudenvuoden paikkeilla ja sen jälkeen että unohtelin pillereitä, mulla oli reilun vuoden minipillerit. 1.2 tein positiivisen raskaustestin ku tissit oli älyttömän arat ja turvonneet. Olin jo pari viikkoa ennen plussaa ounastellut että nyt ei oo kaikki kohdallaan ja melkein tiesinkin että kaksi viivaa testiin tulee. Olihan tuo aika ylläri, opiskeluista viimenen vuosi jää nyt sitten myöhemmäksi. :/ Minkäänlaisia vuotoja mulla ei oo ollu missään vaiheessa ja viimeset menkatkin on ollu joskus marraskuussa... o_O

Kirsikka ja naukkis 12+0 <3

p.s. salaa plussaa toivon teille <3

Minulle on käynyt juurikin niin että unohdin yhden pillerin ja sattumalta oli seksiä silloin ja kyllä se yksikin unohdus voi johtaa raskauteen. Minulla tosiaan vain yksi jäi välistä ja alkoi olla ihmeellisiä oireita ja lääkärissä löydettiin ensin kysta ja parin päivän päästä tein kuitenkin testin kun epäilin raskautta ja plussaa se näytti. Ultrassa sitten todettiin raskaus ja ihmeteltiin ettei oltu nähty sitä silloin kystaultrassa, mutta todettiin myös että minulla nousi silloin myöskin hcg hitaasti ja seurattiin tarkemmin kun olin kuitenkin ihan normaalisti jatkanut pillereitä (ei vaan tullut enään edes sitä tyhjennysvuotoakaan ja siksi ultrattiin ensin ja löydettiin se kysta)

carolina30+ jatkuiko raskaus ja vaikuttiko pillereiden syöminen mitenkään?
Itse lopetin heti plussaan eli joskus 5+0 viikolla... mutta mulle on kerrottu ettei ainakaan nuo minipillerit vaikuta mitenkään alkioon.

Siis tuo minun pillerivauvani/munasarjakysta on kohta 7.v täysin terve tyttö. Ei siinä ollut mitään, kun minäkin lopetin sen laatan jälkeen tietenkin kanssa ne pillerit ja en aloittanut uutta laattaa kun ei tullut sitä tyhjennysvuotoa lainkaan.

• Tykkää
Reactions: kirsikka92
Mä olen myöskin vähän samanlaisessa tilanteessa. Pillerit tauolla, ei siis varsinaista yritystä päällä. Ovis oli ehkä n. 2viikkoa siten hassuja oireita, vihlaisuja alavatsassa ylösnoustessa, huimausta (johtuu tod. näk. jumissa olevista hartioista). Testasin viimeviikolla nega. Nyt menkkojen olis pitänyt alkaa (kp n. 28pv) paripäivää sitten, no ei ole kuulunut vaikka su-ti oli ihan sellanen olo joo nyt ne alkaa.. ei alkanut oli vaan runsasta valkovuotoa. Ja nyt ei minkään näköstä oiretta mistään. Ei menkkaoireita, ei valkovuotoa ei mitään. Pitäisikö testa uudelleen vai ajatella tämän johtuvan vaan ns. pillereiden pois jäännistä jonka takia kierto sekasin..?

Taivaansini: melko aikaisin olit testaillut, kannattaa varmistaa jonkin ajan päästä jos alkaa kierto venymään. Toki voi pillereistäkin johtua.. Mutta kerro kuitenkin kuin kävi!

Mulla varmistui tänään lopultakin 100% että en ole raskaana. Nähtävästi Yazien tauko ei ole riittänyt tyhjennysvuodon alkamiseen. Nyt sitten loppui viimeinen pilleriliuska ja unohdin uusia reseptin joten ajattelin kokeilla josko auttais asiaa. Jos ei olisi alkaneet nytkään niin lääkäriin olisin mennyt. Hyvä näin.

Nyt sitten yhteisymmärryksessä miehen kanssa päätettiin jättää pillerit pois ja antaa vauvan tulla jos on tullakseen :)

• Tykkää
Reactions: kirsikka92

Yhteistyössä