E-pillerit ja keskenmeno

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suppunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suppunen

Vieras
En nyt tiedä kuuluuko tää asia tälle palstalle vai ei, mutta koska olen vauvahaaveinen, niin ajattelin kysyä täällä.
Eli harrastin joskus vuosia sitten harrastin suojaamatonta seksiä ja sen jälkeen aloin heti syödä pillereitä (tyhmä minä ajattelin, että auttavat, jos heti perään aloitan niiden syönnin). Söin pillereitä putkeen 3 tai 4 levyä, ja pari kertaa minulla esiintyi ihan pientä punaruskeaa vuotoa. Tammikuun ensimmäisenä päivänä sitten yhtäkkiä alkoivat kivut ja synnytin vessanpönttöön pienen sikiön (vai oliko se alkio, en tiedä). Olin laskennallisesti n. neljännellä kuulla raskaana.
En ollut tiennyt olevani raskaana, koska söin pillereitä putkeen.
Johtuiko keskenmeno siitä, että jatkoin pillereiden syömistä, vai siitä, että edelleen jatkoin alkoholin käyttöä kuten aiemminkin, vai olikohan vika elimistössäni muuten.
Nyt kun olen alkanut haaveilla vauvasta, minua on alkanut pelottaa, että olenkohan taipuvainen keskenmenoihin? Voinko koskaan saada vauvaa?
Osaako siis joku auttaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Suppunen:
Tammikuun ensimmäisenä päivänä sitten yhtäkkiä alkoivat kivut ja synnytin vessanpönttöön pienen sikiön (vai oliko se alkio, en tiedä). Olin laskennallisesti n. neljännellä kuulla raskaana.
Johtuiko keskenmeno siitä, että jatkoin pillereiden syömistä, vai siitä, että edelleen jatkoin alkoholin käyttöä kuten aiemminkin, vai olikohan vika elimistössäni muuten.
Nyt kun olen alkanut haaveilla vauvasta, minua on alkanut pelottaa, että olenkohan taipuvainen keskenmenoihin? Voinko koskaan saada vauvaa?
Osaako siis joku auttaa?

Hmmm... siis totesiko joku sikiön iän? Hakeuduitko lääkäriin? Nimittäin tuommoisissa tilanteissa tehdään ihan rutiinisti tutkimuksia?

Vähän oudolta kuulostaa?

Alkuperäinen kirjoittaja epäilija`:
Alkuperäinen kirjoittaja Suppunen:
Tammikuun ensimmäisenä päivänä sitten yhtäkkiä alkoivat kivut ja synnytin vessanpönttöön pienen sikiön (vai oliko se alkio, en tiedä). Olin laskennallisesti n. neljännellä kuulla raskaana.
Osaako siis joku auttaa?

Hmmm... siis totesiko joku sikiön iän? Hakeuduitko lääkäriin? Nimittäin tuommoisissa tilanteissa tehdään ihan rutiinisti tutkimuksia?

Vähän oudolta kuulostaa?

Kukaan ei todennut sikiön ikää, mutta ainoa kerta ilman ehkäisyä oli se kerta ennen kuin aloitin ne pillerit. Sikiö oli jotain 10cm mittainen kun sitä katsoin, eli senkin puolesta arvioni raskausviikoista pitävät varmaankin kohtalaisesti paikkaansa.
Kävin lääkärissä, joka totesi, että keskenmeno oli siisti ja kohtu oli supistunut normaalisti.

Eikö sulle mukamas lääkäri sanonut että nimenomaan e-pillerit aiheuttivat keskenmenon?
Raskaaksi ilmeisesti tulet hyvin, keskenmenoja voi tulla tai sitten ei.
Neljännen kuun loppupuolella sikiö on jo n. 16cm pitkä.

Mitä järkeä on ruveta syömään pillereitä jo tapahtuneen suojaamattoman yhdynnän jälkeen, olisit hakenut jälkiehkäisy pillerit. "Tsiisas!"

"Kukaan ei todennut sikiön ikää, mutta ainoa kerta ilman ehkäisyä oli se kerta ennen kuin aloitin ne pillerit. Sikiö oli jotain 10cm mittainen kun sitä katsoin, eli senkin puolesta arvioni raskausviikoista pitävät varmaankin kohtalaisesti paikkaansa.
Kävin lääkärissä, joka totesi, että keskenmeno oli siisti ja kohtu oli supistunut normaalisti"

Ei höpöhöpö.... en usko ollenkaan sun höpinäitäsi...sorry vaan.

Mulla on tuttu nainen ( sisareni hyvä ystävä ) jolle
on käynyt ihan samanlainen keskenmeno 2 kertaa.
Siis että pieni ihmisenalku tulee pönttöön kuolleena.
Varhainen keskenmeno on tullut 3 kertaa ( ainakin )
Ei kylläkään syönyt pillereitä, mutta toisella näistä kerroista
oli kierukka ja silti oli tullut raskaaksi.
Hänellä on 5 lasta, joista viimeisin syntyikin "kierukka kädessä" eli jotenkin
kierukka oli kietoutunut lapseen kiinni.
Tämä nainen tulee superhelposti raskaaksi,
mutta myös saa keskenmenoja.
Kova ryyppäämään ja harrastaa paljon 1 illan juttuja ,
joista 3 viimeisintä ipanaa on saanutkin alkunsa.

Nyt hänellä on klipsit ja syö myös varmuudeksi pillereitä....mutta siis ainakin hän tuli ihan helposti raskaaksi kaikesta huolimatta...käsittääkseni tämä hormonikierukka tuottaa ihan samaa hormonia kuin e-pillereissä on, joten siinä mielessä samankaltainen tapahtuma.

hormonikierukka on eri asia kuin e-pillerit, e-pillereissä on kahta hormonia, hormonikierukassa vain keltarauhashormonia, eli siinä mielessä on ihan eri asia kuin e-pillerit.
kierukkaraskauksia toki on, vaikka ehkäisyteho on samaa luokkaa kuin sterilisaatiolla.

hormonikierukka on eri asia kuin e-pillerit, e-pillereissä on kahta hormonia, hormonikierukassa vain keltarauhashormonia, eli siinä mielessä on ihan eri asia kuin e-pillerit.
kierukkaraskauksia toki on, vaikka ehkäisyteho on samaa luokkaa kuin sterilisaatiolla.

Taidat puhua yhdistelmäpillereistä missä on sekä keltarauhasta ja estrogenia. Sitten on niitä e-pillereitä missä on myös pelkästään keltarauhasta. Eli kierukka on ihan sama, sitä vaan käytetään eritavoin. Yhtälailla yhdistelmäpillereitä (missä on molempia) ja minipillereitä (missä on pelkkää keltarauhasta) käytetään keskenään hieman eritavalla.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä