E-pillerit ja karvoitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietinpä vaan...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietinpä vaan...

Vieras
Yritin selailla olisiko tästä jo keskustelua, mutta nimenomaan siihen mihin vastausta haen en sitä löytänyt.. Eli, lopetin yhdistelmät (yasmine) about vähän reilu puoli vuotta sitten, sen jälkeen oli 1 kk:n käytössä mini-pill-minipillerit, jonka jälkeen vaihdettiin pienen tauon jälkeen cerazette-mineihin. Cerazettea oon nyt syönyt 5kk, ja hiljattain huomasin että karvoitus on vissii hieman lisääntynyt ("viiksi"haituvia ja käsikarvat). Cerazetten haittaoireissa ei karvoitusta mainita, mutta kahdessa muussa minipillerissä (mini-pill ja microluton) ne löytyy, joskin harvinaisina.

Voiko siis olla mahdollista että tää karvankasvu johtuu yhdistelmien loppumisesta (joillakin kuulema pelkästään niiden lopetus vaikuttaa) vai voiko johtua Cerazettesta? Jos voi, niin pitäiskö siihen olla jokin perinnöllinen taipumus tms hirsutismiin ja/tai tummakarvaisuuteen, että e-pilleri vain voimistaa tätä, vai voiko pilleri yksistään aiheuttaa karvaisuutta?

Kertokaa ihmeessä kokemuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja mietinpä vaan...:
Niin, ja se vielä, että voisiko tää karvankasvu olla ohimenevää ja tasaantua ajan kuluessa vai jääköhän pysyväksi?

En tiiä siitä mutta nuorella, koskaan pillereitä syömättömällä naisella on karvoitus sitä luokkaa että pyllyvakokin on aivan mustassa haivenessa ja hänellä pillerit sitten tosiaan rauhoitti kasvua.

Itsellä oli myös ensin käytössä nuo yasminit (jotka oli muuten hyvät), tämän jälkeen lääkäri vaihtoi pillerit cerazetteihin. Kasvoihin alkanut kasvaa pientä haituvaa joka ottaa päähän :/ tuota "karvankasvua" alkoi sen jälkeen kun olin syönyt cerazetteja n.4kuukautta... eipä tosiaan haittavaikutuksissa lue mitään tuosta aiheesta! Kiinnostaisi itseäkin että häviääköhän tuo haittavaikutus pois.. tai auttaisikohan kokonaan cerazettejen lopetus.

Niin ja nythän olen syönyt cerazetteja jonkun 7kk ja se "haittavaikutus" ei ole hävinny mihinkään

Mulla oli käytössä mini-pill ja hetken microlutonit. Aloin myös kärsimään liiallisesta karvan kasvusta. Mulla se johtui mini-pillereistä sillä en ollut koskaan muuta hormonaalista käyttänyt. Nyt aloitin ekaa kertaa elämässä yhdistelmäpillerit. Saa nähdä miten käy karvojen....

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä