E-pillerit ja jälkiehkäisy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin vaan

Vieras
Tuli tosta kortsuketjusta mieleen, että kun syön pillereitä ja käytetään myös kumia (varmaan tulee selväksi etten halua lapsia just nyt), niin jos kortsu hajoaa, voinko saada jälkiehkäsypillerin apteekista?

En usko ihan satasella noihin e-pillereihin, ja tuleehan jotkut raskaaksi niistä huolimatta.

Jos sinä syöt e-pillereitä, (niissä sama vaikuttava-aine kuin jälkiehkäisypillereissä, jälkipilsuissa vaan suurempi määrä yhdessä tabletissa), niin luottaisin niiden tehoon ja käytätte vielä kondomia, ja harvoin se hajoaa.

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
jos otat pillerit ajallaan ja et ole YLIPAINOINEN, riski on tosi pieni tulla raskaaksi. Kai se on niin, että seksistä voi tulla aina raskaaksi.

Miten ylipainoisuus liittyy tähän? Oon itse normaalipainoinen, mutta kiinnostaa tietää.

Siis eihän MIKÄÄN ehkäisymenetelmä ole 100% varma.
Ei siis ne jälkiehkäisypilleritkään yhtään sen varmempia kuin e-pilleritkään. Näin mä olen sen ymmärtänyt. Mutta tietenkin terkalta saat sen viimeisimmän tiedon. Rohkeesti kysymään vaan!

Pillerit kun on oikein käytettyinä (ottaa ajallaan...) ni kuitenkin hyvin ehkäseviä. Mutta kun tosiaan ei mikään ole varma. Kierukkaakin monesti pidetään tosi varmana, mutta nekin pettää ja jollakin kuulemma monta kertaa.

Mut toi kuulostaa kyl siltä ettei nyt pitäs heti lasta tulla jos kerran on kortsu ja pillerit.
En huolehtisi turhia :)

Saattaa heittää hormonit pahemman kerran härän pyllyä jos meet jälkiehkäsyä ottamaan pilsuje lisäksi. Eikä ne kyllä myykään niitä sulle jos kerrot syöväsi pillereitä. Luota vaan ihan niihin, toiset luottaa jopa pelkkään kumiin..

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Siis eihän MIKÄÄN ehkäisymenetelmä ole 100% varma.
Ei siis ne jälkiehkäisypilleritkään yhtään sen varmempia kuin e-pilleritkään. Näin mä olen sen ymmärtänyt. Mutta tietenkin terkalta saat sen viimeisimmän tiedon. Rohkeesti kysymään vaan!

Pillerit kun on oikein käytettyinä (ottaa ajallaan...) ni kuitenkin hyvin ehkäseviä. Mutta kun tosiaan ei mikään ole varma. Kierukkaakin monesti pidetään tosi varmana, mutta nekin pettää ja jollakin kuulemma monta kertaa.

Mut toi kuulostaa kyl siltä ettei nyt pitäs heti lasta tulla jos kerran on kortsu ja pillerit.
En huolehtisi turhia :)

Niin, varminta ois tietty olla ilman seksiä, mutta en tahdo :D

Ei se nyt maailmaa kaatais jos lapsi ilmottais tulostaan, mutta tällä hetkellä ja ton miehen kanssa ei ole sellasia suunnitelmia kuitenkaan.

Oon tainnu lukea täältä liikaa juttuja missä ehkäsy on pettäny :)

Alkuperäinen kirjoittaja no hei:
Saattaa heittää hormonit pahemman kerran härän pyllyä jos meet jälkiehkäsyä ottamaan pilsuje lisäksi. Eikä ne kyllä myykään niitä sulle jos kerrot syöväsi pillereitä. Luota vaan ihan niihin, toiset luottaa jopa pelkkään kumiin..

En ite uskaltais luottaa pelkkään kumiin, vaikka kertohan tossa kortsuketjussakin joku että oli vuosia käyttäny pelkästään sitä eikä tullu raskaaksi. Onhan se tietysti niinkin että toiset raskautuu helpommin kun toiset.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jos otat pillerit ajallaan ja et ole YLIPAINOINEN, riski on tosi pieni tulla raskaaksi. Kai se on niin, että seksistä voi tulla aina raskaaksi.

Miten ylipainoisuus liittyy tähän? Oon itse normaalipainoinen, mutta kiinnostaa tietää.

hormoonit ei tehoa niin hyvin kun on liikaa painoa. Esim. ehkäisy kapseleissa (5 vuotiset) on 80kg painoraja, jonka jälkeen ehkäisy teho luvataan vain 3 vuodeksi

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

hormoonit ei tehoa niin hyvin kun on liikaa painoa. Esim. ehkäisy kapseleissa (5 vuotiset) on 80kg painoraja, jonka jälkeen ehkäisy teho luvataan vain 3 vuodeksi

Ohoh, en oo tollasta tiennytkään. Oon kyllä joskus painanu ton yli 80 (en enää), mutta ei pillereitä kirjottanu lääkäri oo sanonu asiasta mitään.

Yhteistyössä